لینک دانلود خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .docx ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 18 صفحه
قسمتی متن :
توسعه صنعت توریسم نقش امنیت ملی فراملی
دانشجوی رشته مدیریت جهانگردی –دانشگاه پیام نور واحد خمینی شهر
Vahid.varnus@yahoo.com
چکیده
بحث امنیت صنعت گردشگری دارای اثرگذاری متقابلی گونه یک سو تامین امنیت باعث رونق بازار گردشگری سوی دیگر رونقاین صنعت باعث ایجاد شناخت کشور منطقه ضرایب امنیتی بالا تر جهان میگردد میتواند ساختار سیاسی اجتماعی کشور رسیدن بهاهدافش یاری کند.جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتن منطقه غرب اسیاو میان کشورهایی بحران سیاسی اقتصادی، اندازه ایفرصت استفاده بهینه خود تمام ظرفیت موجود گردشگریش گرو نا امنی منطقه دست داده است.با نگاهی دیگر،عدم اتخاذ استراتژی جدید استفاده سهم اقتصاد گردشگری جهانی توسط کشور وضعیت مبهم تر نموده است.امنیت توان گستره داخلی مهم دانست نگاهی وسیع تامین امنیت درون مرزی،شناخت مثبتی کشوررا بحث فرامنطقه کشاند طرح شاخصه اصلی امنیت فردی بکارگیری اصول استاندارد،تبلیغات سوء نگرشهای منفی پاسخ داد.از انجایی بحث امنیت ملی یکی گسترده عوامل موفقیت عرصه صنعت گردشگری باشدتوجه ویژه موضوع سعی بهبود اصول روانشناسانه نظری استفاده بالفعل ظرفیت بالقوه کشور،می تواند راه رسیدن ایران سهم بیشتری صنعت هموار نماید.روش اجرا تحقیق کتابخانه استفاده امارهای تحلیلی باشد.در تحقیق سعی ارائه چارچوب نظریدر بخش نظیر اهمیت امنیت ملی فراملی صنعت توریسم،بررسی امنیت منطقه کشور،تحلیل عوامل ناامنی،طرح دیدگاههای مختلف،نتیجه گیری،ارائه پیشنهادات راهکارهای میان مدت بلند مدت،واقعیت وجود امنیت تفکیک مسائل پیرامون امنیتی تاثیر گذار بررسی قرار دهیم.
واژه کلیدی:امنیت ملی،صنعت توریسم،گردشگری،ناامنی
1-مقدمه
امنیت میتوان ابعاد گوناگون زندگی انسان تحلیل بررسی قرار داد.این موضوع تنهایی ادامه حیات جوامع عصر حاضر بلکه دیر باز منظر یک نیاز فردی سلسله نیازهای مازلو توجه شده رسیدن ، ادمی تحقق اهدافش یاری نماید.امنیت نه تنها زندگی فردی انسانها بلکه پس تشکیل اجتماعات انسانی مقابله انها ساز کارهای جدید مدیریت جوامع تلاش پی یافتن راه حل رهبری اهمیتی دوچندان یافت.امنیت یک نیاز غریزی تامین باعث ارامش درونی گردد.چه بسا نیازهای دیگر ادمی همچونرشد استعدادها نیاز احترام شان شخصیت فراهم شود ولی ادمی احساس امنیت وجود یک اجتماع امن نرسیده باشد.همواره یک تردید خاص نسبت انچه دارد انچه پی انست روبروست.امنیت نگاهی ساده تر توان دو بعد مرتبط بیان نمود.یکی وجود امنیت دیگری احساس امنیت.وجود امنیت توان فقدان تهدیدات نسبت ارزش ، منافع اهداف فرد جامعه بیان کرد وجود قابل بررسی تحقیق است.اما بعد دیگر احساس امنیت است.احساس امنیت،ارامش،اطمینان ااعتماد فرد جامعه نسبت انچه ایمن بیان شده باشد.تفاوت دو بعد گاهی وجود امنیت ما شاهد وجود احساس عدم امنیت هستیم طوریکه اذهان عمومی وجود امنیت اثبات نرسیده است.به بیان ساده تر، اطمینان وجود امنیت تفکر اجتماع ایجاد نشده انکه وجود امنیت تضمین شده باشد.چنانچه تعاریف اید وجود امنیت معنای کاربردی بودن میان افراد نیست بلکه پس برقراری امنیت باید تلاش پی تثبیت تغییر نگرش افراد هدف احساس امنیت درونی نمود.پس مرحله اول ایجاد امنیت یک وضع موجود ، مرحله دوم تثبیت ادامه مرحله سوم تلاش جهت تغییر نگرش مردم نسبت کاهش ناامنی افزایش ضریب امنیت است.
امنیت ابعاد مختلف زندگی عصر حاضر اهمیت است.برای هر پیشرفتی اوردن راهکارهای ایمن سرمایه گذاری کم خطر افزایش استفاده ار سیاستهای مدیریتی ضریب خطرپذیری کمتر اطمینان بیشتر نسبت موفقیت توجه باشد.پیشرفت توسعه جوامع،وابسته گستره عوامل مختلفی نیر اقتصاد،شخصیت اجتماعی،فرهنگ،علم،بهداشت،اشتغالو... باشد.با بهبود شرایط شاخص ذکر شده توان انتظار داشت یک جامعه مسیر توسعه،گامهای روبه جلو برداشته اینده خوبی پیش رو دارد.شاخص ذکر شده قبل حین پیشرفت جوامع گرو امنیت وضع موجود جامعه فضای بیرونی قرار دارد.به طوری افزایش امنیت شاهد اثرگذاری بیشتر انها بحث توسعه اقتصادی،فرهنگی،علمی انسانی باشیم.در اینجا بحث ما امنیت توسعه صنعت گردشگری محـدوده هـای منطقه ای، ملی فراملی باشد،صنعت توریسم صنعت وابسته حوزه مختلف توسعه مثل اقتصاد فرهنگ ارزش جغرافیایی اجتماعی است.تلاش جهت بهبود بهره برداری صنعت توریسم خواهان توجه تمام زیر بخش مرتبط باشد.برای پیشبرد اهداف جامعه رسیدن سهمی شایسته سبد ارزی صنعت گردشگری جهان، باید تهیه برنامه میان مدت بلند مدت تطبیقی وضع جامعه پرداخت.این مهم انچنان دست اید ما بتوانیم تغییر نگرش اقتصادی ایجاد کنیم مشخص کنیم اقتصاد تک بخشی وابسته نوعی خاص تولید استخراج روزی نزول مواجه خواهد رفاه بیشتر اقتصادی جامعه تحول استفاده روش متداول کسب ارز جهان میسر خواهد بود.با ایجاد نگرش نیاز تامین زیرساختهای صنعت داریم نحوی بخش اعظمی صنایع درگیرخواهد کرد.تهیه برنامه مدیریتی مشخص کردن سیاست مرتبط توسعه گردشگری چه بخش داخلی چه بخش برون مرزی نیاز ایجاد امنیت دو بخش دارد.
1- ایجاد امنیت اعتماد زایی نسبت سرمایه گذاری ایجاد زیرساخت
ایجاد امنیت افزایش ضریب هدف اعتماد زایی بخش دولتی خصوصی جهت افزایش سرمایه گذاری ایجاد زیرساختهاست.این ایجاد امنیت میتواند راه سرمایه گذاریهای خارجی ایجاد کند.
2- ایجاد امنیت ارامش روانی بین مصرف گنندگان صنعت
با ایجاد زیرساختها تلاش بعدی جهت شناساندن سرزمین مقصد چه بخش خصوصی چه بخش خارجی عنوان یک جاذبه امن قرار گرفتن امنیت قابل اطمینان باشد.
2- امنیت فراملی- ملی
1- امنیت فرا ملی
جمهوری اسلامی ایران منطقه غرب اسیا همجوار کشورهایی همچون افغانستان،پاکستان عراق قرار گرفته است.اوضاع سیاسی کشورها حاکی ایران منطقه بحران زده احاطه کرده اینده مبهم همسایگان جنگ زده جمهوری اسلامی ایران،روند توسعه رشد کشور بسیاری مسائل تحت الشعاع قرار داده است.نه تنها وجود امنیت داخلی لازمه پیشبرد اهداف یک کشور بلکه اوضاع شرایط برون مرزی همان میزان پیشرفت مهم است.وجود نیروهای خارجی ادعای تثبیت موقعیت اجتماعی سیاسی کشورهای همسایه مناطق یک سو رشد سریع گروه احزاب تندرو سیاسی دینی سوی دیگر،وضع همسایگان بحرانی تر نموده است.وجود نیرو امنیتی جهان دوردست کشورهای پیشرفته البته صنایع جنگ افزار گاها ناارامنی شدید حاصل برخورد نیروها گروههای تندرو،اوضاع روز روز وخیم تر نموده پیش بینی منطقی اینده گستره جغرافیایی هاله ابهام فرو برده است.وقوع ناامنی بون مرزی باعث شده ایران گوشه توصیفات رسانه نتیجه اذهان عمومی جهان،کشوری ضریب امنیتی