لینک دانلود خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 19 صفحه
قسمتی متن :
حضور زن اجتماع دیدگاه اسلام
انسان موجودی نیازمند روابط اجتماعی بدون حضور اجتماع هیچ گاه عهده پاسخگوئی نیازهای متنوع زندگی خویش برنمی اید. طبیعی پذیرفت هر محیط اجتماعی معنای متعهد شدن نسبت شرایط مقررات ویژه محیط است. زندگی اجتماعی محور اصول اداب قوانین روابطی تنظیم شده است، اسلام عنوان دینی پاسخگوی نیازهای ضروری روحی جسمی انسان تمام عصرها مکان هاست نه تنها روابط سازنده اجتماعی تایید قرار داده امضاء کرده بلکه پایه گذاری برخی اصول روابط اجتماعی اهمیت انها جامعه ایمانی گوشزد کرده است. حقوق طبیعی انجا پیدا شده طبیعت هدف دارد توجه هدف ، استعدادهائی وجود موجودات نهاده استحقاق انها داده است. انسان جهت انسان است، یک سلسله حقوق خاص حقوق انسانی نامیده شود برخوردار حیوانات نوع حقوق برخوردار نمی باشند. راه تشخیص حقوق طبیعی کیفیت انها مراجعه خلقت افرینش ، هر استعداد طبیعی یک سند طبیعی یک حق طبیعی.
افراد انسان لحاظ اجتماع مدنی همه دارای حقوق طبیعی مساوی مشابهی میباشند تفاوت انها حقوق اکتسابی است، بستگی دارد کار انجام وظیفه شرکت مسابقه انجام تکالیف. علت اینکه افراد بشر اجتماع مدنی دارای حقوق طبیعی مساوی متشابهی هستند مطالعه احوال طبیعت انسانها روشن کند افراد انسان (بر خلاف حیوانات اجتماعی قبیل زنبور عسل) هیچکدام طبیعتا، رئیس مرئوس، مطیع مطاع، فرمانده فرمانبر، کارگر کارفرما، افسر سرباز دنیا نیامده اند. تشکیلات زندگی انسانها طبیعی نیست، کارها پستها وظیفه دست طبیعت تقسیم نشده است. فرضیه تشابه حقوق خانوادگی زن مرد، مبتنی اجتماع خانوادگی مانند اجتماع مدنی است. افراد خانواده دارای حقوق همانند متشابهی هستند. زن مرد استعدادها احتیاجهای مشابه درزندگی خانوادگی شرکت کنند سندهای مشابهی طبیعت دست دارند. قانون خلقت بطور طبیعی انها تشکیلاتی نظر نگرفته کارها پستها میان انها تقسیم نکرده است. اما فرضیه عدم تشابه حقوق خانوادگی مبتنی حساب اجتماع خانوادگی اجتماع مدنی جداست، زن مرد استعدادها احتیاج مشابهی زندگی خانوادگی شرکت نمی کنند سندهای مشابهی طبیعت دست ندارند. قانون خلقت انها وضع نامشابهی قرار داده هر یک انها مدار وضع معینی نظر گرفته است.
حضور زن اجتماع نظر اسلام اسلام همه توجهی خطر شکسته شدن حصار عفاف دارد - همانطور روش ائین پاک خدائی یک ائین معتدل متعادل هر افراط تفریطی دور امتش امت وسط خواند - جنبه دیگر غافل نمی شود . زنان حدودی منجر فساد نشود شرکت اجتماع نهی نمی کند . بعضی موارد شرکت انها واجب کند، مانند حج زن مرد متساویا واجب حتی شوهر حق ممانعت ندارد. بعضی موارد ترخیص اکتفا کند. چنانکه دانیم جهاد زنان واجب نیست، مگر وقتی شهر حوزه مسلمین حمله واقع شود جنبه صددرصد دفاعی خود بگیرد. صورت همانطور فقهاء فتوا دهند زنان واجب شود، ولی غیر صورت واجب نیست. عین حال رسول خدا برخی زنان اجازه داد جنگها کمک سربازان مجروحین شرکت کنند. قضایای زیادی تاریخ اسلام زمینه هست. زنان واجب نیست نماز جمعه شرکت کنند مگر.. . انکه حضور رسانند. بعد حضور واجب شرکت کنند ترک نکنند. زنان واجب نیست نماز عید فطر عید قربان شرکت کنند ولی شرکت دادن ممنوع نمی باشند. زنان صاحب هیئت جمال شرکت مجامع مکروه پیغمبر اکرم (ص) زنان خود - قید قرعه - خود سفر برد.
بعضی اصحاب چنین کردند. پیغمبر اکرم زنان بیعت گرفت، ولی انها مصافحه نکرد، دستور داد ظرف ابی اوردند، دست خود فرو برد دستور داد زنان دست خویش اب فرو برند ، همین بیعت شمرد. عایشه گفت هرگز دست پیغمبر همه عمر دست یک زن بیگانه لمس نکرد . زنان تشییع جنازه منع نکرد ، گواینکه انرا لازم نشمرد . رسول خدا ترجیح داد زنان تشییع جنازه شرکت نکنند . عین حال موارد خاصی شرکت کرده اند احیانا نماز خوانده اند . روایات ما امده وقتی زینب دختر بزرگ رسول اکرم وفات کرد زهرای مرضیه سلام الله علیها زنان مسلمانان امدند وی نماز خواندند. نظر روایات شیعه زنان جوان شرکت تشییع جنازه مکروه . علماء اهل تسنن ام عطیه نقل کرده اند گفت رسول اکرم ما توصیه کرد تشییع جنازه شرکت نکنیم ولی منع نفرمود . باب شرکت زنان اینگونه موارد ، کتب حدیث روایات ضد نقیضی وارد شده . بعضی انها ممنوعیت شدید استفاده شود . اما صاحب " وسائل " خود محدث متبحری توجه مجموع اثار روایات اسلام گوید : مجموع روایات استفاده شود زنان رواست مجالس عزا ، انجام حقوق مردم ، تشییع جنازه بیرون روند مجامع شرکت کنند ، همچنانکه فاطمه علیها السلام همچنین زنان ائمه اطهار مثل موارد شرکت کرده اند . پس جمع بین روایات حکم کند روایات منع حمل کراهت کند . پیغمبر اکرم زنان اجازه داد خاطر حاجتی دارند بیرون روند کار خویش انجام دهند .
اختلاط زن مرد نظر اسلام اسلام خطرات ناشی روابط اصطلاح ازاد جنسی کاملا اگاه است. نهایت مراقبت دربرخوردهای زنان مردان اجنبی دارد. حدودی منجر حرج فلج نشود، طرفدار دورنگهداشتن زنان مردان است. اسلام عین اینکه زنان اجازه شرکت در