سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق نقش منابع هوشمند مدیریت دانش


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 28 صفحه


 قسمتی متن : 

 

 جکیدههدف مقاله، بهبود درک فرایندهایی است که بدان طریق فراهم‌اوری دانش، ابزارهای فنی، عوامل سازمانی می‌توانند توسعه سازمان جهت گسترش دانش عنوان یک سلاح رقابتی نظام‌‌مند کمک کنند. مقاله، روابط بین تکنولوژی ارزشهای انسانی بررسی می‌کند، زیرا روابط ابزارهای ضروری فرایند مدیریت دانش می‌باشند.با توجه اینکه مدیریت دانش عوامل هوشمند، تکنولوژی اطلاعات، سیستم‌های حمایت تصمیمات استراتژیک ارتباط دارد، درمی‌یابیم که هدف ارائه بینش موثری درخصوص کارایی مدیریت دانش می‌باشد. مقاله، یک مدل مفهومی کارایی مدیریت دانش سازمانهایی که ترکیبی نقش عوامل هوشمند منابع سیستم‌های هوشمند حمایت می‌شوند، ارائه می‌شود. مدل دو بخش تقسیم می‌گردد:

1. بخش ابزارهای فنی تعیین مشخصات منابع سیستم‌های هوشمند.

2. بخش عوامل هوشمند که وظیفه انها تمرکز نقش‌شان عملکرد سازمانی می‌باشد. عوامل عمده، بحث قرار گرفته پژوهشهای اینده پیشنهاداتی ارائه می‌گردد.

کلیدواژه‌ها: دانشورزان/ تکنولوژی اطلاعات/ تصمیم‌گیری/ برتری رقابتی مقدمه

دانش، دارایی واقعی سازمانی است که براساس اصول بازار ازاد فعالیت می‌‌کند یکپارچگی بخشها اصول خود تاکید دارد. چون مدیریت دانش1 ابزارهای فنی ارزشهای انسانی چندگانه سر کار دارد می‌تواند نشان دهد که چگونه سازمانهای اموزشی، سازمانهای هوشمند، اصولا مدیریت سازمانی می‌توانند فرایندهای خود طریق استفاده یک رهیافت «دانش‌مدار» مجددا طراحی نمایند. عوامل هوشمند (ارزشهای انسانی) ابزارهای فنی قادر هستند مبنایی کارایی بلندمدت سازمانی دستگاههایی که می‌خواهند مدیریت دانش نهادینه سازند، فراهم کنند. مدیریت دانش بصورت روزافزون سودمندتر می‌‌گردد، زیرا مدیریت ارزش، سیستم‌های هوشمند عوامل هوشمند مدنظر قرار می‌دهد (ولدریج جنین، 1995).

در خلال دهه گذشته، اگاهی روزافزون حاصل گردیده که سازمانها باید سرمایه معنوی ابزارهای فنی خود که قلمرو اطلاعات قرار دارند درستی مدیریت نمایند، یعنی اینکه افراد سیستم‌های اطلاعاتی، صورت کارا، کار گرفته شوند. طبق بعضی اظهارنظرها (استوارت، 1997؛ ویگ، 1997)، مدیریت دانش عنوان یک متدولوژی تولید، حفظ، بهره‌برداری تمام امکانات مجموعه عظیمی دانش است که هر سازمانی فعالیتهای روزانه خود انها سود می‌جوید. دیدگاه دیگری وجود دارد که مدیریت دانش عنوان مجموعه‌ای فرایندها توصیف می‌کند که تولید، توزیع، بهره‌برداری دانش بین عوامل مرتبط هوشمند ابزارهای فنی، چون تکنولوژی اطلاعات2 سیستم‌های حمایت تصمیم‌گیری3، حمایت می‌نماید (لیبوتیس ولکاکس، 1997). بعضی سازمانها، علاقه زیادی اجرای فرایندها فنون مدیریت دانش نشان می‌دهند حتی شروع گزینش مدیریت دانش عنوان بخشی استراتژی حرفه خود کرده‌اند. توجه نیاز افزودن علاقه مدیران، مقاله معتقد است که مجموعه‌ای عوامل نحو چشمگیری تبیین رابطه بین کارایی مدیریت دانش، عوامل هوشمند، منابع فنی سودمند می‌باشند. باید روابط عملیاتی تاکید گردد، زیرا باعث تقویت مدیریت دانش می‌گردد. مقاله سعی دارد که مدل مفهومی کارایی مدیریت دانش یک چارچوب نقشهای عوامل هوشمند ابزارهای فنی مدل مفهومی مدیریت دانش، ارائه دهد. نهایت بعضی نقطه نظرات مسائل مدیریتی ارائه خواهد شد.ارتقای دانش طریق ابزارهای فنیابزارهای متنوعی وجود دارند که می‌توان انها ایجاد ارتباطات اموزشی یادگیری، مدلهای توصیفی، همچنین کنترل مدیریت دانش استفاده کنیم. ابزارهای یادگیری جدیدی حال ظهور هستند که ابعاد فنی قابلیتهای فکری انسان ارائه می‌کنند، معنی که مکانیسمی ایجاد سیستم‌های پایدار مدیریت دانش ارائه می‌کنند. ابزارهای جدید، بخشی دانش می‌تواند یک برنامه‌ نرم‌افزاری تجسم پیدا نموده عوامل هوشمندی که قسمتهای مختلف سازمان قرار دارند، دسترس‌پذیر گردند. ایجاد چنین سیستمی مستلزم است که دانش دسترس‌پذیر، قابل درک همچنین قابل ذخیره توسط افراد هوشمند باشد. سالهای گذشته پیشرفتهای مهمی تکنولوژی اطلاعات رخ داده است که قابلیتهای جدیدی فرایند مدیریت دانش داشته‌اند. عنوان مثال، واسطه‌های پیشرفته کامپیوتری، ظرفیت بیشتر ذخیره، پیشرفت رهیافتهای مهندسی دانش، سیستم‌های تقویت تصمیم‌گیری سیستم‌های حمایت تصمیم‌گیریهایی که وسیله کامپیوتر حمایت می‌گردند کمکهای سودمندی نموده‌اند. ظهور سیستم‌های حمایت عملکرد4 یکی مهم‌ترین رهاوردها می‌باشد (گری، 1991).تعداد زیاد کامپیوترهای شخصی شبکه‌های ارتباطی سازمانها اجازه داده که دانش جدید دست اورده حفظ نموده راستای نیل موقعیتهای رقابتی برتر استفاده قرار دهند (حلال اسمیت، 1998؛ تاپ اسکاپ، 1996).با استفاده یک شبکه کامپیوتری، حتی مدیرانی که نقاط مختلف جغرافیایی قرار دارند، اما دارای اهداف مشترک هستند، می‌توانند ضمن تبادل افکار، تلاشهای مبتکرانه یکدیگر سود برده انها درامیزند، فرایندی است که سدهای مکانی زمانی شکسته است. شبکه که شامل سیستم‌های دانش عوامل هوشمند کامپیوتر می‌باشد، کمک همدیگر می‌توانند اشاعه داده، اطلاعات، دانش کمک نمایند. قسمت بعدی، تکنولوژی اطلاعات و


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.