سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق موتورهای دیزلی


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 6 صفحه


 قسمتی متن : 

 

ابداع موتورهای دیزلی ۶ زمانه

استفاده انواع سوخت موتور کشتی یک موسسه تحقیقاتی لهستانی مدعی ابداع نوعی موتور دیزل احتراق داخلی است ۳۰ درصد مصرف سوخت صفه‌جوئی می‌شود. موتور ادعای موسسه موتور پیستون مقابل است (Opposed Piston) ترکیبی موتورهای دوزمانه چهارزمانه است همین دلیل شش‌زمانه خوانده می‌شود. مفهوم موتور پیستون‌های مقابل است هر سیلندر دو عدد پیستون مقابل یکدیگر حرکت هستند هر دو براساس دوزمانه عمل می‌کنند. نوع موتورها دو عدد میل‌‌لنگ وجود دارد هر دو یک دور مساوی یکدیگر دوران می‌کنند سیلندرها می‌توانند افقی عمودی قرار گرفته باشند. نوع موتور سرسیلندر وجود ندارد هر پیستون مقابل دیگری به‌عنوان سریلندر عمل می‌کند.

در موتور جدید یکی پیستون‌ها براساس دوزمانه عمل می‌نماید حالی پیستون مقابل همان سیلندر براساس چهارزمانه عمل می‌نماید. منظور هماهنگ شدن دو پیستون یکدیگر سرعت دوران میل‌لنگ پیستونی براساس چهارزمانه کار می‌کند دو برابر سرعت دوران پیستون دوزمانه است. سیلندر دو پیستون سمت دوزمانه دارای دوسری دریچه است (Ports)؛ یک سری نقطه انتهائی بالائی کورس پیستون نزدیکتر است (TDC (۱ دریجه‌های ورود هوا است سری دیگر نزدیکی نقطه انتهائی پائین کورس پیستون قرار دارند ( BDC)(۲) دریچه‌های خروج دودند. سمت پیستون چهارزمانه هیچ دریچه‌ای وجود ندارد هوای موردنیاز قسمت همان دریچه‌های سمت دوزمانه فراهم می‌شود. بنابراین کورس برگشت پیستون پائین ابتدا دریچه‌های هوا سپس دریچه‌های خروج دود باز می‌شوند طور یکه یک فرصت مناسب ورود هوا خروج دود وجود دارد. ورود هوا مخلوط هوا سوخت داخل سیلندر به‌وسیله یک سوپاپ دوراهی کنترل می‌شود. سیستم، پیستون چهارزمانه موجب بهبود مراحل تخلیه دود ورود هوا داخل سیلندر می‌شود. موتور پیستون مقابل شش زمانه علامت شناسائی M۴+۲ تعیین شده است. دارای مزایای موتورهای دوزمانه چهارزمانه است. ضمن اینکه نکات منفی هر دو سیستم مذکور کاهش داده است. مبتکران موتور مدعی هستند برخورداری دو میل‌لنگ دو دور مختلف هیچ اثر منفی عمر مفید موتور ندارد لی هر حال انها پذیرفته‌اند قدرت حاصل احتراق سوخت داخل سیلندر به‌طور یکنواخت هر دو میل‌لنگ منتقل نمی‌شود بنابراین به‌منظور بهره‌گیری سیستم نظر است هر میل‌لنگ یک ژنراتور مجزا نصب شود. نوع موتور مزایای زیر برخوردار است: ▪ صرفه‌جوئی سوخت میزان ۳۰ درصد ▪ کاهش مقدار گازهای نیتروژن (NOx) به‌علت طولانی شدن مرحله انبساط گاز ▪ قدرت بیشتر نسبت حجم کم موتور ▪ راندمان بهتر ▪ قابلیت استفاده انواع مختلف سوخت ماند گاز مایع، سوخت‌های متداول سوخت‌های گیاهی ▪ استفاده سیستم کنترل الکترونیکی منظور نترل نسبت فشار داخل سیلندر کیفیت سوخت مصرفی براساس مقدار نیروئی نظر است برحسب موتور گرفته شود. ▪ سیستم تزریق سوخت فشار بالا ▪ صدا ارتعاشات کمتر ▪ سادگی ساختمان موتور تاکنون ۲ دستگاه نوع موتور ساخته شده است ولی نظر است خط تولید انواع مختلف کاربردهای متفاوت مانند نیروی محرکه کشتی‌ها همچنین به‌عنوان مولد برق ساخته شود.

محصول شرکت Audi بسیاری جهات قابل ملاحظه است. نه تنها کسب مقام اول مسابقات افسانه طاقت فرسا افتخارات خودرو است بلکه الگویی نسل جدید اتومبیل جاده سوپر دیزل محسوب شود. موتورهای دیزلی جدید تازگی اروپا استقبال روبرو شده است، شاید علت تطابق طی مسافتهای بالا قدرت بالای موتور صدای کم باشد. اگر چه Audi بزرگترین سازنده امریکایی اتومبیل، هنوز حال بررسی موضوع است، Jeep تازگی نوع دیزلی خود پرده برداشته است. احتمالا بخش بازاریابی Audi باید پیش بینی کرده باشد اگر خودروهای دیزلی طاقت فرسا مسابقه اتومبیل رانی موفق کسب مقام اول شود، تنفر خودروها ممکن است تغییر کند. صرف سالیانه 100 میلیون دلار درجهت کارهای پژوهشی ارزشمند نظر اید. موتورهای دیزلی توربو شارژر TDI عنوان پیش گام عرصه عملکرد خودروهای دیزلی مطرح کرده است. انجایی تمامی پیشرفت تکنولوژیکی اثر تحقیقات حاصل شود، استتاعت مالی شرکت همگام نیست. Audi امیدوار است سودها اینده نزدیک دور کند.با وجود R10 بسیار نسل قبلی خود R8 مشابه است ( خودرو سوخت بنزینی مجهز بود ) اما اتومبیل کاملا متمایزی است. R10 موتور U12 تمام الومینیوم توربو شارژ قدرت گیرد بازده 650 اسب بخار گشتاور 1100 نیوتن بهرمند است.اگر چه توسعه R10 مبارزه طلبیها بوده است، حفظ کم موتور یکی دغدغه شرکت بوده است. انجایی شیوه معمول تزریق مستقیم سوخت فشار زیادی اتاقک احتراق تولید می  کند، طراحان منظور بررسی موضوع ترجیح دارند موتور معمول V12 استفاده کنند. موتورهای دییزلی توان رویارویی فشار بالا داشته باشند، باید اهن استفاده شد ترتیب موتور سنگین تر همتایان بنزینی خواهد بود. منظور طرف سازی مشکل، مهندسین قعرهای طراحی سری استفاده بردند موتور V12 کاملا الومینیومی توربو شارژ دو قلو تزریق مستقیم بنزین بسازند. اگر چه موتور هنوز رسیدن وزن ایده ال خود فاصله دارد ولی بسیار انواع اولیه پیشرفته تر است. توجه خود گذشتگی Audi پروژه خود نشان داده است جای شگفتی نیست اینده نه چندان دور یکی موتور دیزلی جهان مطرح شود.چگونه Audi Leman پیروز شدLeman امسال امتیازاتی خودروهای دیزلی واگذار کرده است. مقال توان 50 درصد افزایش میزان جایگزینی بیشتر مقایسه همتایان بنزینی اشاره کرد. افزایش 52 درصدی افزایش فشار دو برابر قبل جمله تغییرات است. Audi خودرو موتور V12بهره برد حداکثر میزان جابجایی بهره گیرد. حداکثر میزان قدرت موتور دو قلوی توربو شارژ 560 اسب بخار گشتاور 1100 نیوتن است.طرحطرح شاسی خانه طراحی شده است اما طرح داخلی مدل ایتالیایی Dallara برگرفته شده است. حقیقت بسیاری قطعات R10 توسط دسته سوم متخصصان .... شده است. استفاده موتور سنگین بزرگتر V12 نسبت متفاوتی موجب شده است جمله انها توان افزایش فاصله دو محور اتومبیل اشاره کرد. انجایی تعادل ساخته شده جلو منتقل شده است، تایرهای جلویی پهن تر هستند. شاسی طرح ساختار کاملا سنتی اما فنر بندی جلو و


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.