سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق مدیریت ژاپنی


لینک دریافت خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 36 صفحه


 قسمتی متن : 

 

مدیریت ژاپنی

(تئوری z)

فریدون کرامتی

یکی تئوری مهمی که امروزه زمینه مدیریت سازمان وجود دارد نسبت سایر تئوری زمینه مدیریت موفقیت چشمگیر بالایی برخوردار تئوری z باشد. تئوری z چگونگی اداره موسسات سازمانهای ژاپنی توضیح دهد. اساس تئوری سعی شود که منظور ایجاد همبستگی علاقه متقابل بین افراد یک سازمان، سازمان صورت یک خانواده دراورند نفوذ رسوخ افراد یکدیگر هرچه بیشتر افزایش دهند.

(ویلیام اوچی) استاد دانشگاه کالیفرنیا لوس انجلس که تئوری (z) ارائه داده گوید: مدیران موسسات سازمانها باید همان رویه رفتار پدرانه کارکنان که سازمانهای ژاپنی راه یافته اعمال کنند. نظر وی حکایت کارکنان تمام دوران خدمت، ایجاد صمیمیت تفاهم عمیق میان انها، تشریک مساعی تصمیم گیری ها، مسئولیت مشترک خودداری کنترل نظارت نزدیکی کار اعضای سازمان سبب شود که کارکنان، سازمان متعلق خودشان بدانند صادقانه تمام نیروی فکری، جسمی روانی خود منظور بازدهی بیشتر سازمان کار بگیرند. هدف اصلی تئوری z تقویت اعتماد سازمان کارکنان تحکیم اطمینان کارکنان نسبت یکدیگر طریق بازدهی کارایی حداکثر ممکن افزایش یابد. مهم ویژگی مدیریت ژاپنی تئوری z عبارتند از:

1- استخدام مادام العمر تامین امنیت شغلی هر یک کارکنان سازمان وجود دارد.

2- تصمیم گیری مبتنی رضایت توافق دسته جمعی که جا مدیر طور انفرادی تصمیم گیری نمی کند بلکه افراد تحت سرپرستی خود دستور دهد موضوع بررسی کنند نتیجه قبل اتخاذ تصمیم توسط وی، ملاحظه بررسی قرار دهند پس اظهار نظر تصمیم گیری گروهی صورت گیرد.

3- مسئولیت جمعی که اساس تئوری مسئولیت نظارت پروژه اعمال پاداش تنبیهات مسئولیت جمعی تمام کارکنان واحدهای اصلی فرعی سازمان که تصمیم گیری مبتنی رضایت توافق ناشی شود.

4-ارزشیابی ترفیع دیگر ویژگی تئوری است. اگر ترفیع کندی صورت گیرد، مدیران فرصت یابند که افراد اداب رسومشان که کارشان تحت تاثیر قرار دهد اشنا شوند. کارکنان فرهنگ سازمان بار ایند سرانجام حیث فرهنگی، همانند شوند باعث ارتقاء فرد نتیجه رشد تکامل سازمان خواهد شد.

5- کنترل غیررسمی (ضمنی) که تئوری توقعات سازمان رفتار بازدهی کارکنان طور صریح ذکر شده است. اما توقعات فلسفه کلی سازمان قابل درک استنتاج است.

6- (کاریر) شغل غیر تخصصی که خود موجب علاقمندی کارکنان محیط کار شود، وفاداری سازمان افزایش دهد انتقال کارکنان موسسه موسسه دیگر جلوگیری کند همچنین موجب تسهیل عمل هماهنگی شود.

7- توجه تمام جنبه زندگی کارکنان که خود معنای نگرشی که سرپرست نسبت کارکنانش دارد. حالت مدیر نسبت کارکنان خصوصیات شخصی انان اگاهی توجهی عمیق دارد.

هنگامی که یک همه پرسی روسای شرکت معتبر ژاپنی سئوال که عنوان مدیر عامل شرکت، نسبت چه کسانی احساس مسئولیت کنید؟ 85 درصد پاسخ دادند که نسبت کارکنان مسئولند.

مجموع عوامل هفت گانه مذکور بالا، چارچوب تئوری z تشکیل دهد اعتقاد (ویلیام اوچی) همین عوامل هستند که سبب ایجاد تحکیم همبستگی بین فر سازمان شوند یعنی چه (مازلو Maslow) سلسله مراتب نیازها، نیاز همبستگی خواند تحقق بخشند.

همبستگی میان کارکنان ژاپنی اساس رفات اعتماد متقابل نه صرفا تعقیب منافع مالی. ایجاد علایق متقابل میان کارکنان یک طرف سازمانشان سوی دیگر نتیجه رابه دست دهد که بهره وری سازمانهای ژاپنی روابط متقابل همبستگی دارد.

سیمای دیگری مدیریت ژاپنی

منبع: ODJOURNAL

ترجمه: احمدرضا سنجری کوهرودی

چکیده

تاکنون سبکهای رهبری مدیریت ژاپنی عنوانبخشی فنون نواوری دنیا زیاد بحث شده است. مع هذا، جنبه دیگری این فرایند رهبری ژاپنی وجود دارد. مقاله بررسی بازنگری ادبیات تحقیق، جنبه های


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.