سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق اجاره انسان


لینک دریافت خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 40 صفحه


 قسمتی متن : 

 

اجاره انسان قوانین ان

مقدمه

بی گمان کار معنای تلاش کوشش تولید هر حوزهای، عملی ارزشی است. کار اشکال مختلف ظهور بروز میکند؛ رو میتوان کار فکری ، کار هنری ، کار معنوی کار جسمی بدنی سخن گفت. همه موارد انچه اصالت مییابد تلاش تولیدی بشر است. 

بشر دست یابی کمال سعادت اسایش ارامش نیازمند تهیه امکانات وسایل طرف کردن مشکلات چالشهای پیش روست. بنا اقدام تلاش کوشش میکند هدف نایل شود. دست یابی هدف ، تلاش شکلهای پیش گفته خودنمایی میکند. تفکر طرح برنامه ریزی بخشی تولید است. بدون تفکر تدبر تامل ممکن نیست انسان بتواند حوزه عمل تلاش جسمی موفق شود. روست که تولید فکری عنوان تولید پایه مطرح شود.

 

در ایات بسیاری سخن عمل ارزش عمل میان امده همان معنای عام کار فعل که سوی انسان انجام شود. سعی تلاش انسانی که ارزش دارد خداوند ایه 39 سوره نجم فرماید: «لیس للانسان الا ما سعی انسان چیزی جز تلاش کوشش او نیست.» معنا که انچه نگرش بینش قرانی ارزش اهمیت برخوردار میباشد، سعی تلاش که نوعی مفهوم کار خود حمل کند

اما انچه اینجا مهم است، سخن کار مفهوم خاص است؛ زیرا مراد کار کارگر مفهومی که شخصی نیروی جسمی حتی فکری خود دیگری وا میگذارد ازای مالی دریافت میکند.

 

مفهوم شناسی اجاره فقه قران

 

در گذشته کار کارگری شکل اجاره اجیر نوعی عقود خودنمایی میکرد ایات قران فقه اسلامی کتابی عنوان اجاره خود اختصاص داده است. کتب فقهی اجاره معنای عقد تملیک عمل منفعتی معین برابر عوض معلوم کار رفته است.

مورد اجاره اگر منفعت عین حیوانی باشد، اجاره اعیان  اجاره منافع میگویند. اجاره، تسلیم کننده عین موجر پرداخت کننده عوض مستاجر میگویند؛ اگر اجاره، کار انسانی باشد، اجاره اعمال اجاره ذمه گویند 

اجیر همان کارگر دو نوع است: 1. اجیرخاص مقید که متعهد میشود عملی شخصا مدت معینی انجام دهد حق ندارد مدت بدون اجازه مستاجر فرد دیگری کاری انجام دهد 2. اجیر مشترک مطلق که عملی بدون تعهد مباشرت تعیین مدت متعهد   میشود یک زمان اجیر اشخاص متعدد میشود.

 

در قران مشتقات ماده اجر واژه "تاجرنی" معنای کار مزد اجرت، یک بار ایه 27 سوره قصص "و استاجر استاجرت " معنای اجاره گرفتن دوبار ایه 26 همان سوره  اجر معنای مزد مادی معنوی پاداش دنیایی اخروی فراوان امده که برخی انها بحث کار کارگری اجاره ارتباط دارند.

 

در داستان موسی(ع) شعیب(ع) مساله کار کارگری حقوق کارگر مطرح شده است. رو مهمترین ایات توجه حوزه است. موسی (ع) عنوان فردی نیرومند حاضر میشود برابر مزد عوض مالی نیروی کار خویش اختیار شعیب(ع) عنوان کارفرما بگذارد.

 همچنین حضرت موسی (ع) داستان همراهی خود عالم ربانی ( خضر پیامبر) وی پیشنهاد میدهد که برابر گرفتن مزد کارگری بپردازند. مساله کارگری مزد خواستن برابر نیروی انسانی بدنی دو جای دیگر قران مطرح شده است: نخست مساله تقاضای ساحران دریافت اجرت فرعون ایات 113 114 سوره اعراف که انجا ساحران پیشنهاد میکنند فرعون برابر هنر جادوگری سحر ایشان، مزدی بپردازد فرعون پذیرش پیشنهاد تشویق ساحران انان قرب منزلت مقام وعده    میدهد. دیگر، مردمانی  ذوالقرنین پیشنهاد کنند ساختن سد، اجرت مزدی دریافت کند.

 

فلسفه کارگری

 

انسان عنوان خلیفه الهی زمین مامور موظف عنوان یکی اهداف ابتدایی میانی اقدام استعمار ابادانی زمین کند. قران باره میفرماید: «هو انشاکم من  الارض استعمرکم فیها؛او شما زمین ایجاد کرد خواست ابادان عمران کنید.»

ابادی ابادانی زمین عنوان ماموریت انسان زمین بدون تلاش کوشش کار امکان پذیر نیست. انسانها تلاش کار کوشش که زمین شکل کنونی اباد کرده امکانات فرصت پیش بشر بهرهمند میشوند.

 

از انجایی که انسان جهت ذات استخدامگر خویش گرایش اجتماع جامعه دارد، شکل اجتماعی زندگی خود سامان میدهد فرصتها امکانات دیگری بهرهمند گردد رفع نیازهای خود دفع مشکلاتش استفاده کند.

 

حرکت چرخ زندگی بشر گرو تعاون، خدمت استفاده متقابل خدمات یکدیگر که یکی راههای اجاره کارگری است. خداوند باره فرماید: «نحن قسمنا بینهم معیشتهم فی الحیاه الدنیا رفعنا بعضهم فوق بعض درجات لیتخذ بعضهم بعضا سخریا؛ ما وسایل معاش انان زندگی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.