لینک دریافت خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 44 صفحه
قسمتی متن :
اصول فنون تبلیغ
معنا مفهوم تبلیغ : معنای پخش کردن ، انشاء کردن ، چیزی شناساندن
امروزه واژه تبلیغ سیاسی پروپاگاندا بیشتر معنای تاثیر گذاری بر عقیده هدف تحت تاثیر قراردادن عقاید ،نگرشها اعمال دیگران استفاده نمادهایی چون کلمات ،اشارات ، پلاکاردها ،موسیقی ، لباس ، نشانها ، ارایش مو و...
تعریف تبلیغات ( تبلغ ) : تلاشی سازمان یافته اگاهانه منظور دستکاری احساس ادراک تغییر نگرش رفتار مخاطب جهت اهداف خاص مبلغ
اهداف تبلیغات : 1- شکل دهی برداشت ها 2- دستکاری ادراکات 3- هدایت رفتارهای خاص
ارکان چهار رکن اصلی تبلیغات:
1-گوینده نویسنده پیام کیست ؟ ( پیام رسان )
2- چه میگوید چه مینویسد ؟ (پیام )
3- چه وسیله گفتن نوشتن کار برد؟ (وسیله ارتباطی )
4- چه کسانی گوید نویسد؟ تاثیر گفتن نوشتن چیست؟ ( پیام گیران )
ویژگیهای پیام رسان (گوینده نویسنده پیام ) :
الف )اعتبار : اعتبار پیام رسان یعنی میزان پذیرش او وسیله مخاطبین دو بعد 1- کفایت 2- قابل اعتماد بودن
1- متخصص قابل اعتماد بودن
2- ظاهرا طوری وانمود نماید که نفع شخصی ندارد
2- تحت تاثیر قراردادن افراد
3- دوست داشتن تمایل مخاطب پیام رسان
ب) جذابیت: علاقه مخاطب جلب جذب نماید .
1- همانند سازی مشابهت مسائلی چون سن ،شغل ، جنس ، تحصیلات ...
2- اشنایی و محبوبیت (استفاده چهره اشنا محبوب جذاب )
ج) وسیله ارتباطی : ( ماهیت پیام ) :1- ساختار پیام استدلال اثر تقدم تاخر پیام ( روشن بودن ابهام نداشتن پیام --< درک انگیختن احساسات مخاطبان
2- سبک پیام : قابل فهم بودن ، تکرار پیام ، تنوع محتوای پیام 3- جاذبه پیام : ترغیب ، صریح بودن ، تحریک احساسات
زمینه ارائه پیام ویژگیهای :
1- توجه : ( تیتر فونت ) 2- ادراک : (بعد توجه باید درک کرد ) 3- پذیرش: (توفیق پیام پذیرش )
ویژگیهای مخاطبان :
1- جنسیت : (زن مرد ) --< نقطه نظرات مشترک مخالف ، نظریه سنتی خصوص تحصیلات ...
2- عزت نفس : (بلند نظری ، تغییر عقیده سختی )
3- تجربه پیشین مخاطب : ( محیط ارام زندگی ، شخصی خوشحال اسوده ، پیام راحت عکس )
شیوه مختلف تبلیغ اقناع:
1- روش همراهی 2- روش انگیزش تفکر 3- روش الگویی 4- روش تمثیلی 5- روش تدریجی مرحله مرحله
6- روش استدلالی 7- روش غیر مستقیم : (1- روش شایعه پراکنی 2- روش خبر رسانی ) 8- روش تداعی معانی( طریق شبیه سازی ،تکرار پیام تبلیغی ،تحریم تشویق شونده ، ترساندن تبلیغ شونده ،اثر جمع فرد ) 9- روش شعاری
رعایت موارد ذیل بکار گیری هر یک شیوه تبلیغ:
1- شناخت بکار گیری نظرات استعدادهای نهفته انسانها
2- بکارگیری وجدان اخلاقی بیدار کردن وجدان
3- استفاده روشهای محسوس (حکایت ، تمثیل ، نمایش ،سمعی بصری )
4- طرح برنامه ریزی جامع شامل حال تمامی دسته گروه ها
5- متناسب مخاطبین (کودکان ،جوانان ، ... فرق کند )
6- باید متین ، سخن نرم سرشار مهر محبت
شیوه تبلیغی نظر دادگران مفهوم عام
1- روش لقب گذاری 2- انتقال 3- شهادت 4- توده پسند 5- تکرار 6- ضد تبلیغ 7- پنهان اشکار 8- شست شوی مغزی 9- تظاهر یکپارچگی
روشهای شست شوی مغزی تبلیغات سیاسی :
1-وارد کرد کردن فرد بیگناه پذیرش حقیقی علیه مردم دولت که ،مرتکب جرمی جدی .
2- تغییر اجباری دیدگاه سیاسی فرد