لینک دریافت خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 43 صفحه
قسمتی متن :
مقام انسانی زن نظر قران
اسلام زن چگونه موجودی داند؟ ایا نظر شرافت حیثیت انسانی او برابر مرد داند یاد او جنس پست تر شمارد؟ پرسشی که اکنون میخواهیم پاسخ بپردازیم.
فلسفه خاص اسلام موضوع حقوق خانوادگی
اسلام حقوق خانوادگی زن مرد فلسفه خاصی دارد که انچه چهارده قرن پیش گذشته انچه جهان امروز گذرد مغایرت دارد. اسلام زن مرد همه موارد یک نوع حقوق یک نوع وظیفه یک نوع مجازات قائل نشده است.
پاره حقوق تکالیف مجازاتها مرد مناسبتر دانسته پاره انها زن. نتیجه مواردی زن مرد وضع مشابه موارد دیگر وضع نامشابهی نظر گرفته است.
چرا؟ چه حسابی؟ ایا بدان جهت که اسلام مانند بسیاری مکتبهای دیگر نظریات تحقیر امیزی نسبت زن داشته زن جنس پست تر شمرده علت فلسفه دیگری دارد؟
مکرر نطقها سخنرانیها نوشته پیروان سیسمتهای غربی شنیده خوانده اید
که مقررات اسلامی مهر نفقه طلاق تعدد زوجات امثال اینها عنوان تحقیر توهینی نسبت جنس زن یاد کرده اند. چنین وانمود کنند که امور هیچ دلیلی ندارد جز اینکه فقط جانب مرد رعایت شده است.
می گویند:تمام مقررات قوانین جهان قبل قرن بیستم پایه که مرد جنسا شریف تر زن زن استفاده استمتاع مرد افریده شده است، حقوق اسلامی محور مصالح منافع مرد دور زند.
می گویند اسلام دین مردان زن انسان تمام عیار نشناخته رای او حقوقی که یک انسان لازم وضع نکرده است، اگر اسلام زن انسان تمام عیار میدانست تعدد زوجات تجویز نمی کرد، حق طلاق مرد نمی داد، شهادت دو زن یک مرد برابر نمی کرد، ریاست خانواده شوهر نمی داد، ارث زن مساوی نصف مرد نمی کرد، زن قیمت نام مهر قائل نمی شد، زن استقلال اقتصادی اجتماعی داد او جیره خوار واجب النفقه مرد قرار نمی داد. اینها رساند که اسلام نسبت زن نظریات تحقیرامیزی داشته او وسیله مقدمه مرد دانسته گویند: اسلام اینکه دین مساوات اصل مساوات جاهای دیگر رعایت کرده زن مرد رعایت نکرده است.
می گویند اسلام مردان امتیاز حقوقی ترجیح حقوقی قائل شده است، اگر
امتیاز ترجیح حقوقی مردان قائل نبود مقررات بالا وضع نمی کرد.
اگر بخواهیم استدلال اقایان شکل منطقی ارسطوئی بدهیم صورت میاید: اگر اسلام زن انسان تمام عیار دانست حقوق مشابه مساوی مرد او وضع کرد، لکن حقوق مشابه مساوی او قائل نیست. پس زن یک انسان واقعی نمی شمارد.
مقام زن جهان بینی اسلامی
اما قسمت اول: قران تنها مجموعه قوانین نیست، محتویات قران صرفا یک سلسله مقررات قوانین