لینک دریافت خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 2 صفحه
قسمتی متن :
به سوی جامعه اطلاعاتییزدان محمدبیگی yazdanmb@yahoo.com
خدمات ارتباطات اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا لحاظ خدمات ارتباطات عرصه جهانی پیشگام است؛ بهطوریکه سال 2002 اتحادیه 25 درصد تولید صنعت بازارهای جهانی خود اختصاص داد. همچنین، میان 10 ارایهدهنده تراز اول خدمات ارتباطات دنیا شش شرکت اتحادیه تعلق دارد.در بازار تلفن ثابت اتحادیه مزبور، کشورهای اروپای غربی بیش 60 درصد بخش بینالمللی، 70 درصد ترافیک راه دور 80 درصد ترافیک محلی بهخود اختصاص دادهاند. نرخ کاهش قیمت مکالمات بینالمللی راه دور سالهای
اخیر کمتر شده است؛ بهطوریکه میزان 9 10 درصد سالهای 1998 2001 4 5 درصد پس سال 2002 رسیده است.در بخش خدمات تلفن همراه، اپراتورهای متصدی سهم بازار 60 درصدی کشورهای دارای یک اپراتور برخوردارند. همچنین، انها سهم 40 50 درصدی کشورهای دارای سه اپراتور حدود 40 درصد کشورهای بیش چهار اپراتور برخوردارند.در بخش اینترنت بهویژه پس سال 2000 همگرایی بیشتری بین کشورهای اروپایی ایجاد شده است. اپراتورهای متصدی موقعیت مستحکمتری بخش بیش یک سوم سهم بازار مربوط دسترسی طریق شمارهگیر کشورهای فرانسه، اسپانیا، ایتالیا المان برخوردارند. بخش باند گسترده، رقابت عمده بین مودم کابلی ای.دی.اس.ال پیشرفتهای اخیر بیشتر نفع ای.دی.اس.ال بوده است.شکل شماره یک، زنجیره ارزش مربوط خدمات ارتباطات نشان میدهد. همانطور شکل نشان داده شده است، سازمانهای مختلفی بخش مزبور فعالیت اشتغال دارند.
ویژگیهای نیروی کار بهرهوری اتحادیه اروپا
ر اساس ارزیابی انجام شده سال 2003 میلادی، بهطور متوسط هزینه هر یک کارکنان زمینه خدمات ارتباط 48 هزار 617 یورو زمینه خدمات رایانهای 45 هزار یورو بوده است. کشورهای شمالی اروپا یعنی: دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ سوئد اطلاعات ملموستری جمعاوری کرده گروه کاری مشترکی تشکیل دادهاند بخشهای وابسته فناوری اطلاعات ارتباطات لحاظ اماری بررسی کنند. دادهها، سهم کارکنان بهرهوری طریق فناوری اطلاعات ارتباطات تعیین کرده مقدار نروژ، 56 درصد سوئد، 61 درصد است.ویژگیهای گروههای سنی مختلف دو بخش خدمات فناوری اطلاعات ارتباطات متفاوت است. اساسا بخشها بیشتر توسط افراد جوان اداره میشود. فقط 36 درصد کارکنان بخش مخابرات کشورهای شمالی کمتر 35 سال سن دارند. بخش خدمات مشاورهای فناوری اطلاعات ارتباطات 49 درصد سهم بیشتری جوانترها داده شده بهطوریکه میزان ایسلند 56 درصد میرسد.فعالیتهای خدماتی فناوری اطلاعات ارتباطات اروپا بیشتر دست مردان است. زنان فقط 29 درصد اشتغال حوزه خود اختصاص میدهند. حالی سهم زنان کل بخش خدمات 43 درصد است. بهنظر میرسد بخش مزبور بیشتر بهدنبال جذب مردان است. بررسی زیربخشها میتوان نتیجه رسید بخش ارتباطات سهم 38 درصدی زنان متوسط کلی نزدیکتر است.با سنجش بهرهوری بهصورت نسبت خروجی کارکنان، تفاوت معنیداری بین بخشهای ارتباطات رایانه ملاحظه میشود. ارزش افزوده هر کارمند بخش خدمات رایانهای بهطور قابل ملاحظهای کمتر بخش مخابراتی است. حالی ارزش افزوده بخش خدمات ارتباطی حدود 120 هزار یورو بهازای هر کارمند است، بخش خدمات رایانهای فقط حدود 60 هزار یورو است. البته امر فقط کارکنان مربوط میشود. اینرو، سرمایهگذاری بخش مخابرات بهمراتب بیشتر بخش خدمات رایانهای است؛ بهطوری کشورهای مختلف 4 14 برابر میگیرد.
یادگیری الکترونیک موسسات فرانسه ایتالیا
بر اساس یک بررسی سال 2002 اروپا، حدود 34 درصد بازار یادگیری الکترونیک بخش بانکداری اختصاص دارد. همچنین، حدود 30 درصد کارکنان بانک اروپا شیوه اموزش سود جویند. حال، کمتر 20 درصد بانک اروپا یادگیری الکترونیک بهره برند. بانک کوچک متوسط امکانات موسسات اموزشی استفاده کنند، درحالی که بانک بزرگ خود دارای امکانات لازم زمینه هستند. سرمایه گذاری بانک زمینه یادگیری الکترونیک حدود 16 درصد کل هزینه انها زمینه اموزش کارکنان است.حدود 70 درصد شرکت کنندگان برنامه یادگیری الکترونیک ایتالیا کارکنان مدیران تشکیل میدهند. حدود 45 درصد کارگیری فناوری اطلاعات ارتباطات اموزش کارکنان محتوای درسی مشاغل اختصاص دارد، درحالی که حدود 20 درصد مهارتهای نوین 15 درصد زبانهای خارجی مربوط شود. نظر رسد که یادگیری الکترونیک زمینه موضوعهایی که مدارس انها پرداخته نشده اثربخشی بیشتری برخوردار است.بررسی نشان دهد که هر کارمند بانک ایتالیا طور متوسط سه روز سال مراکز اموزشی سر برد که هزینه انها ازای هر روز بین 310 340 یورو است.دوره اموزشی الکترونیک فرانسه اهمیت ویژه برخوردار است. حدود 30 درصد دوره پردازش داده حدود 31 درصد زبانهای خارجی اختصاص دارد. همچنین، بیش 31 درصد دورههای مزبور مربوط توسعه مهارتهای شغلی تاکید روشهای کارگاهی است.درکشور ایتالیا، زنان گرایش کمتری نسبت مردان شرکت دوره اموزشی الکترونیک دارند. درحالی که زنان فرانسه همپای مردان دوره شرکت جویند. بانک دو کشور رغبت زنان مشارکت برنامه اموزشی الکترونیک اظهار رضایت کنند.
بازگشت اول سایت سازمان مدیریت صنعتی
در شماره مى خوانید:
سر مقاله
استراتژی رشد؛ عقلایی کردن هزینه ها
میز گرد
رکود اقتصادی؛ زنگ خطرتوسعه
مقالات
مدیریت دولتی نوین توسعه پایدار
برنامه ریزی توسعه فردی
اموزههایی بهترین شرکتهای ناشناخته جهانی
تاثیر موانع ارتباط فردی تعارض سازمانی
نقش فناوری اطلاعات ارتباطات رشد اقتصادی
مدیریت تقاضا
نظامهای کنترل مدیریت درسازمانهای امروز
ده اصل تغییر مدیریت
اندیشه مایکل پورتر
موردکاوی;یونایتدوی
به سوی جامعه اطلاعاتی
گزارش ویژه
پولشویی خط قرمز اقتصاد
گزارشهاى داخلى
فرصتی تهدیدامیز اقتصاد
همگرایی بانکداری بین المللی
کوتاه خواندنى
(میراث یک قرن مشاهده گری(به مناسبت درگذشت پیتردراکر
خلاقیت مدیریت تغییر
مدیرعامل موفق
روى خط اینترنت
نگاهی یک کتاب
معرفى کتاب
روی جلد