سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق اشنایی مفهوم تجارت الکترونیک گسترش ایران


لینک دریافت خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 24 صفحه


 قسمتی متن : 

 

مقدمـــه :

بسیاری اقتصاد دانان متخصصین عقیده اند انقلابی مشابه انقلاب صنعتی وقوع پیوسته جهان وارد عرصه اطلاعات ساخته بسیاری جنبه اقتصادی، اجتماعی فرهنگی حیات بشر دستخوش تحولی عظیم نموده است.

رشد روزافزون فن اوری بخصوص فن اوری اطلاعات (IT) جهان، موانع مشکلات زمانی مکانی مربوط امور تجاری کاهش داده دسترسی عمومی مردم اینترنت باعث شده امکان تجارت کسب کار طریق اینترنت عبارتی تجارت الکترونیکی کسب کار الکترونیکی جایگاه ویژه کشورهای توسعه یافته برخوردار شود.

در سالهای اخیر کشورهای توسعه یافته کنارگذاشتن تدریجی تجارت سنتی مبتنی کاغذ مبادله فیزیکی اسناد، شیوه تجارت الکترونیکی اورده اند.

روش تجارت الکترونیکی معروف تجارت بدون کاغذ، صرفه جویی زمان، هزینه نیروی انسانی دنبال داشته شاخص بهره وری افزایش داده اما شیوه هنوز کشور ما جایگاه خود دست نیاورده است.

در گزارش کوتاه ضمن تعریفی مفهوم تجارت الکترونیکی، مزایای استفاده تجارت جهانی فرایند کاربرد معاملات تجاری بازرگانی توضیح داده خواهد علل عدم گسترش پدیده کشورمان راهکارهای توسعه پیشرفت زمینه ارائه خواهد شد.

تعــریـف :

تجارت الکترونیکی (Electronic commerce) مفهوم انجام معاملات انتقال اطلاعات تجاری بدون تبادل کاغذ بطور مستقیم کمک رایانه طریق خطوط مخابراتی باشد.

برای یکسان سازی هماهنگی ارتباطات رایانه سطح جهانی استانداردهایی تدوین گردیده عنوان زبان مشترک امر تجارت کار گرفته شده استاندارد ادیفاکت شهرت دارد. (1)

اجزای اصلی تجارت الکترونیکی عبارتند :

الف) پیام استاندارد

ب) نرم افزار مبادله الکترونیکی داده ها

ج) ارتباطات شبکه شبکه ارتباطات

(1) استاندارد ادیفاکت سال 1987 بوسیله سازمان ملل متحد اعلام شده کاربرد تجارت الکترونیکی ترویج توصیه گردیده شامل یکسری قواعد دستورالعمل هستند موجب توان اطلاعات یک سند تجاری توسط نرم افزار مترجم پیام الکترونیکی ادیفاکت تبدیل نمود پیام طریق شبکه مخابرات بین المللی رایانه گیرنده منتقل شود.

ویژگی کلی تجارت الکترونیکی (EC)

جهانی نمودن تجارت

برداشتن محدودیتهای زمانی مکانی

کاهش قیمت منابع جهت خرید

افزایش درصد فروش

دسترسی اسان اطلاعات

کاهش هزینه معاملاتی

کاهش هزینه زمانی

مزایای تجارت الکترونیکی :

تاخیر ناشی تهیه مدارک بین برد.

امکان بروز اشتباه کاهش دهد.

صرفه جوئی زمان، نیروی انسانی هزینه اداری دنبال دارد.

هزینه نیروی کار کاهش دهد.

جریان گردش اطلاعات روان سازد.

حجم زیاد استانداردهای تکراری کاهش دهد.

ابزارهای تجارت الکترونیکی :

ابزارهای اصلی تجارت الکترونیکی عبارتند :

کد میله (بارکد) : پذیرش عضویت مرکز ملی شماره گذاری کالا خدمات دست اید هر شرکت تواند پیش شماره خود اختصاص دهد پیش شماره تعیین شماره محصولات شرکت استفاده قرار گیرد شناسایی محصول سرتاسر جهان امکانپذیر سازد.

پست الکترونیکی (E-mail) : ارسال نامه بصورت الکترونیکی باشد ویژگی شرح ذیل دارد :

* اول اینکه رسیدن نامه مقصد موردنظر کاملا تضمین گردد.

* دوم اینکه زمان ارسال نامه کمتر چند ثانیه طول کشد.

* سوم اینکه توجه امکانات کامپیوتری ارسال نامه متعدد ولی یک مضمون اشخاص شرکتهای مختلف بسیار اسان گردد.

از دو طریق توان صندوق پست الکترونیکی دریافت نمود :

یکی طریق سرویس دهندگان اینترنت داخل کشور مراجعه انها توان یک ادرس پست الکترونیکی دریافت نمود دیگری طریق استفاده


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.