لینک دانلود خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 7 صفحه
قسمتی متن :
گاهی دیر یاد میگیریم
گاهی فکر میکنیم وقتی حقیقت جنگ حرف میزنیم، شاید کمی مبالغه نظر بیاید بگویند پایمان گلیم جنگ بیشتر دراز کردهایم. هر صورت اعتقاد داریم حقیقت جنگ جنبههای گوناگونش روشن نشود، واقعه بزرگ سرنوشتساز گرفتار همین تبلیغات روزمره خواهد حاصلی جز تکرار ملال نخواهد داشت. راه یافتن انچه دل جنگ گذشته جز پژوهش تعقل ضامن ارایه اسناد مدارک حقیقی جنگ است، میسر نیست. بسیاری پژوهشگران دلسوز جوان کم زیاد دستی اتش دارند معتقدند دفاع باور نکردنی شیوه بازگویی ارایه مرسوم نه تنها ماندنی نخواهد بود، بلکه هر روز ابهامات اضافه خواهد شد.
صفحههای سالخورده تاریخ گاهی درسهایی ما میدهد دیر یاد میگیریم. همین جنگ جهانی اول بوشهر اشغال قوای انگلیس درامد، یک روحانی بیداردل مبارزه اشغالگران تلاش زیادی میکند. او حتی رئیسعلی دلواری سایر مبارزان روزگار "اییننامه حرب" مینویسد. اتکای اصلی اییننامه متون دینی خصوص نهجالبلاغه است.
ایتالله بلادی بوشهری چندین زبان خارجی تسلط داشت اییننامه یک صد ده ماده تدوین کرده اختیار مبارزانی قرار میدهد تلخی اشغال صفحات جنوب جز مبارزه نمیتوانستند کام ممکلت شیرین کنند. خاطر همین مبارزات روحانی شدت تنفر انگلیسها بود.امروز همهی مادههای اییننامه حرب هر متفکر اندیشمند نظامی قابل مطالعه تجزیه تحلیل است. اصل موضوعی حرف زدن انتخاب کردهایم دور نشویم، عین ماده بیست یکم ایین نامه حرب برایتان مینویسم.
ایتالله بلادی نوشتهاند؛
"فرمانفرما(فرمانده) باید یک دستگاه مطبعه مختصری خود داشته باشد. حوادث حرب طبع نشر دهد حقیقت، مگر هنگامی ضرورت متقتضی اخفاء باشد، موقتا"
هوشیاری تاریخی ایتالله بلادی خصوص تدیون ماده بیست دوم اییننامه حرب موجب شده دفاع مردم برابر اشغالگران انگلیسی، علاوه یک دفاع مشروع قانونی، عنوان یک واقعه تاریخی دیده شود. یعنی زمان حال درک کرده شرایط اینده ثبت ضبط کند.این روشنبینی حالی روزگار، روزنامه صنعت چاپ نه رشد امروز داشت نه چندان اعتنا افکار عمومی بوده است. طرف دیگر کلمه "حقیقت" ماده بیست دوم واقع یک کلمه کلیدی است.وقتی فرمانفرما صلاحیت نوشتن طبع نشر داده میشود معنا است؛ کسانی صلاحیت نوشتن میدهند قاعدتا نباید خلاف بنویسد.توصیههای هوشمندانه روحانی گمنام، چندان توجه فرماندهان مبارز جنوب قرار نمیگیرد. حتی ایشان ماده بیست سوم عکاسی صحنههای نبرد تاکید دارند. اگر توصیهها عمل شده امروز قطعه تاریخی ما صاحب یک گنجینه غنی ارزش عکسها گزارشهای گرم روز مقاومت مردم ساده جنوب برابر ارتش قدرتمند انگلیس بودیم.ایشان تاکید دارند اگر ضرورت ایجاب میکند حقیقت جنگ پنهان بماند، قید موقتا رد پایان جمله میاورند. نشاندهنده پس رفع ضرورت، حقیقت جنگ بیان کنید.امروز ما نسلی هستیم دور نزدیک زیر اتش یک جنگ هولناک اما دفاعی زندگی کرده سربلند بیرون امدهایم. کم نیست حقایقی زمان اشغال جنوب توسط قوای انگلیس گفته نشد فراموش شده است. اینها درسهایی تاریخ میدهد ولی هنوز معلوم نیست چرا ما قدر دیر یاد میگیریم چرا خیال میکنیم گفتن حقیقت دفاع هشت ساله ممکن مبالغه باشد پایی درازتر گلیم.
ارتباط بین دین علم ، ارتباطی ناگسستنی . چرا که خداوند متعال پدید اورنده باشد افرینش کون مکان ، ظهور بروز علم کنار دین ضروری نماید . بنابراین دین علم ، دو حقیقتی هستند که ثبوت افرینش منجر شوند . خداشناسی دینی که زبان اولیای الهی تبیین شده خداشناسی طبیعی کیهانی که زبان دانشمندان بیان شده هر دو دارای مقبولیت رواج باشد .
در اینجا تقارن دیدگاههای دینی علمی درخصوص علت فلسفه وجود وجوب روزه پردازیم . روزه روزه داری نه تنها خاطر تامین سلامت صحت بدن ادمی حائز اهمیت باشد ، بلکه موجب تامین سلامتی روح جان هست . چرا که انسان موجودی سه بعدی ، دارای بعد روح ،جسم ذهن هر سه بعد یکدیگر موجب معنی یافتن وی شود . عیارت دیگر چنانچه عقل لزوم سلامتی جسمی ادمی حکم کند ، همان لزوم سلامتی روح حکم نماید انسانی که دنبال سلامتی روح خویش کنار جسمش نباشد نمی توان او عنوان انسانی سالم تکامل یافته یاد نمود. بنابراین روزه که یکی واجبات دینی ، توان گفت : «که روزه داری عبارت اجرای یک برنامه مذهبی بهداشتی کامل جسمی روحی »
در مقاله هدف ، اهمیت روزه نظر بهداشت روحی جسمی . پروفسور «الکسی سوفورین» گوید : « جسم هنگام روزه جای غذا مواد داخلی استفاده کند انها مصرف کند مواد کثیف عفونی که ر جسم هست ریشه خمیره بیماری ، بین رود بدین طریق روزه سبب بهبودی همه بیماری . رو جسم خود وسیله روزه داخل نظیف پاکیزه کند .»
بنابراین روزه داری باعث هضم چربی ذخیره بدن ، دفع سموم فلزی غیر فلزی وارده محیط اطراف، ایجاد اعتدال بیولوژیکی شیمیایی بدن ... گردد. قول یکی دانشمندان روم باستان : «اولین بیماری، مربوط پرخوری نخستین درمان روزه گیری .»
دکتر «اتوبوخنگر» سخنرانی خویش سال 1965 یک کنگره پزشکی که بغداد میزبانی انجمن پزشکی عراق برگزار گردیده ، بیان اهمیت روزه پرداخته است. وی سخنرانی نتیجه مثبت چهل پنج سال روزه درمانی مریضان خود که بالغ پنجاه هزار نفر بوده اند ارائه نموده انچه که سخنرانی قابل توجه ، اینکه معمولا روزه درمانی وی چهارهفته طول کشیده . یعنی تطابق تساوی زمانی یک ماه روزه داری . انچه مهم قابل توجه همان زمانی که قران روزه داری یاد شده . یعنی یک ماه تمام روزه داری تکامل روح صحت جسم. اساس فرمایش حضرت رسول اکرم (ص) که « المعده البیت الداء الحمیه هی الدواء» یعنی : «معده ادمی کانون بیماری پرهیز امساک داروی بهترین روش درمان بیماری .»
وی گوید : «بهترین درمان بیولوژیکی که وسیله دفع مواد مضر تجویز علاج طبیعی ، نیروهای درمان کننده یک ارگانیسم یک موجود زنده طوری ازاد کنیم که وقتی بسیج شدند ، بیماری مزمن حاد شکست بدهند . ما روش درمان سعی کنیم سلامت پایدار کامل همان زمانیکه طبیعت گونه نوسازی لازم دارد بازگردانیم . درمان بیولوژیکی مخصوصا روزه ، بهترین وجه خواسته براورده سازد.»
البته وقتی یک انسان موحد روزه گیرد ، منظور مقصود او جز طاعت امر الهی نیست که توان ایمان وفاداری ایمان فرمانبرداری یاد کرد . یعنی صداقت ثبات قدم انجام واجبات الهی . همچنین شاید وهم برخی حاصل شود که چرا روزه داری ؟
ما توانیم استفاده دارو مراجعه پزشک درمان خود بپردازیم . انچه که اینجا قابل تامل اینکه تندرستی ادمی دو قسم باشد : طبیعی مصنوعی .
تندرستی طبیعی که مقاومت بافتها برابر بیماریهای عفونی دژنرانیو تعادل دستگاه عصبی ناشی شود گرامی میداریم ، نه سلامتی مصنوعی که رژیم غذایی ، تزریق واکسنها ، سرم ، محصولات غدد ، داخلی ، ویتامینها ، ازمایشهای مکرر پرداخته شود که پرستاری نیازمند نباشد . علم طب ، بزرگترین پیروزی خود ، روزی نائل خواهد که بتواند اثار بیماری خستگی ترس میان بردارد ، ادمیان ازادی مسرتی که محصول تکامل اعمال بدنی روانی ، برخوردار شوند.