لینک دریافت خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 28 صفحه
قسمتی متن :
رضایت مشتری
چکیده
امروزه کارایی اثربخشی فرایندهای سازمان سخن روز است. مطالعات علمی باید پرسش پاسخ داد که چگونه توان اثربخشی فرایندهای سازمان بهبود بخشید. صاحبنظران معتقدند که یکی راههای افزایش اثربخشی سازمان، بهبود کیفیت خدمات منظور ان، تامین نیازها انتظارات مشتریان است. قابل استفاده مشتری یک تعریف متداول کیفیت است. دمینگ (یکی پیشگامان نهضت( TQM کیفیت رضایت مشتری یکی داند. بنابراین، افزایش کیفیت خدمات رضایت مشتریان بالا رود بدین طریق اثربخشی سازمان ارتقا یابد. همین خاطر توان یکی شاخصهای اثربخشی سازمان رضایت مشتری دانست.درتحقیق حاضر پس تعریف اثربخشی، مدل ارزیابی اثربخشی معرفی کرده سپس توجه اینکه رضایت مشتری یکی شاخصهــای مهم اثربخشی سازمان محسوب شود؛ بحث درخصوص انواع مشتری، نیازها وانتظارات مشتریان، رضایت مشتری، تاثیر رضایت مشتری فرایندهای سازمان بالاخره تاثیر وفاداری مشتری ارتقا کارایی اثربخشی فرایندهای سازمان پردازیم.
مقدمه
اقتصاد دانشی توجه کمبود کالا ابزار تولید نیازهای نامحدود بشری تخصیص بهینه کالاها تولیدات میپردازدپرسش بنیادین دانش اقتصاد مسئله حداکثر شدن رضایت مطلوبیت انسانهاست. دانش دو بخش اصلی اقتصاد خرد کلان تقسیم میشود.
از ادام اسمیت عنوان پیشروی اقتصاد مدرن نام برده میشود. امروزه علم استفاده مدلهای ریاضی سایر علوم انسانی فاصله گرفتهاست. نمونه نظریه بازیها استفاده توپولوژی حال گسترش است. زمینه اقتصاد کلان معادلات دیفرانسیل بهینه سازی توابع مطلوبیت انتگرال محدودیت معادلات دیفرانسیل معروف معادلات هامیلتونی رواج دارد.
اقتصاد خرد
اقتصاد خرد بررسی رفتار اقتصادی انسانها بنگاههای اقتصادی نحوه توزیع تولیدات درامد بین انها میپردازد. اقتصاد خرد اشخاص عنوان کارگران تولید کنندگان سرمایه، همچنین مصرف کنندگان نهایی نگاه میکند. صورت مشابهی شرکت اقتصادی عنوان مصرف کننده گان سرمایه کار، تولید کنندگان محصول نگاه میکند. [۲] اقتصاد خرد درصدد پیامد رفتار عقلایی انسانها شناسایی کند. توجه محدودیت منابع (مثلا نیروی کار، سرمایه، زمین، توانایی مدیریت و...) انسانها بنگاههای اقتصادی مایلند بیشترین استفاده منابع موجود ببرند. توابع عرضه، تقاضا، تولید، هزینه، بازارها، تعادل عمومی اقتصاد رفاه بخش جای میگیرند.
اقتصاد کلان
اقتصاد کلان بررسی مسایل اقتصادی سطح کلان ملی یک کشور میپردازد. حیطه بررسی اقتصاد جهانی اقتصاد بین الملل عهده دارد. مسایلی قبیل ثبات اقتصادی، توازن تراز بازرگانی خارجی، رشد اقتصادی، اشتغال، تورم، مخارج درامدهای دولت، رکود اقتصادی، بحران اقتصادی، بیکاری، فقر اقتصاد توسعه بخش بررسی قرار میگیرد.
بر خلاف اقتصاد خرد رفتارهای فردی شکل دهنده اقتصاد کلان نیست هر چند جمع رفتارهای فردی شکل گرفتهاست. کینز پدر علم اقتصاد نوین نمونه بارزی اثار رفتار واحدی عرصه کلان خرد ارایه دادهاست تناقض پسانداز مشهور است. اگر افراد صورت انفرادی پس انداز کنند سالهای بعد دارای امکانات قدرت مالی بیشتری خواهند خواهند توانست سرمایه جمع شده خود استفاده کنند ولی اگر تمامی افراد جامعه همزمان پسانداز خود افزایش دهند بخش بیشتری درامد خود پس انداز نمایند مصرف کل اقتصاد پایین میاید امر موجب کاهش تولید خواهد امر کاهش درامد افراد اینده منجر میشود. اینرو افزایش پس انداز اشخاص مفید میتواند باشد ولی جامعه صورت کلی تاثیرات متفاوتی نسبت تاثیرات فردی دارد.
نمونه دیگر: اگر شرکتی یک چند تن پرسنل خود ماشینالات جایگزین نماید شک سود خواهد کرد نفع شرکت خواهد ولی اگر تمامی شرکتها یکباره کار مبادرت ورزند بیکاری افزایش مییابد موجب کاهش درامد ملی نتیجه کاهش تقاضا تولیدات شرکتها شده سود شرکتها کاهش میدهد. اینرو تاثیرات سطح کلان میتواند تاثیرات سطح خرد متضاد باشد..
زیر شاخههای علم اقتصاد
اقتصاد سیاسی
اقتصاد بین الملل
اقتصاد رفاه
مالیه
اقتصاد کشاورزی
اقتصاد صنعتی
اقتصاد عمومی
اقتصاد منابع طبیعی
اقتصاد محیط زیست
اقتصاد سنجی
اقتصاد انرژی
فلسفه اقتصادی
اقتصاد توسعه
اقتصاد شهری
اقتصاد منطقهای
اقتصاد بخش عمومی
اقتصاد مدیریت
اقتصاد منابع پایان پذیر
اقتصاد منابع تجدید پذیر
اقتصاد خرد
اقتصاد کلان
برنامه ریزی اقتصادی
اقتصاد ریاضی
اقتصاد مهندسی
اقتصاد نظری