سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق اشتباهات مدیران منابع انسانی


لینک دریافت خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 20 صفحه


 قسمتی متن : 

 

اشتباهات مدیران منابع انسانی

این مقاله مهمترین اشتباهات مدیران منابع انسانی کارکنان رابطه مدیریت عملکرد می‌پردازد د ر رابطه پرهیز اشتباهات رایج الگویی ارائه می‌کند. مقاله سعی دارد، بازگو نماید که چگونه فرایند مدیریت عملکرد رویکردی نوین کاربردی، سازمان جهت تشخیص مشکلات عملکردی نتیجه میان برداشتن موانع قالب الگویی هفت عامله، حمایت می‌کند.

ده اشتباه رایج ارزشیابی، اشتباهات رایج دپارتمان‌های منابع انسانی خصوص فرایند اجرای ارزشیابی، ماهیت، بهبود، مشکلات الگوی ارزشیابی عملکرد مباحث مقاله تشکیل می‌دهند.

منبع: روزنامه همشهری،‌ شنبه 8 مرداد 1384، سال سیزدهم، شماره 3760، 10.

این مقاله منبع مذکور عنوان 10 اشتباه رایج مدیران ارائه شده که اینجا هدف دسترسی دقیق‌تر کاربران مقاله، عنوان مشخص‌تری نظر گرفته شده است

ارزشیابی؛ مدیریت عملکرد؛ ارزیابی عملکرد

اشتباهات مدیران منابع انسانی

منبع: روزنامه همشهری،‌ شنبه 8 مرداد 1384، سال سیزدهم، شماره 3760، 10. مقاله منبع مذکور عنوان 10 اشتباه رایج مدیران ارائه شده که اینجا هدف دسترسی دقیق‌تر کاربران مقاله، عنوان مشخص‌تری نظر گرفته شده است.

چکیده

این مقاله مهمترین اشتباهات مدیران منابع انسانی کارکنان رابطه مدیریت عملکرد می‌پردازد د ر رابطه پرهیز اشتباهات رایج الگویی ارائه می‌کند. مقاله سعی دارد، بازگو نماید که چگونه فرایند مدیریت عملکرد رویکردی نوین کاربردی، سازمان جهت تشخیص مشکلات عملکردی نتیجه میان برداشتن موانع قالب الگویی هفت عامله، حمایت می‌کند.

ده اشتباه رایج ارزشیابی، اشتباهات رایج دپارتمان‌های منابع انسانی خصوص فرایند اجرای ارزشیابی، ماهیت، بهبود، مشکلات الگوی ارزشیابی عملکرد مباحث مقاله تشکیل می‌دهند

کلیدواژه(ها) : ارزشیابی؛ مدیریت عملکرد؛ ارزیابی عملکرد

- مقدمه

نمی‌توان سنجید اما نسنجیده عمل کرد. بسیاری مدیران امروزه دلایل متعدد دچار روزمر‌گی (مودا) شده نتیجه فعالیت‌های فاقد ارزش افزوده انجام می‌دهند که تکرار انجام انها منجر باورهای غلط می‌شود. مقاله سعی دارد مهمترین اشتباهات مدیران منابع انسانی کارکنان رابطه مدیریت عملکرد بیان نماید د ر رابطه پرهیز اشتباهات رایج الگویی ارائه کند.

همزمان گرایش سازمان‌ها سوی رقابت، تکنولوژی مدیریت ترقی اقتصاد نوین، فشار جهت ایجاد لبه برنده طرح‌های استراتژیک سازمان‌ها افزایش می‌یابد. طرح‌ها جهت اجرا نیاز روش فوق العاده‌ای دارند سازمان‌ها صدر رقابت ابقا نموده طور پیوسته سازمان، صاحبان سهام تمامی ذینفعان ذیربط، ایجاد ارزش نمایند.

خوشبختانه سازمان‌ها دهه حتی چند سال اخیر دست خیالبافی برداشته امروزه طرقی حال ایجاد ارزش می‌باشند. ولیکن جاده منتهی ارزش افزوده، موانعی برخورد می‌نمایند که همین اواخر کسی حتی فکرش نمی‌کرد. سهم قابل توجهی موانع پارادایم‌های ذهنی مزمن، باورهای غلط گاه اشتباهات مدیران نشات می‌گیرد. ذکر نکته ضروری که حتی بهترین فرایند مدیریت عملکرد طراحی شده، تنها زمانی اثربخش خواهد که متناسب سبک رهبری، سبک مدیریت، باورهای مدیران کارکنان فرهنگ سازمان ذیربط باشد. مقاله سعی دارد، بازگو نماید که چگونه فرایند مدیریت عملکرد رویکردی نوین کاربردی، سازمان جهت تشخیص مشکلات عملکردی نتیجه میان برداشتن موانع در قالب الگویی هفت عامله، حمایت می‌کند. مقاله شامل چهار بخش است. بخش اول ده اشتباه رایج مدیران که موجب اشتباه ارزشیابی عملکرد می‌شود مطرح می‌گردد. بخش دوم طی بررسی‌های عمل امده دپارتمان‌های منابع انسانی، رایج‌ترین اشتباهات مدیران منابع انسانی اشاره خواهد شد. سپس بخش سوم پیرامون بهبود عملکرد مواردی مطرح خواهند نهایتا بخش چهارم جمع‌بندی نتیجه‌گیری خواهیم کرد.

2- ده اشتباه رایج ارزشیابی

1- صرف وقت بیشتر ارزشیابی عملکرد نسبت طرح‌ریزی عملکرد نسبت ارتباط کاری موجود ارزشیابی عملکرد، نقطه پایان یک فرایند پیوسته . فرایندی که مبنای ارتباط مطلوب میان مدیر کارمند است. بنابراین جای ارزشیابی پایان سال، وقت بیشتری باید صرف پیشگیری مشکلات عملکردی نمود. هنگامی که مدیران طول سال رویه مثبتی اتخاذ می‌کنند، ارزشیابی ساده اسان خواهد بود.

 

2- مقایسه کارکنان یکدیگر: چنانچه می‌خواهید موجب پدید اوردن احساسات منفی شوید، روحیه کارکنان خود اسیب بزنید انها گونه‌ای نامطلوب چنان حس رقابتی بوجود اورید که توان کار گروهی دست دهند، انان درجه بندی نموده مقایسه نمایید. شگردی تضمین شده است. بدین ترتیب مدیر نه تنها موجبات اصطکاک میان کارکنان پدید می‌اورد، بلکه خود، هدف اصلی کینه توزی قرار می‌گیرد.

 

3- فراموش کردن مطلب که هدف ارزشیابی، پیشرفت است، نه سرزنش کردن: ما بدین منظور دست ارزشیابی می‌زنیم که بهبود عملکرد کمک کنیم، نه که مقصر بیابیم سرزنش کنیم. مدیرانی که امر فراموش می‌کنند اعتماد کارکنانشان حتی سازگاری انها دست می‌دهند.

 

4- باور که فرم نرخ ارزیابی وسیله‌ای عینی بازتاب دهنده واقعیت طور منصفانه: بسیاری مدیران ارزشیابی کارکنان فرم‌های نرخ ارزشیابی استفاده می‌کنند، چرا که نسبت گونه‌های دیگر ارزشیابی سریعتر انجام می‌گیرد. واقعیت که اگر دو شخص بخواهید یک کارمند ارزشیابی کند، احتمال تطابق نتایج بسیار اندک نشان می‌دهد شیوه ارزشیابی چه حد ذهنی است. مطلب بارها بارها خود گوشزد کنید. نرخ‌ها ذهنی هستند. فرم‌های نرخ ذهنی است، عینی نیست.

 5- استفاده صرف ارزشیابی تعیین حقوق کارکنان: بسیاری مدیران چنین می‌کنند. انان تنها هنگامی‌که بخواهند افزایش حقوق کارکنان تایید رد کنند، دست به


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.