سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق چالشهای فناوری اطلاعات محیط حسابداری ص


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 17 صفحه


 قسمتی متن : 

 

میزگرد: چالشهای فناوری اطلاعات محیط حسابداری

30 اردیبهشت 1386 - حسابرس - حسابداران عنوان مدیران، مشاوران تامین کنندگان اطلاعات نقشی مهم کارگیری فناوری اطلا‌عات سازمانهای بزرگ کوچک دارند. حرفه حسابداری کل، تعهد دارد تواناییها شایستگیهای لا‌زم حسابداران حرفه زمینه فناوری اطلا‌عات بپردازد نشان دهد طیف مجموعه فعال محیط کسب کار، طریق توسعه مداوم دانش حرفه خود، توان اشنایی پیشرفتهای فناوریهای اطلا‌عات دارد؛ اگرچه حرفه حسابداری چالشهای متعددی زمینه فناوری اطلا‌عات روبروست: فناوری اطلا‌عات ساختار، کارکرد مدیریت سازمانها تاثیر گذارد تدوین راهبرد تجاری واحدهای اقتصادی بدون نظر گرفتن راهبرد فناوری اطلا‌عات میسر نیست. نتیجه ضروری است طرحریزی تجاری طرحریزی فناوری اطلا‌عات صورتی قوام یافته، یکپارچه شوند کنترلهای مالی مدیریتی موثر سیستمهای جدید وجود اید. فناوری اطلا‌عات ماهیت فعالیتهای حسابداری توجیه اقتصادی دگرگون ساخته است.افزون این، تعداد روزافزونی حسابداران رشته مرتبط فناوری اطلا‌عات سرگرم کارند. بنابراین درک درست حسابداران بازار خدمات محصولا‌ت فناوری اطلا‌عات، اثربخشی کار انها افزایش دهد. تغییرات فناوری اطلا‌عات بسیار سریع گسترده است تاثیر روزافزونی واحدهای تجاری کل فرایندهای تجاری طور ویژه دارد. فرایندهای ایجاد، ثبت، پردازش گزارشگری رخدادهای تجاری هر روز حال دگرگونی است نقش سهم انسان تبع دگرگونیها پیوسته حال تغییر است.مجله حسابرس منظور اشنا ساختن مخاطبان خود کوششهایی استفاده موثرتر فناوری اطلا‌عات تهیه ارائه اطلا‌عات اقتصادی گزارشهای مالی نیاز مدیران صورت گیرد طرح مشکلا‌ت مخاطرات فرصتهای مربوط، دست اندرکاران پرتجربه سازمانهای مطرح قالب یک میزگرد گفتگو نشست.موضوعهایی میزگرد بحث تبادل نظر قرار گرفت عبارت بود از:1- اطلا‌عات حسابداری الزاما تنها منبع تامین نیازهای اطلا‌عاتی تصمیمگیری نیست. اطلا‌عات حسابداری تامین نیازهای اطلا‌عاتی مدیران چه اندازه اهمیت کاربرد دارد؟2-سیستمهای اطلا‌عاتی سازوکاری مطمئن تولید تامین پیوسته اطلا‌عات است اما ایجاد چنین سیستمی همیشه چالش برانگیز است. دستیابی سیستمهای اطلا‌عاتی جامع کامل چه اندازه امکانپذیر است؟3- سیستم اطلا‌عاتی بدون فناوری اطلا‌عات کارامدی لا‌زم برخوردار نیست. تامین کارگیری فناوری اطلا‌عات کار ساده نیست. سازمانها تامین اطمینانبخش نرم افزارهای کامپیوتری تخصصهای فناوری اطلا‌عات غلبه مشکلا‌ت چه گزینه روبرو هستند؟4- نحوه سازماندهی منابع نیروی انسانی درگیر زمینه فناوری اطلا‌عات، کارایی اثربخشی سیستمهای اطلا‌عاتی کارکرد روان سازمان تاثیر دارد. سازماندهی مناسب امکانات فناوری اطلا‌عات چگونه باید باشد؟شرکت کنندگان میزگرد عبارت بودند : علی کاردر، مشاور مدیرعامل مدیر طرح بهره برداری سیستمهای برنامهریزی منابع بنگاه (ERP) شرکت ملی نفت ایران، محمود نظاری، عضو موسس رئیس هیئت مدیره شرکت کامپیوتری همکاران سیستم، مجید طلایی، معاون مالی اقتصادی شرکت ملی ذوب اهن اصفهان، عبدالرحمن ندیمی بوشهری، مشاور اقتصادی بنیاد شهید امور ایثارگران رئیس کمیته خدمات مدیریت سازمان حسابرسی.نظاریپیشرفتهای بشر وابسته نیاز ضرورت است. بازار رقابتی، نیاز هوشمندی تجاری، شرکتها سوی سیستمهای اطلا‌عاتی سنگ‌پایه هوشمندی تجاری است، می‌راند. طرفی بزرگ شدن جهانی شدن حوزه جغرافیایی دامنه فعالیتها، ضرورت نظارت کنترل سیستماتیک، استفاده زیرساختهای فراگیر گسترش پیوندهای سازمانی طلب می‌کند. اما ایران، بخش خصوصی سهم ناچیزی اقتصاد ملی دارد نتیجه بازار رقابتی نمی‌تواند محرک توسعه سیستمهای اطلا‌عاتی باشد.در بخش عمومی فضا تفاوت دارد. حکومتی قویتر است شبکه ارتباطی گستردهتری داشته باشد کمک ارتباط نزدیکتری مردم برقرار کند صورت سیستمهای اطلا‌عاتی نقش مهمی عهده خواهند داشت. ایجاد توسعه زیرساختهای ارتباطی نقطه شروع توسعه ملی است. ایران واحدهای اقتصادی دست دولت است موضوع اهمیتی دوچـندان پیدا می‌کند. خوشبختانه پنج شش سال اخیر حرکتهای سودمندی شاهد بوده‌ایم، گرچه حرکتهای سینوسی رفت برگشت شدت زیرساخت لطمه زده است. درهرحال، زیرساختهای فناوری اطلا‌عات ارتباطات اولین لا‌یه نظام جامع اطلا‌عاتی تشکیل می‌دهد.در لا‌یه دوم، سیستمهای عملیاتی خاص هر سازمان قرار دارد. مثال وزارت مسکن شهرسازی دنبال است دریابد نقشه کلا‌نشهرها چیست، چگونه مسئله مسکن عنوان یکی ضرورتها نگاه کند چگونه دیدگاه رفاه ملی زمینه سرمایه‌گذاریها هدایت کند. اینها همه سیستمهای عملیاتی خاص وزارت مسکن شهرسازی جواب داده می‌شود همین تـرتیـب وظـایـف ماموریتهای اصلی هر سازمان وسیله سیستمهای عملیاتی تحت پوشش قرار می‌گیرد.در لا‌یه سوم، سیستمهای پشتیبانی قرار دارد، مثل سیستمهای اداری، مالی سیستمهای مدیریتی کمک میکند سازمان عملیات خود بهتر اداره کند خدمات مناسبتری ارائه دهد.سیستمهای عملیاتی اهمیت لحظه دارند. یعنی اگر یک سازمان بزرگ ارتباط خود مشتری چند ساعت متوقف کند، ضرر هنگفتی خواهد دید. ولی سیستمهای پشتیبانی نسبت زمان اندازه سیستمهای عملیاتی حساس نیستند. مثال اگر سیستم صورتحساب تاخیر اختلا‌ل کار کند، روابط مشتری دچار توقف اشکال اساسی نخواهد شد.وقتی بازار عرضه خدمات فناوری اطلا‌عات نگاه می‌کنیم، میبینیم درگذشته حسابداران مهمترین استفاده کننده خدمات بودهاند. اما بعد مدتی گسترده‌تر شدن دامنه نیاز اطلا‌عاتی شرکتها، مدیران انفورماتیک نقش فعالتری بازار برعهده گرفتند نقش حسابداران کارگیری فناوری اطلا‌عات سازمان کمرنگ شد مدتی نگرش فنی فناوری اطلا‌عات ارتباطات نگرش تجاری غالب امد. توسعه روند، استفاده فناوری اطلا‌عات ارتباطات سـازمـانها سطح گسترده‌تری ارتقا پیدا کرد شرکتها سیستمهای جامع اطلا‌عات مدیریت گرایش پیدا کردند. بخش حسابداران گرایش بیشتری حسابداری مدیریت داشتند عرصه اطلا‌عات حسابداری گسترده‌تر حسابداری مالی می‌دیدند جریان شدند واکنون نقش سازنده‌ای کنار متخصصان فناوری اطلا‌عات توسعه سیستمهای اطلا‌عاتی برعهده دارند.طلا‌ییهدف بنگاههای اقتصادی طور عمده کسب سود دستیابی ارزش افزوده است به‌طور معمول استفاده منابع اقتصادی تولید محصول ارائه خدمات می‌پردازند هر سازمان بسته ماموریتی دارد عملیات فعالیتهای گوناگونی دستیابی هدفهای سازمان انجام می‌دهد. اما همه سازمانها بتوانند ماموریت خود درست انجام دهند نیازمند اطلا‌عات مربوط، صحیح بموقع هستند سازمان کمک اطلا‌عات می‌تواند منابع مدیریت کند، هماهنگ سازد رسیدن هدفهای تعیین شده، جهت بدهد.در گذشته امکانات زیادی تهیه اطلا‌عات وجود نداشت محیط اقتصاد بازار فاقد پیچیدگیهای امروز بود، نیازهای اطلا‌عاتی مدیریت وسیله سیستمهای حسابداری تامین می‌شد. ولی به‌تدریج، افزایش نیازهای اطلا‌عاتی، سیستمهای اطلا‌عات حسابداری توسعه پیدا کرد. اما توسعه، تحولا‌تی محیط کسب کار پدید امد همگام نبود. شرکتها محیط رقابتی تحت تاثیر اقتصاد جهانی نیازمند اطلا‌عاتی گسترده‌تر اطلا‌عات حسابداری بودند. به‌طور همزمان، فناوری اطلا‌عات ارتباطات پیشرفتهای شگرفی پیدا کرد زمینه گذر سیستمهای مجزا محدود حسابداری ایجاد سیستمهای جامع یکپارچه اطلا‌عات مدیریت فراهم شد. حسابداران نقش محوری توسعه سیستمهای اطلا‌عاتی داشته‌اند روز روز نقش انها به‌کارگیری فناوری اطلا‌عات ارتباطات تامین نیازهای اطلا‌عاتی گسترده مدیریت سازمان بیشتر می‌شود. یک نظرخواهی مدیران شرکتهایی سیستمهای برنامه‌ریزی منابع بنگاه (ERP) بهره‌برداری می‌کردند، انها چنین تصور داشتند سیستم نوعی سیستم حسابداری است بهره‌برداران اصلی حسابدارها هستند.البته، بحث انتخاب، تامین استقرار سیستمهای کامپیوتری اطلا‌عات مدیریت پیچیدگیهای زیادی دارد بهتر است درباره بیشتر صحبت کنیم.کاردربدون تردید همه اتفاق نظر داریم عصر اطلا‌عات سر بریم همه سازمانها، واحدهای دولتی فعالتیهای تصدی‌گری مشغولند بنگاههای اقتصادی اعم عمومی خصوصی، اطلا‌عات نیازمندند. استفاده‌کنندگان اطلا‌عات تنها سهامداران نیستند طیف وسیع ذینفعان، بنگاهها وادار ساخته است سوی توسعه سیستمهای اطلا‌عاتی ارائه اطلا‌عات دقیق بموقع حرکت کنند. نیازهای اطلا‌عاتی پس گذر یک دوره تاریخی، گسترده شده سطح سیستمهای اطلا‌عات مدیریت سطحی رسیدهاند نیاز سیستمهایی مانند سیستمهای برنامه‌ریزی منابع بنگاه (ERP) مطرح شده است.نیاز گرداوری حجم انبوهی داده‌ها طبقه بندی کردن پردازش سریع انها امکان دسترسی انواع


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.