سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

نظام اموزشی چین ص


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

فرمت word  قابل ویرایش پرینت

تعداد صفحات: 135

 

نظام اموزشی چین

ساختار نظام اموزشی

اموزش پیش دبستانی

اموزش پایه

اموزش همگانی

اموزش پیش دانشگاهی

مقطع اموزش ابتدایی

مقطع اموزش متوسطه

اموزش عالی

امار تحصیلی

موسسات پایه

اموزش بزرگسالان

اموزش غیر رسمی

اموزش فنی حرفه ای

اموزش اقلیت قومی

اموزش معلمان

تکنولوژی اموزشی

نظام اموزشی چین

اموزش پیش دبستانی

اموزش پیش دبستانی همواره عنوان یکی مقاطع اموزشی کشور چین مدنظر قرار داشته است. نواحی شهری، اموزش پیش دبستانی عمد کودکستان ارائه گردیده مدت زمان سه ، دو یک سال طول انجامد گفتنی است که مراکز فوق بصورت تمام وقت، پاره وقت پانسیونی فعالیت نمایند. نواحی روستایی اموزش پیش دبستانی عمد بصورت کلاس نگهداری اطفال کودکستان فصلی است. مناطق باستانی، قومی، دور افتاده فقیرنشین کشور علاوه اموزش پیش دبستانی طبیعی معمول، اموزش غیر معمول اشکال مختلف قبیل مراکز فعالیتی کودکان، مراکز تفریحی مراکز اموزشی متحرک «کاروان» فعالیت دارند. مقطع ، کودکان رده سنی3 6 سال کودکستان نزدیک خانه خودرفته درانجابه تعلیم موضوعات اصلی زبان بومی خود مبادرت نمایند. بازی کنند، رقصند اواز خوانند. مقطع کودکان ارزش حقیقت، مهربانی زیبایی اموخته شود کشورچین اموزش کودکان جدی گرفته شود زیرا شخصیت هر فرد طی سال اولیه شکل گیرد. طی سالهای اخیر، سیاست اموزشی پیش دبستانی توسعه چشمگیری روبرو بوده است. نحوی که مطابق امار بدست امده طی سال 1998، کشور چین بیش 180000 کودکستان 24000000 دانش اموز برخوردار باشد. طبق امار نرخ افرادی که دوره یکساله اموزش پیش دبستانی شرکت دارند 70% بالغ گردد. طی سالهای اخیر برنامه اموزش پیش دبستانی شهرهای بزرگ متوسط کشور گسترش یافته است. حالی است که برنامه اموزش پیش دبستانی نواحی روستایی، دورافتاده فقیرنشین رشد چشمگیری برخوردار بوده است نحوی که طی سال 1998، میان 11 استان جنوب غربی شمال غربی کشور بالغ 9/39 درصد کودکان نواحی فقیرنشین برنامه اموزش پیش دبستانی سه ساله دولتی 7/66 درصد برنامه یکساله اموزش پیش دبستانی بهره مند گردیده اند. جمله مهم مزایای کودکستان مراکز پیش دبستانی کشور چین ترکیب امور مراقبتی اموزشی کودکان جهت رشد بدنی، اخلاقی، فکری زیبایی شناسی کودکان اجزاء موزون امادگی انان جهت بهره برداری اموزش مدرسه ضابطه مند اشاره نمود. فعالیتهای اموزشی مراکز پیش دبستانی ساختاری متشکل، هدفمند چند جانبه اموزش هدایت کننده سوی تقویت توانمندسازی رشد ذهنی کودکان سازمان یافته است. علاوه پرداختن فعالیتهای تفریحی کودکان که بخش اصلی فعالیتهای مراکز پیش دبستانی است، فراهم سازی محیط مناسب جهت ایجاد شرایط فرصتهایی جهت مواجه واقعی کودک مسائل مشکلات زندگی تقویت درک معانی اهم اهداف اینگونه مراکز محسوب گردد. جهت ارتقاء کیفیت مدیریت مراکز پیش دبستانی، دولت اتخاذ سری قواعد دسته بندی شده مشتمل بر« نظام مدیریتی نظام کاری کودکستانها» پایه اصول علمی مدیریتی مبادرت نموده است. دولت چین همچنین طراحی نظام قوانینی جهت ارزیابی کیفیت کاری معلمین براورد توانایی انان اقدام نموده است.

ساختار اموزش پیش دبستانی

سال تحصیلی

تعدادمدارس

تعداد کل دانش اموزان ثبت نامی

تعداد دانش اموزان دختران ثبت نامی

تعداد کل معلمان

1990

172322

19722300

9369200

749600

1991

164465

22092900

10383600

768900

1992

172506

24282100

11408700

815000

1993

165197

25525400

11975900

836000

1994

174657

26302700

12301000

861756

1995

180438

27112328

12676034

875063

1996

187324

26663270

12413017

888596

هدف مقطع اموزش پیش دبستانی ایجاد امادگی ک ودکان جهت ورود مراکز اموزش ابتدایی است.

طول دوره اموزش 1 سال مشتمل گردد که سن 5 سالگی اغاز گردد. هر کلاس درسی 30 دقیقه طول انجامده 12 ساعت کلاسی هفتگی مشتمل گردد.

اولویتهای اموزشی

از جمله مهمترین اولویتهای اموزشی مقطع اموزش پیش دبستانی کشور چین توان موارد ذیل اشاره نمود:

1- توسعه سرمایه گذاریهای خارجی حوزه اموزش پیش دبستانی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.