سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق حسابداری مدیریت چیست


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 8 صفحه


 قسمتی متن : 

 

حسابداری مدیریت چیست؟حسابداری مدیریت، یک سیستم اندازه‌گیری گرداوری اطلاعات مالی عملیاتی فعالیت مدیریتی رفتارهای انگیزه‌ای هدایت می‌کند ارزشهای فرهنگی به‌دست‌اوردن هدفهای استراتژیک سازمان لازم خلق حمایت می‌کند.

در تعریف حسابداری مدیریت چهار عقیده کلیدی گنجانده شده است. عقیده‌ها شامل: ماهیت، محدوده، هدف شاخصهای حسابداری است.1ـ حسابداری مدیریت، نظر ماهیت، یک فرایند اندازه‌گیری است.2ـ محدوده حسابداری مدیریت شامل اطلاعات عملیاتی مانند نقص کمبود واحدهای تولیدشده است.3ـ هدف حسابداری مدیریت کمک یک سازمان به‌منظور رسیدن هدفهای استراتژیک کلیدی تعیین شده است.4ـ اطلاعات مناسب حسابداری مدیریت سه شاخص بارز دارند:شاخص فنی: بالا بردن درک پدیده اندازه‌گیری گرداوری اطلاعات مربوط تصمیمهای استراتژیک،شاخص رفتاری: تشویق ترغیب اعمالی هدفهای استراتژیک سازمان سازگارند،شاخص فرهنگی: حمایت خلق یک رشته ارزشهای فرهنگی تقسیم شده یک سازمان.این تعریف حسابداری مدیریت شامل بعضی عقایدی دیگر تعریفها حوزه فرق می‌کند. مثلا انجمن حسابداران مدیریت (IMA) به‌عنوان مجمعی حرفه‌ای، حسابداری مدیریت چنین تعریف می‌کند:"حسابداری مدیریت عبارت فرایند تشخیص، اندازه‌گیری، جمع‌اوری، تحلیل، تهیه، تفسیر ارزیابی کنترل داخلی فعالیتهای سازمان تضمین اطمینان استفاده مناسب سرمایه".حسابداری مدیریت همچنین شامل تهیه گزارشهای مالی گروههای غیرمدیریتی همانند سهامداران، بستانکاران، اعتباردهندگان صاحبنظران مالی است.مقایسه تعریف انجمن حسابداران مدیریت تعریفی مقاله استفاده چند اختلاف اصلی اشکار می‌سازد: * تعریف انجمن حسابداران مدیریت به‌شدت انچه حسابداری مدیریت انجام می‌دهد متمرکز است. اما تعریف ارائه شده مقاله هدف فعالیتها همانا دستیابی حفظ هدفهای استراتژیک است، تاکید دارد. * تعریف انجمن حسابداران مدیریت تنها شامل اطلاعات مالی می‌شود حالی‌که تعریف ارائه شده مقاله علاوه اطلاعات مالی، اطلاعات عملیاتی تاکید قرار گرفته است. صورتی‌که موسسه‌ای قصد دستیابی مزیت رقابتی حفظ داشته باشد هر دو گروه اطلاعات پیشگفته موسسه پراهمیت حساس است. * تعریف انجمن حسابداران مدیریت، بخشی حسابداری مدیریت شامل گزارشهای غیرمدیریتی مقاصد مالیاتی است. البته وظیفه مدیریت است، اما گزارشها نه‌تنها باید قوانین احکام قرارداده شده تایید کنند بلکه باید نوعی اطلاعات استراتژیک نیاز مدیریت فراهم اورند. * سرانجام تعریف انجمن حسابداران مدیریت شاخصه‌های اطلاعات حسابداری مدیریت مسکوت می‌ماند. حالی‌که تعریف ارائه شده مقاله، شناخت ثابتی شاخصه‌های حسابداری مدیریت ارائه می‌شود.طبیعت محدوده‌های حسابداری مدیریتسیستمهای حسابداری مدیریت نتایج اندازه‌گیریهای مالی وغیرمالی فعالیتهای عملیاتی گزارش می‌کنند. سیستمها همچنین پروژه‌ها طرحهای عملیاتی اینده کمک می‌دهند. یکی نمونه‌های اطلاعاتی مدیران نیازمندند، بهای تمام‌شده محصول اندازه‌گیری تحویل تولیدات بموقع است.این اقلام دونوع انواع اندازه‌گیری حسابداری مدیریت سروکار دارد.بهای تمام‌شده مثالی اندازه‌گیری اصطلاحات مالی بیان می‌شود، حالی‌که تحویل بموقع مثالی اندازه‌گیری عملیاتی.اموزش تولیدکنندگان اندازه‌گیری، جمع‌اوری، گزارش، تفسیر ارائه اطلاعات مدیران، موضوع حسابداری مدیریت است.روشهای اندازه‌گیری مختلفی پدیده‌ها وجود دارد. مثال بهای تمام‌شده محصول توانایی سوداوری چندین روش می‌توان محاسبه کرد. همین ترتیب کیفیت می‌توان استفاده تنوع روشها اندازه گرفت.هر عملیات مالی غیرمالی درخور اندازه‌گیری ممکن تحت شرایط خاصی مفید سودمند باشد. درک روشهای چندگانه اندازه‌گیری دانستن زمان چگونگی استفاده از‌ انها قسمت اصلی مطالعه حسابداری مدیریت است.هدف حسابداری مدیریت‌ـ مثلث استراتژیکهدف اساسی حسابداری مدیریت کمک سازمان به‌منظور به‌دست اوردن اصول استراتژیک سازمان است. فراهم اوردن اصول نیازهای مشتریان دیگر سهامداران براورده می‌کند.استراتژی راهی به‌کمک ان، شرکت خود دیگر رقیبان متمایز می‌سازد جایگاه خود پیدا می‌کند.امتیازات رقابتی سه بعد کیفیت، زمان بهای تمام‌شده هزینه استوار است.مشتریان انتظارات مختلفی حالات کیفیت قابل اعتماد محصول دارند. انها بهای تمام‌شده، زمان چگونگی تحویل محصول خدمتشان درنظر می‌گیرند.برای راضی نگه‌داشتن مشتریان رقابت سایر تولیدکنندگان باید به‌صورت همزمان سه بعد کیفیت، هزینه زمان رقابت کرد. سه عنصر یک مثلث استراتژیک تشکیل می‌دهند. * کیفیت، تجربه کلی یک مشتری یک محصول خصوصیات فیزیکی امکانات محصول قابلیت اعتماد کارایی امکانات دربر می‌گیرد. کیفیت همچنین شامل خدمات‌دهی امکانات مانند خدمات پس‌از فروش سطح کارایی خدمات انجام شده به‌وسیله یک سازمان است. * بهای تمام‌شده هزینه، شامل منابع مصرف‌شده به‌وسیله تولیدکنندگان سازمانهای حمایت‌کننده انها مانند عرضه‌کنندگان فروشندگان است. بهای تمام‌شده محصول شامل کل حلقه ارزش یعنی کل تشکیلات عرضه‌کننده خدمات‌دهی بعداز فروش مصرف‌کنندگان کسانی مشتریان ارزش افزوده به‌وجود می‌اورند می‌باشد. تعبیر بهای تمام‌شده مشتریان شامل بهای تمام‌شده حمایت‌کننده مصرف‌کننده محصول است، معمولا بهای تمام‌شده مالکیت نامیده‌ می‌شود. * زمان یعنی مدتی‌که طول می‌کشد شرکت پس اعلام نیاز محصول دسترس مشتری قرار دهد، مدتی شرکت قادر محصولاتش امکانات جدید تکنولوژی نواوری شده سرعت توسعه دهد سریعترین وقت بازار عرضه کند. همچنین زمان شامل صرف وقت جهت کامل‌کردن حلقه فعالیتها نظیر شروع پایان تولید می‌شود.شکل 1 شمایی مثلث استراتژیک نشان می‌دهد. مثلث فهم چگونگی طراحی ارزیابی سیستمهای حسابداری مدیریت نقادانه پی‌درپی بخشهای خاص حسابداری مدیریت استفاده


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.