سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق ارتباط بین خودباوری مثبت دختران ورزش


لینک دریافت خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 17 صفحه


 قسمتی متن : 

 

ارتباط بین خودباوری مثبت دختران ورزش

دختران یک محیط ورزشی یاد میگیرند بدنشان کنترل کنند مهارتهای فیزیکی بهدست امده تکیه نمایند. همچنین شرکت ورزش دختران کمک میکند درستکار باشند خودشان اعتماد داشته باشند راستای ارزشهای عمومی کارهای عامالمنفعه، همکاری نمایند.

خودباوری مثبت عبارت درک مطلوب فرد خودش، چقدر خود بودن راضی است. کل احساس خودباوری خود ارزیابی، اعتماد شایستگی شخص کمک میکند. احساس ارزشمندی، اطمینان مهارت میتواند زندگی یک شخص ارتباط ارزوهای شخصی، انگیزش، استعداد موفقیت ارتباطات تحت تاثیر قرار میدهد. (Melpomen Institute)

خودباوری یک شخص شرایط محیطی گوناگون زندگی تحت تاثیر واقع شده شکل گرفته است، بعضی اینها عبارتند از:

- درجه انتظارات والدین، تشویق تاثیر.

- درجه انتظارات دوستان، تشویق تاثیر.

- درگیر شدن تصمیمگیریها.

- توسعه استعدادها، سرگرمیها علایق.

- تاثیر اهمیت مدلهای نقش.

- گسترده تاکید تصویر بدنی.

- تجربه اثرات متقابل طول اموزش.

- شرکت کردن فعالیتهای بدنی ورزشها (Kopecky, ۱۹۹۲).

بسیاری پژوهشهای انجام شده خودباوری دختران جوان نشان دادهاند دختران همچنان مدرسه ابتدائی دبیرستان میروند سطح خودباوری انها افت میکند. (Feldman & Elliott, ۱۹۹۰; Gilligan, Lyons & Hammer, ۱۹۹۰; How Schools Shortchange Girls, ۱۹۹۲).

برای مثال یافتهها یک پژوهش نشان میدهد ۶۹% پسران ابتدائی ۶۰% دختران ابتدای پاسخ دادند انها وضعیتی هستند خشنودند.

همان یافتهها نشان دادند ۴۶% پسران دبیرستان فقط ۲۹% دختران دبیرستانی وضعیتی هستند، خشنودند. کل خودباوری دختران سه برابر پسران افت کرده . احساس پائین خود باوری افراد بالغ یکی عوامل مهمی احتمال ترک تحصیل یک دختر جوان افزایش میدهد. خودباوری پائین دختران بلوغ بین نمیرود؛ دختران خودباوری پائین اغلب زنانی خودباوری پائین تبدیل میشوند. افراد بالغ بزرگسالان سطح پائین خودباوری مرتبط افزایش میزان افسردگی، استفاده بیش حد داروهای غیر مجاز، خودکشی تغذیه نامناسب است. (How Schools Shortchange Girls, ۱۹۹۲; Melpomene Insitute, ۱۹۹۶).

▪ کاهش خودباوری چه کاری میتوان انجام داد؟ چگونه دختران میتوانند خودباوریشان همچنان بلوغ میرسانند حفظ کنند؟

برای پاسخ دادن سئوالات مهم ببینیم پسران چه کار متفاوتی انجام میدهند زمانی دو گروه مدرسه ابتدائی دبیرستان میروند. یکی اختلافات مهم باید نظر گرفته شود میزان مشارکت ورزش میان پسران دختران است. همانطوری دختران ابتدائی دبیرستان میروند میزان پرداختن ورزششان ۶ برابر افت میکند. (Women&#۰۳۹;s Sports Foundation, ۱۹۹۸).

ایا میزان پائین مشارکت ورزشی میان دختران میتوانست مرتبط خودباوری پائین انها باشد؟ کار سوال پاسخ دهیم دو عامل باید بهطور اساسی نظر بگیریم: چه چیزی توسعه خودباوری کمک میکند؟ فواید مشارکت ورزشی دخترانی سالهای دهه ۱۹۹۰ میلادی زندگی میکردند، خودباوری مرتبط جاذبههای فیزیکی شایستگی فیزیکی است. وجود این، قبل سال ۱۹۹۰ عامل مهم خودباوری دختران کمک میکرده است، جاذبههای فیزیکی بوده است. Nelson ۱۹۹۴ یک گام مسیر درست، یکی کردن خودباوری شایستگی زیبائی است. اگر چه هنوز جای تاسف دختران جاذبه فیزیکی اهمیت زیاد میدهند جائی مرتبط شادیهایشان میدانند.

شناخت دختران جوان اغلب خودشان استانداردهای غیرواقعی زیبائی مقایسه میکنند، میتواند والدین فهم بهتر تاثیر بچهها کمک راهنمائی کند والدین ممکن تلاشی استفاده کردن منافع ورزش دخترانشان جهت تاکید اهمیت شایستگیهای فیزیکی مفید بدانند.

مشارکت ورزش یک روش دختران میتوانند شایستگی خود توسعه دهند. دختران یاد میگیرند بهجای توجه بهظاهر جلب توجه دیگران، انچه میتوانند انجام دهند مهارتهای ورزشیای میتوانند بروز دهند خود ببالند. دختران یک محیط ورزشی یاد میگیرند بدنشان کنترل کنند مهارتهای فیزیکی بهدست امده تکیه نمایند. همچنین شرکت ورزش دختران کمک میکند درستکار باشند خودشان اعتماد داشته باشند راستای ارزشهای عمومی کارهای عامالمنفعه، همکاری نمایند.

به یک مفهومی شرکت ورزش هر دختر اجازه میدهد تشویق کننده رهبر خودش باشد فیزیک بدنش هر انچه امکانپذیر باشد تشویق نماید نه حاشیه بایستد فقط تشویق کننده دیگران باشد Nelson, ۱۹۹۴. درگیر شدن ورزش یادگیریهائی کارهای گروهی رهبریت، توسعه شهروندی شرکت اجتماع فراهم میکند. همچنین عضویت کار ورزشی دختران روحیه همکاری بیشتری ایفاء نقش بزرگسالان اعطا میکند جائی انها میتوانند راهنمائی حمایت دریافت کنند. Melpomene Instiute, ۱۹۹۶; Murtaugh, ۱۹۸۸.

علاوه دختران محیطهای ورزشی دوستان جدیدی پیدا میکنند. دختران احساس دوستی بسیار اساسی بعضی مواقع دوست داشته شدن توسط دختران دیگر مهمتر زیبا انگاشته شدن توسط دیگران استقلال است. Feldman & Elliott, ۱۹۹۰.

یک مطالعه توسط بنیاد ورزش زنان ۳۰۰۰۰ دختر ورزشکاران غیر ورزشکاران مقایسه شدهاند منتشر شده است.

این مطالعه بیان میدارد ورزشکاران احتمال بیشتری نسبت غیر ورزشکاران دارای مشخصات زیر هستند:

- ازمونهای موفقیت تحصیلی نمره خوب میگیرند.

- احساس مردمی بودن میان رفقای خود دارند.

- فعالیتهای فوق برنامه بهخوبی شرکت میکنند.

- فارغالتحصیل شدن انها دبیرستان احتمال سهبرابر بیشتر است.

- شانس قبولی انها دانشگاه بیشتر است.

- ورزش شرکت کرده زندگی خود عجین میکنند.

- اشتیاق درگیر شدن اجتماعی دارند.

- درگیر نبودن استفاده موادمخدر احتمال ۹۲% کمتر ورزشکاران.

Womens Sports Foundation, ۱۹۹۸.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.