لینک دریافت خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 20 صفحه
قسمتی متن :
استفاده تقریب پوتیه تخمین راکتانس پراکندگی ژنراتورهاواژههای کلیدی: راکتانس پراکندگی – راکتانس پوتیه- منحنی مدار باز- منحنی ضریب قدرت صفرراکتانس پراکندگی ارمیچر ژنراتورهای سنکرون نماینده بخشی شار ماشین که تحریک نمیگیرد مسیر شار عمدتا فاصله هوایی بسته میشود. دست اوردن پارامترهای مدار معادل انجام مطالعات مختلف اعم بررسی اشباع، دینامیک غیره ژنراتور سنکرون، اولین قدم اطلاعات مربوط راکتانس پراکندگی نیاز خواهیم داشت. طور معمول راکتانس توسط سازنده ارایه میشود. وجود بسیاری واحدهای نیروگاهی قدیمی شبکه برق ایران، راکتانس صورت مشخص توسط سازنده ارایه نشده است.در مقاله سعی شده استفاده تکنیک تخمین پوتیه بالاترین نقطهای ناحیه اشباع ماشین که امکان استخراج راکتانس پوتیه موجود باشد،مقداری تقریبی راکتانس پراکندگی ماشین محاسبه شود. روش دو گروه ژنراتور انجام شده که گروه اول راکتانس نظر توسط سازنده داده شده ودر گروه دوم اطلاعاتی راکتانس نظر دست نیست. نهایت میزان خطا مقادیر راکتانس دست امده واحدهای مختلف ارایه شده است.
تخمین پارامترهای مدار معادل ماشین سنکرون تستهای SSFR ارایه یک مدار معادل کاهش درجه یافته استفاده Vector Fittingواژههای کلیدی: شناسایی مدار معادل،( Vector Fitting VF) ، ماشین سنکرونشناسایی تخمین دقیق پارامترهای مدار معادل ماشین سنکرون بسیاری مطالعات مهم شبکه نظیر مطالعات پایداری گذرا ضرورت دارد. میان استفاده روشهای تست پاسخ فرکانسی حالت سکون ماشین که SSFR موسوم است، صورت روشی موثر پذیرفته شده قالب استانداردهای IEEE115 تدوین یافته رابطه شناسایی پارامترهای مدار معادل نتایج تستهای مذکور تلاشهای تحقیقاتی بسیاری مصروف خود کرده است. مقاله اولین بار روش Vector Fitting (VF) تخمین استخراج پارامترهای مدار معادل محورهای qd پیشنهاد شده است. مثالهای ارایه شده مقاله نشان میدهند که استفاده VF ضمن انکه میتوان مدار معادلی دست یافت که قادر پاسخهای فرکانسی منتجه تستهای SSFR دقت بسیار بالا تخمین زند، میتوان یک مدار معادل کاهش درجه یافته دقت قابل قبول دست یافت.
انالیز مدلسازی ماشین القایی خطای روتوری استفاده جریان میلههاواژههای کلیدی: ماشینهای القایی- مدلسازی جریان شاخهها- شکست میله- شبیهسازیماشینهای الکتریکی القایی صورت گسترده صنعت، تجارت مصارف خانوادگی استفاده میشوند. معمولا ماشینهای القایی شرایط سخت بهرهبرداری استفاده قرار میگیرند. امر باعث اسیب دیدن روتور درازمدت میشود نهایت شکست میلههای روتور منجر میشود. مقاله شکست میلههای روتور که یکی شایعترین خطاهای داخلی ماشین القایی است، معرفی میشود. اخیرا مدلسازی تحلیل ماشینهای الکتریکی شرایط خطای مذکور مدل ولتاژ مبنی جریان مش روشهای اندازهگیری ازمایشگاهی استفاده میشود که روشهای فوق بسیار پیچیده گران قیمت هستند. مقاله مدلی مبنای جریان شاخههای روتور ارایه شده ماشین القایی سه فازه مطالعه تحت شرایط سالم شکست یک میله مطالعه قرار میگیرد. نتایج شبیهسازی نشان دهنده نوسان قابل توجه جریانهای سه فازه استاتور نوسان کوچکی منحنی گشتاور سرعت روتور است. نوسانات موجود منحنی گشتاور سرعت روتور تحت شرایط کارکرد مانا موثرتر حالت راهاندازی ظاهر میشود.
بررسی تاثیر تغییر پارامترهای دینامیکی ژنراتور سنکرون رفتار حالت گذرای اتصال کوتاه انواژههای کلیدی: ژنراتور سنکرون- اتصال کوتاه حالات گذراهدف مقاله، بررسی تاثیر تغییرات پارامترهای الکتریکی مکانیکی ژنراتور سنکرون جریان اتصال کوتاه سه فاز بدست اوردن خواص ژنراتور اتصال کوتاه است. پارامترها شامل مقاومتهای الکتریکی تحریک روتور، سیمپیچی استاتور، دمپرها راکتانسهای اندوکتانسهای نشتی مربوطه، ولتاژ تحریک لختی مجموعه رتور سنکرون اتصال کوتاه است. تحلیل صورت گرفته شامل بررسی دامنه جریان اتصال کوتاه رفتار گذرای ژنراتور است. بررسی مدل d-q ژنراتور شبیهسازی استفاده میشود. تحلیل یک ژنراتور MVA2، V400 نظر گرفته شده است.
بهبود عملکرد مولد دیسکی اهنربای دائم شار محوری، اصلاح ساختار قبلیواژههای کلیدی: مولد دیسکی،شار محوری- اهنربا- دندانه روتور- طراحی- هسته استاتوردر مقاله، ساختار جدید مولد دیسکی اهنربای دائم شار محوری، ارایه شده توسط مولفین، منظور دستیابی عملکرد بهتر اصلاح میشود. مولد جدید دو روتور، دیسکی بیرون یک استاتور بدون هسته وسط دارد. اهنرباها درون دیسکهای روتور قرار گرفتهاند جهت انها دایروی یکسو است. دستیابی مشخصات عملکردی بهتر، شکل مسطح اهن دیسک روتور که مابین یک اهنربا ویک شیار قرار دارد، دندانهای صورت شبه سینوسی ایجاد میشود. نشان داده خواهد که تغییر باعث افزایش توان خروجی مولد، کاهش تلفات جریان گردابی افزایش بازدهی ماشین میشود.
مدلسازی تحلیلی ماشین دیسکی شار- محوری اهنربای دائم طراحی بهینه انواژههای کلیدی: ماشین دیسکی شار- محوری، مدلسازی تحلیلی، اجزا محدود، بهینهسازی، طراحی، الگوریتم ژنتیکدر مقاله یک روش تحلیلی مدلسازی ماشین دیسکی شار- محوری اهنربای دائم ارایه شده است. اساس کار مدلسازی اینجا پایه محاسبه پتانسیل مغناطیسی برداری عددی است. همچنین مدلسازی بردار مغناطیس شوندگی توصیف اهنربای دائم جریان سطحی دو بعد توصیف جریان سیمپیچی ارمیچر استفاده شده است. سادگی مفروضاتی چون هسته اهنی ایدهال بردار مغناطیس شوندگی ثابت منظور شدهاند. نکات مهمی که مدلسازی دیده شدهاند، اکثر مطالعات پیش نظر گرفته نشده بودند، اثر واکنش ارمیچر اثر هماهنگهاست. همانگونه که نشان داده خواهد واکنش ارمیچر اثر عرضی چگالی شار مغناطیسی شکاف هوایی دارد هماهنگها اثر قابل توجهی بربازدهی کل ماشین خواهند داشت. پژوهش میدان مغناطیسی بدست امده روش تحلیلی نتایج بدست امده روش اجزا محدود مقایسه میشود. مقایسه نتایج اختلاف حداکثر 4 درصدی نشان میدهد که خود تاییدی دقت مدل است. پایان استفاده مدل بدست امده طراحی بهینهای اساس توابع هدف مناسب کمک روش الگوریتم ژنتیک، که روشی کارا بحث بهینهسازی ماشینهای الکتریکی است، انجام خواهد شد.
بهبود کنترل کننده بار- فرکانس غیر متمرکز سیستم دو ناحیه روش جدید بااستفاده الگوریتم ژنتیک
واژه کلیدی کنترل بار فرکانس غیر متمرکز، سیستم قدرت دو ناحیه ای، الگوریتم ژنتیک مقاله سعی شده بهبود کنترل کننده بار - فرکانس پیاده سازی یک روش جدید مقدار انحراف فرکانس حین حالت دینامیکی کاهش یابد. روش جدید بکار گرفته شده مبتنی حداقل سازی مجموع مربعات زمان نشست اوج پاسخ پله انحراف فرکانس ازای تغییرات بار استفاده الگوریتم ژنتیک باشد. کنترل کننده مذکور یک سیستم قدرت دو ناحیه غیر متمرکز طراحی شده است. شبیه سازی انجام گرفته سیستم قدرت دو ناحیه نشان دهنده بهبود پارامترهای سیستم همچون زمان نشست اوج پاسخ پله باشد.
کنترل برداری موتور القایی بدون سنسور مبتنی تخمین گر جدید سرعت فازی تطبیقی
واژه کلیدی: موتور القایی، فیلتر دیجیتال تطبیقی، کنترل برداری جهت یابی شار رتور، میانگین وزنی،تخمین گر سرعتامروزه توجه کاربرد اهمیت فراوان سیستم درایو بدون سنسور، طراحی سیستم هوشمند دقیق زمینه بحث تحقیق بسیاری محققان است. مقاله یک فیلتر دیجیتال تطبیقی فازی استفاده شده که فیلتر مولفه تولید کننده گشتاور جریان استاتور انالیز قرار میدهد تخمین سرعت روش حلقه باز بهبود بخشد . روش ، سرعتهای محاسبه شده روش حالت دائم حلقه باز بهبود یافته توجه شرایط کاری موتور وزن دهی میشود سپس کمک روش میانگین گیر وزنی فازی ، دو مقدار تخمینی میانگین گرفته میشود مقدار نهایی سرعت صورت بهینه تخمین زده شود . طرح دو سیستم فازی طور همزمان تخمین سرعت بهره گرفته شود .مراحل طراحی شبیه سازی تخمین گر سرعت یک سیستم کنترل برداری جهت یابی شار رتور محیط SIMULINK/MATLAB مطالعه بررسی قرار گرفته است.