لینک دانلود خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 3 صفحه
قسمتی متن :
خلاصه مقالات همایش مدیریت چالشهای صنعت بیمه
کمیته علمی همایش مشترک صنعت بیمه طی گزارشی خلاصه مقالات کارشناسان مدیران صنعت بیمه مقرر روز پنجشنبه 28 تیرماه 86 ارائه نمایند ستاد اطلاع رسانی ارسال نموده منظور اگاهی پژوهشگران بیمه اطلاع رساند:
اقای منصور خاکی(مدیرکل امور بانکی، بیمه وزارت امور اقتصادی دارائی
1- اصل 44 قانون اساسی خصوصی سازی شرکت بیمه دولتیاقتصاد ایران یک اقتصاد دولتی طی دهه اخیر شدت دولتی شدن انحصارات بالا رفته تنها یک انقلاب اقتصادی توان حرکت یک مسیر درست هدایت نمود سیاست کلی اصل 44 بخشی انقلاب اقتصادی باشد لازمه تحقق اهداف چشم انداز بیست ساله حضور مشارکت فراگیر همه بخش اقتصادی اعم بخش دولتی، بخش خصوصی تعاونی باشد زمینه سیاست کلی ابلاغی خوبی فراهم شده است.در بخش اول مقاله حاضر طور مختصر تعاریف مفاهیم خصوصی سازی بیان گردیده هدف اصلی بهبود بخشیدن اوضاع شرایط اقتصادی باشد. سپس نسبت بررسی چگونگی اجرای سیاست کلی اصل 44 قانون قبیل مبانی قانونی مرتبط امر واگذاری، محورها عناوین سیاست اصل 44 قانون اساسی الزامات اصل اجرایی واگذاری پرداخته شده است.با توجه تشکیل کمیته اصلی خصوصی سازی شرکت بیمه دفتر امور بانکی بیمه وزارت امور اقتصادی دارایی تبع مهیا شدن برگزاری جلسات کار گروه فرعی بیمه مرکزی ایران شرکت سهامی بیمه اسیا، البرز دانا ضمن تجزیه وتحلیل مسائل مشکلات پیش خصوصی سازی شرکتهای مذکور چهار حوزه اجرایی، قانونی حقوقی، مالی نیروی انسانی نسبت تدوین احصاء مهمترین مولفه تاثیرگذار ورود عرصه خصوصی سازی اقدام شده است. همچنین نسبت تدوین برنامه ریزی خصوصی سازی شرکت بیمه سه مقطع زمانی قبل خصوصی سازی، حین خصوصی سازی بعد خصوصی سازی کارگروه تشکیل جلسات هفتگی پرداخته شده مقطع اول نسبت بررسی چالش خصوصی سازی، کارگروه قانونی حقوقی، کارگروه مالی کارگروه ساختار نیروی انسانی پردازیم مقطع میانی مواردی همچون اماده سازی فرهنگی اجتماعی، برنامه واگذاری سهام شرکت بیمه، روش مرسوم واگذاری سهام بررسی شده قسمت سوم برنامه ریزی بعد واگذاری سهام مشکلات احتمالی بعد خصوصی سازی جمع بندی حاصل تجربیات انها مداقه قرار گرفته است.
اقای سهامیان(رئیس هیات مدیره سرپرست بیمه ایران)
2- فناوری اطلاعات صنعت بیمهدر نوشتار، چالش عمده فرا توسعه فناوری اطلاعات صنعت بیمه کشور تحلیل شده حوزه راهکارهایی غلبه چالش ارائه گردد.انچه مسلم تنوع حجم مشکلات زمینه بسیار قابل توجه باشد لذا مقاله صرفا موارد عمده راهکارهای نسبتا کلی اشاره شده است.نقش فناوری اطلاعات صنعت بیمه صورت کلان سه منظر اساسی زیر حائز توجه عنایت ویژه است:- نقش وتاثیر فناوری اطلاعات فرایند انجام عملیات بیمه گری (همانند ماشین تولید صنایع دیگر)- نقش وتاثیر فناوری اطلاعات نتیجه عملیات بیمه گری تاثیر ضریب نفوذ بیمه کشور.- نقش اطلاعات امار دقیق بموقع کیفیت اداره امور شرکت بیمهدر صورتی بخواهیم سه منظر توسعه فناوری اطلاعات صنعت بیمه بنگریم، حوزه عمده زیر قابل تفکیک تحلیل خواهد بود:1- مدیریت برنامه ریزی Management & Planning 2- اطلاعات محتوا Information & Content3- زیرساخت داده ارتباطات Data & Communication Infrastructure4- نرم افزارهای کاربردی Software 5- مسائل فرهنگی حوزه کاربران Culture & Users
اقای ضمیری(رئیس هیات مدیره مدیرعامل بیمه اسیا) 3- امور مالی سرمایه گذاری صنعت بیمهگر چه بیمه ایران دارای قدمتی بیش هفتاد سال لاکن علیرغم تلاش صورت گرفته توفیقات نسبی حاصله، انگونه شایسته صنعت باشد امر توسعه گسترش محقق نگردیده دلیل وجود پاره مشکلات چالش سالیان گذشته صنعت وجود داشته است.در تعریف چالش باید گفت: چالش مجموعه مشکلات،تنگناها، محدودیت ها، روش ها، قوانین، ائین نامه و.....که صورت مستقیم غیر مستقیم عملکرد حوزه مالی انها متاثر باشد.شمول قوانین مقررات مالی متعدد عنوان یکی چالش بخش مالی، تسری بخشی قوانین، مقررات، مصوبات، بخشنامه و...... شرکت بیمه دولتی توجه ماهیت فعالیت شرکت ها، موجب محدودیت تصمیم گیری تبع کاهش بازدهی کارائی شرکت گردیده رقابت بخش خصوصی لحاظ عملیاتی جهت تامین نیروی انسانی کارامد غیرممکن سازد. علاوه چالش مستقیم اشاره واقع چالش دیگری وجود دارد صورت غیر مستقیم حوزه مالی تحت تاثیر قرار داده موجبات وقفه توسعه امور فراهم سازد.
اقای امین (رئیس هیات مدیره ومدیرعامل بیمه البرز)
4 – چالش خدمات بیمه ایدر کشور ما لحاظ سابقه تاریخی سبب مشکلات خاصی دست گریبان بوده هستیم، بیمه نتوانسته چنان لازم توسعه پیدا کند. توسعه بیمه ایران قبل هر چیز باید الزاماتی جمله موارد ذیل نظر گرفت:توسعه رشد اقتصادی: توسعه بیمه گرو گسترش توسعه بسیط همه جانبه فعالیت اقتصادی کشور است. مثال، جامعه جنگ بحران متعدد مختلف سیاسی اجتماعی وجود داشته باشد، بسیاری فعالیت اقتصادی مشکل مواجه شده نتیجه بیمه تابعی سایر فعالیت اقتصادی است، تحت الشعاع همین رکود کاهش فعالیت اقتصادی قرار گیرد.گسترش فرهنگ بیمه: درفرهنگ ما فلسفه تقدیر سرنوشت جایگاه خاصی دارد. فرض، جملاتی دست بارها شنیده ایم که، "حالا اتفاقی نیفتاده، معلوم نیست بیفتد. اینده کسی ندیده هر انچه خدا بخواهد همان شود. تقدیر سرنوشت نمی توان فرار کرد." تقدیر گرایی خاص فرهنگ عامه نیست بین خواص کرات دیده شده شود.ساختار صنعت بیمه: بازاریابی، ارائه خدمات کیفیت بهتر، عرضه خدمات متنوع تر شناخت نیازهای مردم، کاری سایه وجود رقابت ازادی عمل بازار امکان پذیر است.صنعت بیمه ایران لحاظ ارائه خدمات بیمه مشکلات مختلفی مواجه است. چالش مشکلاتی که، زمینه شناسایی بازار طراحی محصول منطبق نیازهای مشتری علت فقدان اطلاعات نیاز، زمینه بازاریابی فروش علت عدم وجود بازار رقابتی، زمینه بیمه گری علت فقدان نیروی متخصص جهت ارزیابی ریسک، زمینه خدمات پس فروش علت فقدان ارتباط مناسب بین سازمان درگیر مسائل خسارت زمینه نظارت کنترل علت نقش دوگانه بیمه مرکزی تعدد واحدهای نظارتی عملکرد شرکت بیمه بروز کند. ما ادامه نوشتار هر یک بطور جداگانه طرح بررسی قرار خواهیم داد.
اقای اویارحسین(رئیس هیات مدیره مدیرعامل بیمه دانا)
5 - نظارت صنعت بیمهبنگاههای اقتصادی همواره باید تحت برنامه پیش تعیین شده البته قابل انعطاف فعالیت نماید امنیت خاطر ذینفعان شامل دولت، سهامداران،مشتریان و...... فراهم اورند.نظارت کنترل عنوان یک ابزار قوی، تواند نقش موثری ارائه بازخورد برنامه عملیات مدیران ذینفعان ایفا نموده بازگشت فعالیت مسیر اصلی موثر واقع شود.شرکت بیمه قاعده مستثنی نبوده تامین منافع ذینفعان باید برنامه منسجم کاری، نظارت کنترلی معرض اجراء گذارند.در کشور ما خاطر دولتی بودن شرکت بیمه، برخی چالش سر راه برنامه تجربه شده نوشتار تلاش شده بخش مهم یاداوری راهکارهایی رفع انها پیشنهاد شود.شرکت بیمه دولتی، تحت دوگونه نظارت قرار گیرند، نظارت دستگاه موسسات بیرونی موجب قوانین موجود، توسط دولت اعمال شود نظارت کنترل داخلی توسط خود شرکت بیمه طراحی اجراء گذاشته شود مدیریت بازخورد عملیات ارائه نماید.به ترتیب چالش راهکارهای پیشنهادی تحت دو دسته، نظارت کنترل خارجی نظارت کنترل داخلی مطرح گردد.