لینک دریافت خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .DOC ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 7 صفحه
قسمتی متن :
موتورهای دو سوپاپ
موتورهای دو سوپاپ رایجترین نوع موتورهایی کنون ساخته شده اند پایه اولیه موتورهای احتراق داخلی رفت برگشتی محسوب شوند. همانطور دانید هر سیلندر یک سوپاپ ورود هوا ( هوا سوخت) یکی برای خروج محصولات احتراق نظر گرفته شده سوپاپهای هوا جهت بالا بردن راندمان حجمی (افزایش شارژ سیلندر- راحتی تنفس موتور) دارای سطح بیشتری نسبت سوپاپهای دود باشند. ساخت سیستم دارای یک میل بادامک بالا باشد نسبت نمونه دیگر ارزانتر باشد. اما سیستم دو عیب عمده دارد:
سوپاپها سیستم نسبتا بزرگ هستند دارای اینرسی بالا. بنابراین موتور نمی تواند وجود انها دورهای بالا کار کند.
تنفس بازدم موتور بدلیل محدود بودن سطح ورود خروج سیلندرها نامناسب بوده (شارژ سیلندر پایین است، راندمان حجمی کم است) بنابراین توان خروجی موتور کم است.
اما موتورهای سه سوپاپه هر سیلندر انها سه سوپاپ وجود دارد؛ دو سوپاپ ورود هوا یکی خروج محصولات احتراق. موتورها کمی نسبت نمونه دو سوپاپ توسعه یافته اند چرا سطح تبادل گاز بویژه ورودی افزایش یافته تنفس موتور بهتر شده ولی موتورها بدلیل وجود یک سوپاپ دود نسبتا بزرگ اینرسی بالا دارد محدودیت دور دارند.
نسل توسعه موتورها 4 سوپاپه باشد هر سیلندر دو سوپاپ ورود هوا ذو سوپاپ خروج محصولات احتراقی وجود دارد. موتورها غلاوه تنفس راحت تر دارای بازدم مناسبی باشند راندمان حجمی انها بالاتر چند نمونه قبل باشد. همچنین موتورها توانند دورهای بالاتر کار کنند چرا سوپاپهای انها اندازه کوچک هستند توانایی موتور بدهند.
امروزه استفاده موتورهای 4 سوپاپه بویژه بدلیل ساختار مناسب (دو میل بادامک بالا دقیقا سوپاپها) بسیار رواج یافته قدرت بازده خروجی انها مقایسه موتورهای قدیمی حجم بسیار بالاتر باشد.
شکل زیر مقایسه بین موتورهای دو سوپاپ چهار سوپاپ نشان میدهد
موتورهای دیزل
با عرض پوزش اینکه مشغله موجود شرکت امکان اپدیت موقع وبلاگ فراهم نیاورد غیبت طولانی شد؛ البته باید بگویم گرفتاریها همچنان ادامه دارد، اما همه دوستان عزیز قول میدهم وبلاگ نویسی ترک نکنم پاسخ پیامها محبتهای دوستان را، هرچند ممکن تاخیر، اما حتما خواهم داد . راستی لازم دانم بازگشایی مجدد دانشگاهها موسسات اموزش عالی دوستان عزیز دانشجو تبریک بگویم، امیدوارم سال تحصیلی توام موفقیت داشته باشید مخصوصا کسانی خواهند کنکور فوق بدهند.
رودلف دیزل سال 1892 (یعنی 16 سال پس اختراع موتورهای بنزینی) ایده توسعه موتور دیزل بنا نهاد. هدف او ایده، ساخت موتوری راندمان بالاتر نسبت موتورهای بنزینی زمان راندمان مناسبی نداشتند. امروزه موتورهای دیزلی تمام رده خودروها اعم سواری سنگین بکار روند.
اختلاف عمده بین موتورهای بنزینی گازوئیلی عبارتند از:
موتورهای بنزینی مخلوط سوخت هوا مکش کرده پس متراکم نمودن، جرقه شمع محترق سازند. موتورهای دیزلی تنها هوا مکش نموده، متراکم کند سپس سوخت فشار بالا این