سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق میزان علاقه دختران پسران جوان دروس مطالعه


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 24 صفحه


 قسمتی متن : 

 

مقدمه:

تعلیم تربیت ادمی کاری پرارج عین حال وقت گیر است نتایج قطعی نهایی نسبتا دیر اشکار می‌شود ادمیت انسان چگونگی تربیتش بستگی دارد. موفقیت هدف رسیدن هر انسانی بهترین مهمترین مسئله است که زندگی وی حادث شود پیشرفت او بستگی تلاش کوشش وی دارد. اگر شرایط مناسب پرورش یابد خیل نیکان می‌پیوندد اگر تربیت وی غفلت واقع شود چه بسا که حد حیوان فروتر رود.

مفهوم کلی اموزش پرورش فراهم نمودن زمینه‌ها عوامل مناسب مساعد فعالیت رساندن شکوفا نمودن همه استعدادهای بالقوه انسان حرکت تکاملی او بسوی هدف مطلوب بوسیله برنامه سنجیده حساب شده است. زمینه جنسیت افراد (دختر پسر بودن) هیچ تفاوتی ندارد. چرا که پهنه خلقت خداوند زن مرد یکسان افریده هیچ‌کس هیچ‌کس برتر نیست مگر تقوی نظر استعداد دختران پسران یک سطح خلق شده‌اند تفاوت میان انها نظر پیشرفت‌های گوناگون علمی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ... اساس تلاش کوشش‌های هر دسته می‌باشد.

بر اساس دانستن اماری توانایی‌ها استعدادهای دختران پسران اینکه هر جامعه‌ای گرایش دختران چه دروس علومی بیشتر توانایی استعداد انها چه زمینه‌ای بیشتر است پسران بیشتر علاقه‌مند چه کارها تخصص‌هایی هستند می‌تواند کمک بسیار زیادی توسعه رشد جامعه دارد مدرسه نظام اموزش پرورش نیل مقصد بزرگ یکی وسایل شمار می‌رود.

بیان مسئله ضرورت تحقیق:

ما کشوری سر می‌بریم که نیل استقلال پیشرفت همه جانبه زمینه‌های فردی اجتماعی، اقتصادی، علمی فرهنگی شخصیت‌های رشد یافته دلهای بیدار مغزهای اندیشمند دستهای ماهر توانا نیازمند است. جز طریق دانستن امارهای دقیق دست داشتن میزان علاقه دختران پسران جوان دروس مطالعه تحصیل می‌باشد. جهت شدیم که موضوع تحقیق خود میزان علاقه دختران پسران جوان تحصیل انتخاب کرده پروژه بیان فرض علاقه دختران تحصیل بیشتر پسران می‌باشد بررسی قرار دهیم.

روشهای اجرا: جمع‌اوری داده‌ها

به دلیل مشکلات فراوان پرسشنامه مصاحبه معمولی‌ترین ابزاری هستند که امر امار تحقیق می‌توان ان‌ها استفاده کرد. تهیه باید فهرست کلیه هدفهای پژوهشی که پرسشنامه خاطر انها اجرا می‌‌شود مهیا کرد سپس هر هدف سئوالاتی تهیه پرسشنامه تنظیم شود. که تحقیق حاضر اثبات فرضیه علاقه دختران تحصیل بیشتر پسران می‌باشد پرسشنامه‌ای 10 سئوال طرح شده است. پرسشنامه بین 25 دختر سطح دبیرستان 25 پسر همین سطح توزیع شده‌است. پرسشنامه پسران یکی دبیرستان‌های نمونه‌ها بصورت تصادفی انتخاب توزیع شد. پرسشنامه دختران همین طریق توزیع سپس جمع‌اوری گردید.

تجزیه تحلیل داده‌ها:

در قسمت دو بخش محاسبات نمودارها. ابتدا جدول فراوانی هر یک سئوالات پرسشنامه نمودار میله‌ای هر یک سئوالات، نمودار چندبر فراوانی هر سئوال، تجزیه تحلیل نتیجه‌گیری هر سئوال انجام شده است. (در نمودارها دختران مشکی پسران ابی) رنگ نمودار.

ارزیابی مشکلات:

در انجام تحقیق اماری متاسفانه مشکلاتی رو رو بودیم جمله توزیع پرسشنامه‌ها مدارس ما اجازه انجام چنین کاری داده نمی‌شد لذا مجبور شدیم خود دانش‌اموزان بطور مخفی کمک گرفته، نتیجه موفق توضیح تشریح مسئله دانش‌اموزان نبودیم. دوم اینکه متاسفانه دلیل اینکه امر تحقیق هر موردی کشور ما هنوز تازه می‌باشد خیلی دانش‌اموزان موضوع جدی نگرفته پاسخ‌های دقیق نمی‌دهند. ضمن دلایل محدودیت‌های مالی ... تعداد کمی پرسشنامه (50عدد) استفاده شده که نمونه کوچکی می‌باشد جواب دقیق گرفتن نمی‌تواند کافی باشد.

-توصیف نمودارهای دست امده سئوال یک:

الف) توجه نمودارها پسران علاقه بیشتری نسبت کسب درامد طریق تحصیلات نسبت دختران دارند.

ب) توجه نمودارها حد بیشتری پسران نسبت دختران انگیزه تحصیل علاقه می‌دانند.

ج) توجه نمودارها انگیزه دختران تحصیل میزان چشمگیری کسب موقعیت اجتماعی است درصد کمتری پسران امر توجه دارند.

نتیجه گیری: بطور کلی مقایسه سه نمودار فوق درصد بیشتری پسران انگیزه تحصیل کسب درامد دختران کسب موقعیت اجتماعی می‌دانند.

ـ توصیف نمودارهای بدست امده سئوال دو:

الف‌) توجه نمودارها دختران بیشتر پسرها تحصیل ارزش محسوب می‌کنند.

ب) نمودارهای قسمت ارزش محسوب نشدن تحصیل بیشتر متعلق پسران است.

نتیجه‌گیری:

بطور کلی مقایسه 3 نمودار فوق هر دو گروه دختران پسران تحصیل ارزش محسوب می‌‌شود فقط ا ین عقیده میان دختران بیشتر است.

ـ توصیف نمودارهای بدست امده سئوال سه:

الف) توجه نمودارها درصد بیشتری دختران معتقد افزایش پیشرفت تحصیلی میان خود هستند.

ب) توجه نمودارها پسران بیشتر دختران نظریه مخالف هستند.

نتیجه‌گیری:

به طور کلی مقایسه نمودارها هر دو گروه دختران پسران نظر که دختران سال‌های اخیر پیشرفت بیشتری تحصیل داشته‌اند موافق هستند. ولی میان دختران بیشتر نظریه موافق هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.