لینک دریافت خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 19 صفحه
قسمتی متن :
راههایی بهبود وبسایت تجاری[1]
چکیده
مقاله حاضر چارچوبی تحلیل دستهبندی ویژگیهای طرح یک وبسایت قالب ماتریسی کارکردهای کسبوکارانه برابر ارزشهای نظر مشتریان- ارائه میکند. چارچوب, زمینهساز ایجاد طرحی یک وبسایت تجاری که کلیه جنبههای دخیل داد ستد شامل میشود. همچنین مثالهایی ویژگیهای وب بیان میشوند که نظر مشتریان بازدیدکنندگان باید ارزیابی قرار گیرند. انجا که ممکن دیدگاه مشتریان دیدگاه شرکت متفاوت باشد, دسته ویژگیهای وب چارچوب انتخاب شدهاند که با ارزشهای موردنظر مشتریان، رابطه مستقیم دارند؛ ویژگیهایی که فقط مزایای راهبردی شرکت دارند ولی مشتریان, ناملموساند، کاملا کنار گذاشته شدهاتد.کلیدواژهها: بازاریابی الکترونیکی، وبسایت تجاری، ویژگیها، مدل 1. مقدمه«دونا ال. هافمن» دیگران وبسایتهای تجاری شش دسته مجزا تقسیم میکنند (Hoffman et al., 1995): ویترین برخط محصولات[2]، حضور اینترنت[3]، محتوایی[4]، تفریحی[5]، مهیج[6]، عاملهای جستجوگر[7].در مقایسه دیگر طبقهبندیها، سایتهایی که صرفا حضور اینترنت طراحی شدهاند دارای ساختار سادهتری هستند. اگرچه بسیاری سایتها ابرپیوندها[8] صفحات وب چندرسانهای هستند اما غالبا یک بروشور سازمانی دیجیتالیشده میباشند که ارائه اگهیهای ثابت نشاندادن مشخصات نشانهای یک شرکت کار میروند (Hoffman, et al.,1995; Vedder,et al., 1997).بسیاری شرکتها فقط راههای ورود اسان اینترنت علاقهمند میباشند. بسیاری ازگزارشها، مانند گزارش «ریجینز» (Riggins, 1999)، نشان میدهند که شواهد زیادی مقایسه موسسات تجاری سنتی, وجود ندارد که ثابت کند گردش نقدی شرکتهایی که محصولات خود وب عرضه میکنند، بهتر است. تحقیقات نشان میدهند که خرید طریق اینترنت هنوز مراحل ابتدایی است. طبق یکی تحقیقات انجامگرفته نام «دهمین پیمایش کاربران اینترنت», (GVU's, 1998) توسط «مرکز بهکارگیری, تجسم, گرافیک»[9]، 42% پاسخدهندگان تحقیق, کمتر یک بار ماه یک فروشنده اینترنتی خرید میکنند. پیمایش جمعیتشناختی مشابهی توسط «رسانه نیلسن شبکه تجاری[10]» (Khudairi,1999) نشان میدهد که اوریل سال 1999 تنها 2/18 میلیون خریدار اینترنتی مقایسه 92 میلیون کاربر اینترنت امریکای شمالی وجود داشته است.درصد خریداران اینترنتی نرخ اندکی رو افزایش عین حال تاثیر فزاینده تعداد جمعیت رو افزایش کاربران اینترنت، چهبسا درامد صاحبان کسب کار اینترنتی بیفزاید. موفقیت اعجابانگیز سایت شرکت «امازون»[11] (Amazon, 1998) شرکت رایانهای «دل»[12] (Dell computer, 1998) حکایت وجود چنین فرصتهایی دارد. مثلا شرکت رایانهای «دل» طبق گزارش 16 جولای, یک سال گذشته 9/19 میلیارد دلار درامد داشته است.مزایای استفاده تجارت ای4نترنتی, فریبنده است, اما صرف شروع کسب کار طریق اینترنت, لزوما مزیت رقابتی نمیاورد. بنابراین یک سایت تجاری باید دقت طراحی شود؛ اگرچه «اسکلوسر» «کانفر» بیان میکنند (Siu & Kirby, 1998) که: بسیاری وبسایتها, ویژگیهایی که موجب بهرهبرداری امکانات منحصر فرد اینترنت میگردد دارا نیستند فاقد ابزارهای مسیریابی هستند که بازدیدکنندگان کمک میکنند سایت پیدا کنند ویژگیهای سودمند ارزیابی نمایند؛ دیگر رسانههای تبلیغی (مثلا رسانههای چاپی) بندرت راهبردهای بازاریابی برخط, تلفیق میشوند.یک صفحه وب, شبکهای متن، گرافیک ... تشکیل میدهد که هریک انها باید دربردارنده یک چند هدف مشخص که بخشی راهبرد شرکت هستند, باشد. منظور تعیین ویژگیهای مهمی که موفقیت یک کسب کار خاص کمک میکنند، لازم یک رابطه نظری بین ویژگیهای وب جهت ]کلی[ توسعه وبسایت شرکت برقرار شود. چارچوبی که اینجا ارائه میگردد، یک ساختار شبکهای که موقعیت هر ویژگی استفاده وبسایت نشان میدهد. مقاله طرح دیدگاههای مشتریان, که عموما توسط طراحان فنی وب نادیده گرفته میشوند، میپردازد. 2. وبسایت چگونه باید ایجاد شودپیمایش «فهر» «تاول» (Feher & Towell, 1997) نشان میدهد که یک کسب کار, فناوری وب باید چهار مرحله اصلاح استفاده قرار گیرد:1. شناسایی سرمایهگذاری اولیه,2. ازمایش انتشار, 3. کنترل انتشار,4. انتقال گسترده فناوری.همانند بسیاری دیگر نظریههای مرحلهبندی (مثلا مراحل رشد شرکتهای کوچک, بیان شده توسط «چرچیل» «لیویز» (Churchill & Lewis, 1983) «فهر» «تاول» اعتقاد دارند که منظور کاهش مشکلات، روش پیادهسازی فناوری وب باید گام گام باشد (Meeker & Pearson, 1997).«فردریک ریگینز» (Rowley, 1996) تعدادی وبسایتهای خرده فروشیها مطالعه قرار داد ویژگیهایی که موجب رونق کسب کار طریق برقراری ارتباط موفق میگردد, پنج گروه طبقهبندی نمود:1. ایجاز وقت,2. غلبه محدودیتهای جغرافیایی,3. تجدید ساختار روابط,4. تعامل شرکت مشتریان, 5. توان بالقوه عرضه خدمات / محصولات جدید.این موارد بسترهایی که فناوری وب میتوان انها کار برد, نشان میدهند. اما ویژگیهای اشارهشده توسط «ریگینز» دیدگاه شرکت مطرح شدهاند ممکن ارزشهای نظر مشتری، متفاوت باشند. برای استفاده وب، یک شرکت باید فرصتها مزایایی که استفاده وبسایت دست میاورد، شناسایی نماید. اگرچه مزیتها مطالعات مختلف بررسی قرار گرفتهاند (Hamill, & Gregory, 1997; Lederer et al., 1997), اما کوشش اندکی جهت تحلیل مزیتها رابطه کارکردهای متفاوت کسب کارها صورت گرفته است. مثلا « هامیل» «مانگارین[13]» توجه به نظریه سه راهبرد «پورتر» که شامل رهبری هزینه[14]، تفکیک[15], تمرکز[16] میباشد,