سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق مدیریت زمان


لینک دریافت خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 34 صفحه


 قسمتی متن : 

 

مدیریت زمان

چکیده

استفاده موثر اثربخش زمان ضرورتی اجتناب ناپذیر موفقیت عرصه کار زندگی است. مدیریت زمان شامل مجموعه‌ای مهارتها کنترل کردن استفاده بهتر زمان است. مقاله تشریح مفاهیم اصول مدیریت زمان پرداخته فنون ابزاری مدیریت زمان محیط زندگی کار ارائه می‌کند.

کلیدواژه : مدیریت زمان

 

1- مقدمه

راه‌های مختلفی بیان درک ما زمان وجود دارد. قرنها مردم حرکت ماه، ساعت افتابی، اذان،‌ زنگ کلیسا تنظیم برنامه‌ زمانی روزانه خود استفاده کردند اینکه قرن دوازدهم راهبان کاتولیک ساعت‌هایی تنظیم فعالیت‌های خود ساختند.

در طول تاریخ تمدن‌ها زمان ابعاد توجه داشته‌اند توجه دوران وجود دارد عباراتی مانند «وقت طلاست» گویای توجه است. جوامع امروزی جوامعی هستند که انها تعداد ساعات کافی طول روز وجود ندارد. فناوری‌های نو محیطی فراهم اورده‌اند که تقریبا مدت زمان کم می‌توان خیلی اطلاعات دسترسی پیدا کرد خیلی کارها سریعتر اسانتر انجام داد اما تمایل سریعتر انجام دادن کارها بیشتر کار انجام دادن روز ‌به ‌روز بیشتر می‌شود.

این رویکرد که همواره بشر بوده ‌است احساس او وجود اورده ‌است که زمان عقب می‌ماند نمی‌تواند صورت موثر بهره گیرد. تاریخ ما می‌گوید که مدیریت ضعیف زمان یک مسئله قدیمی است، مسئله‌ای که فناوری وجود نیاورده ‌است نمی‌تواند حل کند. شرایطی که ابزار بیشتری مدیریت زمان اختیار داریم فرایند‌های اداری، کمتر درپیچ تاب تشریفات اداری کاغذ بازی گم می‌شوند، مدیریت ضعیف زمان کمتر می‌توان مخفی کرد. مدیریت زمان موضوعی که همه ما، چه زندگی شخصی چه زندگی حرفه‌ای، نیاز داریم روبرو شویم زندگی موفق شویم.

در ادامه وجوه مختلف مدیریت زمان صحبت می‌کنیم. ابتدا نگاهی اصول عمومی مدیریت زمان خواهیم داشت. توجه اصول کمک می‌کند که درک بهتری مفهوم مدیریت زمان داشته باشیم پیشنهادهایی ارائه می‌کند که می‌توانید انها حوزه‌های مدیریت زمان زندگی خود کار برید. پس ارائه رهنمودهای عمومی، حوزه‌های مدیریت زمان صورت دقیق‌تر خواهیم پرداخت. ابتدا راجع مدیریت زمان زندگی شخصی می‌پردازیم سپس مدیریت زمان حوزه کسب کار مدنظر قرار می‌دهیم.

2- اصول عمومی مدیریت زمان

مدیریت زمان مجموعه‌ای مهارتهاست که شما استفاده موثر زمان کمک می‌کنند. رهنمودهای عمومی وجود دارند که می‌توانند مدیریت زمان حوزه‌های متفاوت مانند خانه، مدرسه کار استفاده شوند. بخش، برخی رهنمودها شرح می‌دهیم. ابتدا دلایل استفاده نکردن مردم مدیریت زمان مزایای حاصل مدیریت زمان بررسی قرار می‌دهیم.

احتمالا روشن‌ترین دلیل عدم استفاده مدیریت زمان که مردم نمی‌دانند مدیریت زمان چیست. دلیل دوم سستی تنبلی است؛ بعضی مردم


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.