سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق ابتذال فراگیر


لینک دریافت خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 42 صفحه


 قسمتی متن : 

 

ابتذال فراگیر

درد نسل باید درک کرد

راه درمان اساسی که اول ما درد نسل بشناسیم‏‌‏ ، درد عقلی فکری، دردی که نشانه بیداری یعنی چیزی که احساس کند نسل گذشته احساس نمی کرد. مولوی گوید:‌

در گذشته درها بروی مردم بسته بود، درها که بسته سهل است، پنجره بسته بود، کسی بیرون خبر نداشت، شهر خود که شهر دیگر خبر نداشت، مملکت خود که مملکت دیگر خبر نداشت، امروز درها پنجره باز شده، دنیا بیند که رو پیشرفت است، علوم مختلف دنیا بیند، قدرتهای سیاسی نظامی دنیا بیند دموکراسی دنیا بیند، برابریها بیند، حرکت بیند، قیام انقلاب بیند، جوان احساسش عالی حق دارد، گوید ما چرا باید عقب مانده تر باشیم قول شاعر:‌

سخن درست بگویم نمی توانم دید که خورند حریفان من نظاره کنم.

دنیا طور چهار اسبه بطرف استقلال سیاسی اقتصادی اجتماعی عزت شوکت حرمت ازادی رود ما همچنان نظاره گری خواب الوده باشیم، دور تماشا کنیم خمیازه بکشیم؟نسل قدیم چیزها نمی فهمیدند درک نمی کردند نسل جدید حق دارد بپرسد چرا ژاپن بت پرست ایران مسلمان که یکسال یک زمان بفکر افتادند که تمدن صنعت جدید اقتباس کنند ولی ژاپن رسید انجا که خود غرب رقابت کند ایران دراین حد که بینیم؟!

ما ولیلی همسفر بودیم اندر راه عشق‏‌، او مطلبها رسید وما هنوز اواره ایم ایا نسل جدید حق دارد سئوال بکند نه؟

نسل قدیم سنگینی بار تسلط خارجی دوش خود احساس نمی کرد، ولی نسل جدید احساس کند؟ ایا گناه است؟ خیر گناه نیست بلکه خود احساس یک پیام الهی است، اگر احساس نبود معلوم میشد ما محکوم عذاب بدبختی هستیم، حال که احساس پیدا شده نشانه که خداوند تبارک تعالی میخواهد ما بدبختی نجات دهد.

در قدیم سطح فکر مردم پایین تر بود، کمتر مردم شک تردید سئوال پیدا شد، حالا بیشتر پیدا میشود، طبیعی وقتی که سطح فکر کمی بالا امد سئوالاتی برایش طرح شود که قبلا مطرح نبود.

باید شک تردیدش رفع کرد سئوالات احتیاجات فکریش پاسخ گفت.

نمیشود او گفت گرد حالت عوام، بلکه خود زمینه مناسبی اشنا شدن مردم حقایق معارف اسلامی، یک جاهل سواد که نمیشود حقیقتی میان گذاشت.

بنابراین هدایت رهبری نسل قدیم که سطح فکرش پایین تر ما احتیاج داشتیم یک طرز خاص بیان تبلیغ یکجور کتابها، اما امروز طرز بیان نوع کتاب پاسخگوی سوالات ذهن نیست، باید لازم رفورم اصلاح عمیقی قسمت عمل اید، باید منطق روز زبان روز افکار روز اشنا همان راه هدایت رهبری مردم پرداخت.

نسل قدیم انقدر سطح فکرش پایین که اگر یکنفر مجلسی ضد نقیض حرف زد کسی متوجه نمیشد او اعتراض نمیکرد، اما امروزه نوجوانی که حدود کلاس 10 12 درس خوانده همین که برود پای منبر یک واعظ پنج شش گاهی ده ایراد بنظرش میرسد، باید متوجه افکار او نمیشود گفت خفه شو، فضولی نکن.

از ده گفتار استاد شهید مطهری

جامعه حال گذر سنت مدرنیته‌

می گویند جوامع حال گذر سنت مدرینته اجبارا مراحلی زمینه اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی ، اخلاقی،اجتماعی علمی طی کنند که تشبیه گذر زایش مکرر انتظار دردهای فراوان زحمتهای بسیار انتظاری دائمی قابل پیش بینی دانسته دانند.

و چه بسیار زایمان دوران گذر،طبیعی ،و فرزندان (مولودهای ) سالم چه بسیار انها غیر طبیعی عمل سزارین مولودهای ناسالم ناقص بوده خواهند بود.

با دیدگاه دیگر جای تعجب مشاهده پدیده جدید نو ظهور زمینه مختلف باقی نمی ماند. « عجب روزگاری شده ها»‌ دیگر معنای دیگری خواهند داشت چه بسا کمتر زبان ایند.

شک بدیهیات عقلی،اخلاقی،و عرفی تبدیل ناهنجاریهای گذشته هنجار بالعکس،طوفانها زلزله شدید اقتصادی اجتماعی، ایجاد طبقه جدید اجتماع نظر اقتصادی فرهنگی، کاهش لطافتهای روحی خشک شدن چشمها ناشی سنگ شدن دلها …همه مظاهر زایش دوران گذار سنت مدرنیته هستند. قطعا نمی توان حرکت سمت مدرنیته سقوط نامید.

جهت صحیح مشکل تعداد زیاد مولودهای نارس است. اگر جوامع پیشرفته توسعه یافته طی دوران مشخص بارداری سیر منظم مراحل تغییر، سنتها دوران مدرن وارد گردیدند جوامعی مانند جامعه ما زایمان تقلید کنند نطفه درست منعقد نمی گردند شتابی ناشی مشاهده زیبایی زرق برقهای ظاهری جوامع پیشرفته باعث زایمان زودرس مصنوعی گردد.

در اینجا قطعا توجه داریم که جوامعی که امروز بنام جوامع توسعه یافته شناخته شوند زمینه دینی اخلاقی بسیار کژ رفته اند انچه که برایند فشارهای دوران گذارشان زمینه برایشان اورد، کم ارزشی دین اخلاق ارزشمندی منافع فردی مادی که پس سالها مولود ناقص تمامی دستاوردهای مثبت انها تحت الشعاع خود قرار داده تهدید جدی قرار داده است.

در عالم معنا چنانچه جوامعی همچون ما، ارزش گوهرهایی که داریم دریابیم انها افتخار کنیم دوباره چند باره طور عمیق دقیق انها تکیه انها بدنبال راه صحیح بگردیم تجربیات مثبت دیگر جوامع چشم باز استفاده کنیم انواع خود باختگی رهایی یابیم بسیار پیشرفته تر توسعه یافته تر جوامعی نام هستیم.

روسپی گری فاحشگی زنان دختران خیابانی جامعه ما ضمن انکه مشابهت دیگر جوامع دارند توجه خصوصیات ویژه ایرانی، اسلامی، انقلابی جامعه مان باید بررسی قرار گیرند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.