سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق پیوند مدیریت استراتژیک هزینه مدیریت استراتژیک بازاریابی ص


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 33 صفحه


 قسمتی متن : 

 

پیوند مدیریت استراتژیک هزینه‌ها مدیریت استراتژیک بازاریابی

مقدمه

سوداوری، رویا ارزوی همه‌ی شرکت‌ها مدیران است، اما مانع بزرگی به‌نام هزینه‌ها، می‌تواند تمام رویا‌ها ارزوهای یک شرکت دست نیافتنی کند. وقتی نمودارها روند صعودی هزینه‌های سازمان نمایش می‌دهند نه تنها نشان می‌دهند که سلامت سازمان خطر است بلکه می‌توانند زنگ‌ها مدیران نیز، به‌ صدا اورند. هزینه، نزد مدیران وسهام داران، واژه‌یی دوست داشتنی شمار نمی‌رود. اما همان‌قدر که صاحبان شرکت‌ها نسبت هزینه‌ها حساسیت نشان می‌دهند، مشتریان احساسی مشابه نسبت واژه‌ی " قیمت " دارند. دنیای کسب کار، هرچه شرایط رقابتی‌تر می‌شود، اهمیت مسائلی چون کیفیت، قیمت زمان تحویل به‌ شدت افزایش می‌یابد.

امروزه سازمان‌ها باید هر چه سریع‌تر کالاهایی باکیفیت قیمت مناسب بازار عرضه کنند گرنه عرصه‌ی رقابت حرفی گفتن نخواهند داشت. بازاریابی مدرن نیز، براورده ساختن نیاز مشتریان، مسیر استراتژیک شرکت‌ها شمار می‌رود. نگاهی ساده امیخته‌ چهارگانه‌ بازاریابی در‌می‌یابیم که قیمت (Price)، یکی عناصر مهم شمار می‌رود. عبارت دیگر می‌توان گفت مشتری تصمیم گیری خرید کالا تنها محصول کیفیت نمی‌اندیشد بلکه مناسب بودن قیمت نظر دارد. بنابراین ضرورت دارد که شرکت‌ها کسب موفقیت بازار، برنامه‌یی جامع هوشمندانه قیمت گذاری همچنن انطباق قیمت‌های رقابتی بازار داشته باشند.

از سوی دیگر، ترفندهای مهمی حسابداری مدیریت ارائه شده است که می‌تواند سازمان‌ها حفظ توان رقابتی خود بعد قیمت، یاری دهد. تکنیک‌هایی مانند هزینه‌یابی برمبنای فعالیت (ABC)، هزینه یابی هدف (Target Costing)، هزینه‌یابی کایزن غیره، رویکردهایی نوین حسابداری مدیریت، درمقایسه هزینه یابی سنتی، شمار می‌روند. نوشتار معرفی تکنیک هزینه‌یابی هدف کاربرد مدیریت هزینه‌ها خواهد پرداخت.

معادله‌یی ساده مهم

معادله‌ی سود هزینه، ‌طور ساده می‌توان ‌صورت سود برابر است قمیت فروش منهای هزینه‌ها بیان نمود:

هزینه‌ها – قیمت = سود

در تفکر هزینه‌یابی سنتی، هزینه‌ها محاسبه می‌شود اساس سود انتظار، قیمت فروش محاسبه خواهد شد. مثال اگر هزینه‌های کالایی 1000 واحد پولی است شرکت بخواهد 20 درصد سود حاصل کند، بنابراین باید قیمت فروش 1200 واحد پولی تعیین شود.

اما دیدگاه هزینه‌یابی هدف، شرایط گونه‌یی دیگر است، تفکر فلسفه حاکم است که هزینه باید مدیریت شود. شرایط رقابتی یک شرکت نمی‌تواند قیمت تعیین کند بلکه قیمت او تعیین می‌شود. بنابراین معادله‌ی بالا، قیمت دست شرکت نیست میان سه متغیر سود، قیمت هزینه، دو متغیر سود هزینه باقی می‌ماند. بنابراین شرکت باید بتواند راهکاری میان سود هزینه، توازن برقرار کند. حال اگر شرکت سود هدف خود X تعریف کند، حداکثر هزینه‌یی که شرکت می‌تواند متحمل شود برابر است با:

سود هدف – قیمت رقابتی = هزینه هدف

و دیدگاه چپزی نیست جز هزینه‌یابی ‌هدف Target Costing.

حال، قسمت نوشتار، روند شکل گیری تولید محصول دو دیدگاه هزینه‌یابی هدف سنتی بررسی می‌شود.

هزینه‌یابی سنتی

روند شکل گیری محصول براساس دیدگاه هزینه‌یابی سنتی به‌صورت زیر است:

1- نیازمندی‌های محصول شناسایی می‌شود.

2- محصول طراحی می‌گردد.

3- هزینه‌های محصول تخمین زده می‌شود.

4- تجزیه تحلیل ساخت / خرید انجام می‌شود.

5- هزینه‌های تامین کننده براورده می‌شود.

6- هزینه‌ها ارزیابی می‌شود:


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.