سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق مدل برترEFQM


لینک دریافت خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 31 صفحه


 قسمتی متن : 

 

EFQM

مدل برتر (نتایج)

از ابتدای لغات زیر گرفته شده است:EFQM

" اساس مدیریت کیفیت اروپا "

مدل برتر یک قالب کاری کلیدی رقابت بین سازمانها صرفنظر ناحیه ، اندازه ، ساختار کمالشان انها کمک میکند رقابت بین سازمانها موفق تر باشند.

سازمانها (تحکیم) موفقیتشان نیاز برقراری سیستم اختصاصی مدیریتی دارند ؛ EFQM مدل برتر، یک ابزار کاربردی کمک انهاست بسنجند کجای راه موفقیت هستند کمک چاله مشکلات (موانع) درک کرده راه حل شبیه سازی کنند (شرح دایرهالمعارف ویکی پدیا).

این مدل چهار جنبه کلیدی است:

١- عنوان قالب کاری سازمانها کمک میکند دید اهداف ایندشان شکلی قابل لمس اندازه گیری متعالی سازند.

٢- عنوان قالب کاری میتواند سازمانها شناخت درک حقیقت تجارتشان ، پیوند سازمان ، انگیزه اثر روابط داخل سازمانی کمک کند.

٣- عنوان پایه جایزه کیفیت اروپا ، فرایندی انها اجازه میدهد موفقترین سازمانها یشان بشناسند انها عنوان بخشی مدل برتر ترقی دهند سایرین انها بیاموزند.

٤- عنوان ابزاری تشخیصی تعیین سلامت فعلی سازمانها کار رود. خلال فرایند ، سازمانها بهتر میتوانند بین اولویت یشان تعادل ایجاد کرده ، منابع تخصیص داده طرحهای واقع بینانه تجارتشان اماده کنند.

تاریخچه EFQM

دهه ١٩٨۰ : تلاشهای کیفیتی امریکا ژاپن صورت جنبشی سریع قالب دمینگ پرایز مدل مالکوم بالدریج اغاز شد.

١٩٨٨ : روسای ١٤ کمپانی اروپایی گرد امدند پایه اروپایی مدیریت کیفیت ایجاد کنند. EFQM صورت رسمی ١٥ سپتامبر ١٩٨٨ بروکسل قصر ییلاقی وال دوچس بنا نهاده ؛ جایی سی سال قبل انجمن اقتصادی اروپا شروع کار کرده بود. روسای شرکتهای بوش ، تی ، بول ، سیبا-جیگی ، داس ساولت ، الکترو لوکس ، فیات ، کی ال ام ، نستل ، الیوتی ، فیلیپس ، رنو ، سولزر فولکس واگن جلسه مهم حضور داشتند بنیانگذاران اصلی EFQM شدند.

 

١٩٨٩ : ١٩ اکتبر ١٩٨٩ مونتریوکس ، مبانی (ماموریت) ، دیدگاه اهداف EFQM رسما معرفی شدند. سند خط مشی توسط ١٤ رییس شرکتهای بنیانگذار ٥٣ شرکت موسس دیگر امضا شد. مبنای EFQM دو بخش (استوار) بود:

حمایت مدیریت کمپانی اروپایی برانگیختن انها همچنین ، صورت نیاز ، همکاری تمام بخشهای انجمن اروپا.

 

١٩٩١ : EFQM مدل برتر زاییده شد. ١٩٨٨ ١٩٩١ ، EFQM جدیدتر بنا نهاده فعالیتها پیرامون ارتقای EFQM عنوان یک چارچوب کاری قضاوت داوطلبان دریافت جایزه کیفیت اروپا متمرکز شده بود. (برای) کار هسته کوچکی تقریبا ٣۰۰ متخصص سرتاسر اروپا طرف اولین بنیانگذاران ، اعضا شخصیتهای کلیدی EFQM حمایت میشدند تشکیل شد.

١٩٩٢ : اولین جایزه کیفیت اروپا توسط پادشاه اسپانیا نمایشگاه EFQM مادرید اعطا شد.

 

١٩٩٥ : همان ابتدا ، EFQM تمایل داشت برسازمانهای تبلیغاتی بزرگ زیر مجموعه هایشان تجارت عظیمی داشتند تمرکز کند. اما سال بعد اولین جایزه معلوم (این طرح) طور یکسان بخشهای عمومی SME قابل اجراست. EFQM دو مقوله جایزه کیفیت اروپا ، طرف EOQ کمیسیون اروپا ، تکامل بخشید.

٢۰۰۰ : EFQM ١٤ عضو ١٩٨٩ شروع کرد طی ١۰ سال ، اعضای بالغ بیش ٧۰۰عضو ابعاد مختلف هر دو گروه دولتی خصوصی شد.

 

٢۰۰٥ : بنا موفقیت EFQM مدل برتر ، الان EFQM مخصوصا تکامل قالب کاری ویژه سرفصلهای مدیریت کار میکند.

سخنان جاکوز دلورس ، رییس وقت ECی EFQM حمایت قوی طرف کمیسیون اروپا بنیان نهاده ، همچنان امروزه صحیح است:

" مبارزه (تلاش) کیفیت ، یکی پیش نیازهای موفقیت کمپانی رقابت شماست."

 

موضوع EFQM مدل برتر (توضیح) طرف if.EDU

سازمانها EFQM مدل برتر عنوان یک سیستم مدیریت کیفیت یک قالب کلی بهبود کیفیت استفاده میکنند. مدل EFQM نه تنها وسیلهای کاربردی بیشتر توسط سازمانهای اموزش دیده خود ارزیابی استفاده میشود بلکه مدل همچنین مدلی قابلیت استفاده ممیزی خارجی عنوان ساختاری سیستم مدیریت انها داراست. مدل EFQM سازمانها مجبور میکند کلیه وظایف ، عملکرد نتایج شان محک قرار دهند. اموزشهای عالی سازمانها کلید شناخت متقاضیان گروههای متقاضیانی سرویسهای اموزشی شان ارایه شده است. موسسات (اموزش دیده ها) نیازهای حال اینده متقاضیان گروههای متقاضیان روشن کرده خدماتشان مبنای بهبود بخشیده دنبال خشنودی رضایت انها هستند سعی میکنند تغییرات پیش رو پیش بینی کنند.

در (سیر) تغییرات تکاملی پیوسته پیشرفت ، مدل EFQM تعداد کمی مفهوم بنیادی (خط) مشی تکیه میکند:

 

منبع اصلی : سایت اصلی EFQM

توضیحات مفاهیم بنیادی:

نتایج اشنایی :

برتری ، رسیدن نتایجی سهامداران سازمان خوشحال راضی کند.

تمرکز متقاضی :

برتری ، بدست اوردن حجم قابل پاسخگویی متقاضی است.

رهبری ثبات اهداف :

برتری ، رهبری نظری الهامی توام حفظ اهداف است.

مدیریت بوسیله فرایندها حقایق :

برتری ، مدیریت سازمان خلال مجموعه وابستگی مناسبات مشترک سیستم ، فرایند حقایق است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.