فرمت فایل: ورد ( قابلیت ویرایش )
تعداد صفحات : 24 صفحه
تشویق بهتر تنبیه؟
منظور تشویق که افراد چگونه باید تشویق شوند همچنین تنبیه انها چگونه باید باشد؟
ایا افراط تفریط امرو ضروری است؟
ایا تنبیه بدنی لازم است؟
ایا لازم که ابتدای کار تنبیه انجام شود؟
همچنین تشویق تنبیه کدامیک مراحل زندگی فرد تاثیر میگذارد؟
تشویق تنبیه چه معناست ؟
ما چه تصوری داریم؟
فصل اول تربیت بدنی معنای مختلفی نظر گرفته اند که کتب تربیت چشم میخورد بعضی میگویند: تربیت علمی که طریق نسل بالغ انها که رشد کافی نیافته اند منظور پرورش جسمی، فکری اخلاقی شان انجام میشود انها عضویت زندگی انسانی اماده کند. عده گویند: تربیت عبارت یک عمل عمدی اگاهانه ودارای هدف که منظور رشد دادن ساختن دگرگون کردن ونیز شکفتگی استعدادهای مادر زادی او انجام شود .
انچه تعریف تربیت لازم ضروری که توجه شود خصوصیات ویژگی که تربیت باید داشته باشد عبارت از: اگاهانه بودن ، دائمی بودن، دارای هدف جهت بودن، شکوفا نمودن نیروهای فطری استعداد غرائز ( غیر انسان) کلا پرورش قوای جسمی روحی روانی انسان. هر گاه طرف فردی اگاه تربیت یافته استعدادهای انسان راستای مطلوبی شکوفا گشته قوه فعلیت اید تربیت انسان صورت گرفته است. مفهوم تعلیم: تعلیم یعنی فراهم اوردن زمینه عوامل لازم فراگیری فرد.
بعضی معنی تعلیم ، انتقال معلومات ذهن فرد متذکر شده اند ومعتقدند که علم معلم فرد منتقل میشود ه اصل تفاوت چندانی بین دو تعریف وجود ندارد. تفاوت معنای تعلیم تربیت الف: مفهوم تربیت گسترده تر تعلیم است، تعلیم اختصاص انسان دارد که داری درک فهم شعور قدرت یادگیری دارد ولی تربیت موجودات فاقد شعور که عین حال رشد میکنند نیزبه کار میرود.
برای مثال باغبانی که پرورش گل گیاه پردازد حقیقت تربیت زمینه سازی فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه گیاه پرداتند بنابراین کار باغبان تربیت نه تعلیم دادن. ب: هدفهای تربیت نسبت اهداف تعلیم، گستردگی بیشتری برخوردار است.
در تربیت هدف که زمینه رشد شکوفایی همه استعداد درونی انسان اعم جسمانی روحانی عقلی عاطفی رشد کند، صورتی که هدف تعلیم دادن معلومات افزایش ذهن فرد است.
ج: تربیت عملی تعلیم ذهنی؛ افراد بسیاری هستند که نسبت مسائل مختلف، علم اگاهی زیاد میدارند ولی همه علم دانش مقام عمل بهره نبرده اند. د: تربیت دشوار تر تعلیم است؛ تربیت جهت دشوار تر که فرد باید خود دیگری طوری بسازد که بتواند دانسته صحیح خویش عمل اورد. اهداف تعلیم تربیت هربرت اسپنسه فیلسوف انگلیسی (1903-1820) اهداف اموزش پرورش چنین بیان میکند: 1- تربیت رشد شخصیت 2- تربیت ادای وظایف پدر مادر 3- تربیت رفتار ادای وظایف اجتماعی سیاسی4- تربیت رضایت خاطر خوشحال بودن خوشحال زندگی کردن5- تربیت استفاده ا زوقت ازاد تفریح
متن بالا فقط تکه محتوی متن پروژه میباشد صورت نمونه در درج شدهاست.شما بعد پرداخت انلاین ،فایل فورا دانلود نمایید
لطفا نکات زیر هنگام خرید دانلود مقاله : توجه فرمایید.
« پرداخت انلاین دانلود قسمت پایین »