لینک دانلود خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .docx ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 7 صفحه
قسمتی متن :
داستان حقیقی کابالا
نویسنده : هارون یحیی مترجم : باران خردمند
سفر خروج عنوان دومین کتاب تورات است. کتاب تشریح نحوه خروج بنیاسرائیل مصر تحت حمایت حضرت موسی(ع) رهایی انان ظلم ستم فرعون پرداخته شده است. فرعون بنیاسرائیل وادار بردگی نموده ازادی انها رضایت نمیداد اما مشاهده معجزات الهی دست موسی(ع) بلایایی که سر قومش نازل میشد، اندک اندک تغییر رفتار داد. ترتیب بنیاسرائیل شبی گرد جمع شدند مصر مهاجرت کردند. سپس فرعون انها حمله کرد اما خداوند وسیله معجزات دیگری طریق موسی(ع) انها حفظ کرد. ما شرح قران مهاجرت یهودیان مصر میپذیریم، چون متن تورات بعد وحی موسی(ع) دچار تحریف شد. مهمترین استناد مدعا تناقضات بسیاری که پنج کتاب تورات: سفر پیدایش، سفر خروج، سفر لاویان، سفر اعداد سفر تثنیه وجود دارد. کتاب سفر تثنیه شرح مرگ تدفین موسی(ع) پایان مییابد گواه مسلمی اینکه بخش مذکور پس مرگ حضرت کتاب اضافه شده است. قران، شرح مهاجرت بنی اسرائیل مصر دیگر داستانهای مربوط قوم، اندک تناقضی وجود ندارد. داستان طور دقیق بیان گردیده علاوه خداوند حکمتها اسرار بسیاری خلال اشکار مینماید. همین دلیل بررسی دقیق انها درسهای بیشماری برمیخوریم.
/
گوساله طلایی
چنانچه قران امده مهمترین حقایق مربوط مهاجرت بنیاسرائیل مصر، طغیانشان علیه مذهبی که خدا انها وحی مینمود؛ حالی که قبلا کمک خدا زیر بار ستم فرعون رهایی یافته بودند. بنیاسرائیل قادر درک توحیدی که موسی(ع) سخن میگفت نبودند دمادم سمت بتپرستی گرایش مییافتند. قران گرایش اینجا توضیح میدهد: ما بنیاسرائیل دریا عبور دادیم. انها سر راهشان قومی برخوردند که مشغول پرستش بتهای خود بودند؛ گفتند: «ای موسی! همچنان که اینها خدایانی خود دارند، تو ما خدایانی معین کن.» موسی گفت: «الحق که شما مردمی نادان هستید [که الطاف معجزات خداوند یکتا نادیده میگیرید.]» مردم [بتپرست] محکوم نابودی هستند اعمالشان باطل است.1 بنی اسرائیل وجود هشدارهای موسی(ع) انحرافات خود ادامه دادند زمانی که موسی(ع) انها ترک کرد تنهایی کوه سینا بالا رود، گرایش اشکار گردید. مردی نام «سامری» سوء استفاده غیبت موسی(ع) خفا بیرون امد. وی اتش زیر خاکستر تمایل بنیاسرائیل بتپرستی شعلهور ساخت انها متقاعد کرد مجسمه گوسفندی بسازند پرستش کنند: موسی خشمگین غمگین سوی قوم خود بازگشت سرزنشکنان قومش گفت: «ایا افریدگارتان شما وعده نیکو نداده بود؟ ایا تحقق وعده انچنان طولانی [که شما طغیان کردید] میخواستید غضب افریدگارتان شما نازل شود لذا وعده خودتان من زیر پا گذاشتید؟ انها گفتند: «ما میل اختیار خودمان عهدشکنی نکردیم. بلکه زینتالاتی که فرعونیان عاریت گرفته بودیم خود دور ساختیم گونه پیشنهاد رای سامری انها کوره اتش افکندیم.» سامری طلاهای ذوب شده مجسمه یک گوساله ساخت که صدای گوساله شنیده میشد مردم گفت: «این خدای شما خدای موسی موسی عهد خود فراموش کرد [و کوه طور دنبال خدای دیگری است»].2 چرا بنیاسرائیل چنین گرایش پایداری برافراشتن بتها پرستش انها داشتند؟ منبع میل چه بود؟ واضح جامعهای که قبلا هرگز بتپرستی اعتقاد نداشته، ناگهان دست رفتار پوچ بیمعنایی چون ساختن بت پرستش نمیزند. تنها کسانی که بتپرستی میل طبیعی درونشان ممکن ایمان اورند. حال بنیاسرائیل مردمی بودند که زمان جدشان ـ ابراهیم(ع) ـ خدای واحد ایمان داشتند. نام «اسرائیل» «پسران اسرائیل» اولین بار فرزندان یعقوب(ع) ـ نوه ابراهیم(ع) ـ اطلاق گردید بعدها همه یهودیان تعمیم داده شد. بنیاسرائیل (یهودیان) ایمان توحیدی که اجداد خویش: ابراهیم، اسحاق یعقوب(ع) ارث برده بودند، حفاظت میکردند. انها یوسف(ع) مصر رفتند اینکه میان مصریان بتپرست میزیستند، مدتهای مدید ایمان خویش محافظت نمودند. داستانهای قران چنین برمیاید که انان زمانی که موسی(ع) انها ظهور کرد مومن خدای واحد بودند. تنها تفسیری که میتوان کرد که بنیاسرائیل وجود انکه ایمان توحیدی خود بسیار وابسته بودند، تحت تاثیر مردم کافری که میان انها زندگی میکردند قرار گرفتند شروع تقلید انها جایگزین ساختن مذهب وحیانی خود بتپرستی اقوام بیگانه نمودند. نگاه اسناد تاریخی پی میبریم که قوم کافر تاثیرگذار بنیاسرائیل، متعلق مصر باستان بود. گواه مهم ما نتیجهگیری که گوساله طلایی که بنیاسرائیل زمان غیبت موسی(ع) عبادت کردند، حقیقت نسخه عینی «هاثر» (Hathor) «افیس» (Aphis)، بتهای مصریان بود. «ریچارد رایفد»، نویسنده مسیحی کتاب زمان طولانی زیر افتاب کتاب خود مینویسد: هاثر افیس، خدایان گاو نر ماده، نماد خورشیدپرستی بودند. پرستش خدایان تنها یک مرحله تاریخ طولانی خورشیدپرستی مصر میباشد. گوساله طلایی کوه سینا مدرک کاملا اثبات شده موضوع که ضیافت ذکر شده خورشیدپرستی مربوط بوده است.3 نفوذ بتپرستی مصر بنیاسرائیل مراحل متفاوتی داد. نتیجه رویارویی مردم کامر، طولی نکشید که میل عقاید رافضی ظاهر گشت همان طور که ایه بالا بیان شد، انچه انها پیامبر خود گفتند: موسی! همچنانکه خدایانی خود دارند، تو ما خدایانی معین کن. ما خدا اشکارا چشم خود نبینیم حرفهای تو باور نمیکنیم.4 اشکار میکند که پرستش موجودی مادی که قابل دیدن باشد گرایش داشتند؛ درست همانند انچه مصریان میپرستیدند. گرایش بنیاسرائیل بتپرستی مصر باستان بسیار بااهمیت بینش خاصی ارتباط تحریف متن تورات مبادی کابالا ما فراهم میاورد. زمانی که دقت دو موضوع توجه میکنیم، خواهیم دید که سر منشا بتپرستی مصر باستان، فلسفه مادیگرا وجود دارد.
از مصر باستان کابالا
بنیاسرائیل زمانی که موسی(ع) هنوز قید حیات شروع ساختن شبه بتهایی انچه مصر دیده بودند کردند عبادت انها پرداختند پس مرگ موسی(ع) دیگر ترسی برگشتن دین انحرافات نداشتند. مسلما موضوع نمیتوان همه یهودیان تعمیم داد، لذا بعضی انان بتپرستی مصر باستان پذیرا شدند. واقع انان عقاید «کاهنان مصر» (جادوگران فرعون) که بنیاد عقاید اجتماعی زمان تشکیل میداد ادامه دادند ایمان خود کنار گذاردند. عقایدی که یهود مصر باستان اشنا گردید «کابالا» نام داشت. ساختار کابالا درست مانند نظام کاهنان مصر، سری درونی اساس جادوگری تشکیل میداد. جالبتوجه که توضیح کابالا افرینش انچه تورات موجود است، کاملا متفاوت میباشد تفسیری مادیگرا مبتنی عقاید مصر باستان بوده وجود ابدی ماده عقیده دارد. «مورات جن» فراماسون ترک باره میگوید: پیداست که کابالا سالها قبل تورات وجود امد. مهمترین بخش تورات نظریهای پیدایش جهان است. تئوری داستان افرینش مذاهب توحیدی بسیار متفاوت میباشد. اساس کابالا اغاز افرینش چیزهایی نام «سفیراث» معنای «دایره» «مدار» ویژگیهای مادی غیرمادی وجود امدند. تعداد انها 32 بود. ده تای اول نمایانگر منظومه شمسی بودند بقیه نمایانگر انبوه ستارگان فضا مشخصه کابالا نشان میدهد که اصول اعتقادی نجومی مربوط است... . بنابراین کابالا مذهب یهود بسیار فاصله دارد بیشتر مذاهب مرموز کهن شرق مرتبط است.5 یهودیان پذیرش عقایدی سری مادیگرای مربوط مصر باستان که جادوگری استوار بودند، احکام تورات چشمپوشی نمودند. ایشان شعائر اداب سحرامیز دیگر بتپرستان پذیرا شدند نتیجه کابالا تعالیمی پنهانی یهودیت مبدل شد، اما تورات مغایر بود. «نستا، اچ، وبستر» نویسنده انگلیسی کتاب جوامع مخفی جنبشهای ویرانگر مینویسد: جادوگری که ما میشناسیم کنعانیان قبل اشغال فلسطین توسط بنی اسرائیل اجرا میکردند. مصر، هندوستان یونان طالعبینان غیبگویان خود داشتند. یهودیان وجود لعن نفرینهایی که قانون موسی(ع) علیه جادوگری وجود دارد نادیده گرفتن هشدارها، گرفتار بیماری مسری شدند تدبیر خود سنت مقدسی که ارث برده بودند عقاید جادوگری که دیگر اقوام وام گرفتند، مجروح ساختند همزمان جنبه فکری کابالای یهودی فلسفه مجوسیان ایران، نئوافلاطونیان نئوفیثاغورثیان گرفته شد. پس مباحث ضد کابالاها که میگویند انچه ما امروز کابالا میدانیم صددرصد یهودی نیست توجیه پذیر است.6 قران ایهای وجود دارد که موضوع اشاره میکند. خداوند میگوید بنیاسرائیل تشریفات ایینهای جادوگری شیطانی منابعی خارج مذهب خویش گرفتند؛ یهود کار امداد جادوگری که شیاطین عصر سلیمان مردم میخواندند یاد میدادند پیروی میکردند [و انها پیشبرد مقاصد خود کار میگرفتند] سلیمان هرگز سحر کفر الوده نشد، لیکن شیاطین کفر میورزیدند مردم سحر جادوگری تعلیم میدادند [نیز یهود] انچه دو فرشته بابل نامهای «هاروت» «ماروت» نازل شد، پیروی میکردند. [ان دو فرشته طریق باطل کردن سحر، ناچار شیوه کار ساحران مردم یاد میدادند.] هیچ کس چیزی یاد نمیدادند مگر اینکه قبلا او میگفتند: «ما وسیله ازمایش شما هستیم، کافر نشوید تعلیمات استفاده ناصواب نکنید.» ولی مردم دو فرشته چیزهایی جادوگری اموختند که میتوانستند میان زن شوهر جدایی بیفکنند. انها [علی رغم نصایح فرشتگان] همان درسهایی میاموختند که جای سود انها ضرر داشت ولی جز اذن خواست خداوند نمیتوانستند ادمها ضرری بزنند انها خود میدانستند که هر کس خریدار متاع جادو باشد اخرت بهرهای بهشت نصیب او نخواهد بسیار بد بهایی که [اینده] خود بدان میفروختند، اگر عقل خود کار میبستند.7 ایه اعلام میکند که برخی یهودیان، انکه میدانستند کار خود اخرت بازخواست قرار خواهند گرفت، اداب جادوگری اموختند پذیرا شدند. بنابراین قانون خداوند گمراه گشتند فروش روح خود بتپرستی گرفتار شدند (عقاید جادویی) عبارت دیگر ایمان خود رها کردند. حقایق ایه مهمترین خصوصیات یک جدال تاریخ یهود شرح میدهد. جدال یک سو پیامبرانی که سوی خدا یهودیان فرستاده شده بودند پیروان انان قرار داشتند سوی دیگر یهودیان مغرض که برخلاف فرمان خداوند عمل کردند، تقلید فرهنگ شرکامیز پرداختند جای پیروی قانون خداوند اداب فرهنگی انان پیروی نمودند.
اصول الحادی که تورات افزوده شد
قابل توجه که کتاب عهد قدیم (کتاب مقدس یهودیان) گناهان یهودیان منحرف اشاره شده است. کتاب غمیا، که نوعی کتاب تاریخی میان عهد عتیق میباشد، یهودیان گناهان خویش اعتراف چنین توبه مینماید: بنیاسرائیل خویشتن جمیع غرباء جدا نموده، ایستادند گناهان خود تقصیرهای پدران خویش اعتراف کردند جای خود ایستاده، یک ربع روز کتاب تورات «یهوه» ـ خدای خود ـ خواندند ربع دیگر اعتراف نموده یهوه ـ خدای خود عبادت نمودند شیوع بانی قدیئیل شنیا بنی شربیا بانی کنانی زمینه لاریان ایستادند اواز بلند نزد یهوه خدای خویش استغاثه نمودند.8 انان [پدران ما] تو فتنه انگیخته تمرد نموده، شریعت تو پشت سر خود انداختند انبیای تو که ایشان شهادت میاورند، سوی بازگشت نمایند، کشتند اهانت عظیمی عمل اوردند. انگاه تو ایشان دست دشمنانشان تسلیم نمودی ایشان تنگ اورند حین تنگی خویش نزد تو استغاثه نمودندو ایشان اسمان اجابت نمودی حسب رحمتهای عظیم خود نجات دهندگان ایشان دادی که ایشان دست دشمنانشان رهانیدند. اما چون استراحت یافتند، بار دیگر حضرت تو شرارت ورزیدند ایشان دست دشمنانشان واگذاشتی که ایشان تسلط یافتند چون باز نزد تو استغاثه نمودند ایشان اسمان اجابت نمودی حسب رحمتهای عظیمت بارهای بسیار ایشان رهایی دادی ایشان شهادت فرستادی ایشان شریعت خود برگردانی اما ایشان متکبرانه رفتار نموده اوامر تو اطاعت نکردند احکام تو که هر که انها جا اورد انها زنده میماند، خطا ورزیدند که دوشهای خود معاند گردنهای خویش سخت نموده اطاعت نکردند. ... اما حسب رحمتهای عظیم خود تمام ایشان فانی نساختی ترک نمودی زیرا خدای کریم رحیم هستی.9 الان خدای ما، خدای عظیم، جبار مهیب که عهد زحمت نگاه میداری، زنهار تمامی مصیبتی که ما پادشاهان سروران کاهنان انبیا پدران ما تمامی قوم تو ایام پادشاهان اشور امروز مستولی شده نظر تو قلیل ننماید. تو تمامی چیزهایی که ما وارد شده عادل هستی زیرا تو راستی عمل نمودی اما ما شرارت ورزیدهایم. پادشاهان سروران کاهنان پدران ما شریعت تو عمل ننمودند اوامر شهادت تو که ایشان امر فرمودی گوش ندادند. مملکت خودشان احسان عظیمی که ایشان نمودی زمین وسیع برومند که پیش ایشان نهاده تو عبادت ننمودند اعمال شنیع خویش بازگشت نکردند.10 عبارات میل بعضی یهودیان بازگشت ایمان خدا شرح میدهد اما طول تاریخ یهود تدریج بخش دیگری قدرت یافت توانست یهودیان چیره شود بعدها خود مذهب کاملا دگرگون ساخت. همین دلیل تورات دیگر کتب عهد قدیم، علاوه انچه بالا ذکر شد، عناصری وجود دارد که تعالیم بدعتامیز بتپرستان نشات گرفتهاند. عنوان نمونه؛ ـ کتاب اول تورات گفته شده «خدا جهان شش روز هیچ افرید.» درست وحی اولیه دست امده است. اما سپس میگوید: «خدا روز هفتم استراحت پرداخت.» بخش ادعایی کاملا ساختگی عقیده الحادی که صفات انسانی خداوند نسبت میدهد منطبق میباشد. خداوند ایهای قران میگوید: ما اسمانها زمین انچه که بین انهاست، مدت شش روز افریدیم کار ما سخت خستگیاور نبود.11 ـ دیگر بخشهای تورات نوشتههایی وجود دارد که احترام شایسته مقام خداوند سازگاری ندارد، ویژه بخشهایی که ضعفهای انسان دروغ خداوند نسبت داده شدهاند خداوند مسلما فراتر اینهاست. نوع قائل شدن جنبه انسانی خداوند شبیه عمل کافران که ضعفهای بشری خداوند موهوم خود نسبت میدادند. یکی ادعاهای کفرامیز که ادعا میکند یعقوب(ع) ـ جد بنیاسرائیل ـ خداوند کشتی گرفت پیروز گشت. روشن که داستان بخشیدن برتری قومی بنیاسرائیل تقلید احساسات نژادپرستانه شایع میان کافران ساخته شده است. ـ کتاب عهد قدیم گرایش معرفی خدا عنوان خدای یک قوم خاص وجود دارد که تنها خدای بنیاسرائیل است، اینکه خداوند، رب پروردگار جهان همه انسانها میباشد. اندیشه مذهب قومی کتاب عهد قدیم گرایشات الحادی که هر قبیله خدای خود عبادت میکند، مطابقت مینماید. ـ بعضی کتب عهد قدیم، عنوان نمونه کتاب یوشع بن نون(ع)، یهودیان انجام اعمال خشونتامیز موحش علیه غیریهودیان امر شدهاند. فرمان قتلعام مردم بدون توجه زنان کودکان سالخوردگان داده شده است. نوع وحشیگری بیرحمانه کاملا برخلاف عدالت خداوند یاداور بربریت فرهنگهای ملحدی که خدای اسطورهای جنگ میپرستیدند، میباشد. چرا عقاید تورات رسوخ کردهاند؟ حتما باید منبعی انها وجود داشته باشد. حتما یهودیانی بودهاند که نسبتی بیگانه تورات پذیرفتهاند، محترم شمردهاند احکام ناب اضافه کردن انچه گذشته برخوردند، تغییر دادهاند. حقیقت مبدا تغییر، کابالاست که کمک بعضی یهودیان ادامه یافت. کابالا شکلی خود گرفت که باعث عقاید مصریان باستان دیگر بتپرستان یهودیت نفوذ نماید گسترش یابد. کابالیستها ادعا میکنند کابالا تنها توضیح بیشتر رازهای نهفته تورات میپردازد. اما واقع چنانکه «تئودور ریناچ» مورخ یهودی کابالا میگوید، «کابالا سمی که رگهای یهودیت وارد میشود کاملا میگیرد.»12 بنابراین کشف اثار ایدئولوژیهای مادیگرای مصریان باستان کابالا غیرممکن نیست.
کابالا، تعالیمی مخالف اصول افرینش
خداوند قران بیان میکند که تورات کتابی الهی روشنگری انسانها نازل شده است: ما تورات که هدایت نور بود، [بر موسی] نازل فرمودیم.13 بنابراین تورات چون قران دربردارنده علوم فرامین مرتبط موضوعاتی چون وجود خداوند، یگانگی او، خصوصیات او، افرینش بشر سایر موجودات، هدف افرینش انسان قوانین اخلاقی خداوند بشر میباشد. اما تورات اصلی، امروز موجود نیست. انچه امروز اختیار داریم نسخه تغییر یافته تورات میباشد که دست بشر تحریف شده است.