لینک دانلود خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .docx ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 14 صفحه
قسمتی متن :
تاریخچه سیستم سوخت رسانی انژکتوری دیزلی:
تنها تفاوت موتور دیزل بنزینی سالها فقط سیستم سوخت رسانی انژکتوری مخصوص موتور دیزل ودر سایر سیستم هردونوع موتور تقریبا عین یکدیگر هستند. حال بیان تاریخچه مستقل سیستم سوخترسانی موتور دیزل لطف دیگری دارد . موتور دیزل اختراع رودولف دیزل اواخر قرن 19 میلادی . ایده موتوردیزل جوانی ذهن رودولف رسید وتااخرعمر تحقق تلاش کرد . هرچند ایده اولیه کاملا متعلق دیزل نیست ولی رودولف دیزل ایده کامل کرد وبه عمل رساند . کمپرس هوای خالص بدون هیچگونه سوخت مرز دمای احتراق سوخت وسپس تزریق سوخت بصورت پودر هوای بسیار داغ وفشرده هنوز بعد ازگذشت یک قرن ایده ناب کاملی داشتن بهترین احتراق حداکثر راندمان درعمل حداقل الودگی بصورت گازهای سمی . یک موتور دیزل هوا حداقل باید یک هفدهم کمپرس شود ؛ تزریق سوخت مایع درون محفظه فشار کار بسیار مشکلی بخصوص سوخت تزریق شده باید بصورت پودر باشد همچنین زمان دقیق اسپره کردن سوخت تاثیر حیاتی کارکرد موتور دیزل دارد . تزریق سوخت باچنین شرایطی هوایی با900 درجه سانتیگراد دما پس ازتزریق دما تا2200 درجه رسد. فراهم اوردن ابزار سوخترسانی چنین ایده سالها ازوقت رودولف راگرفت پس انکه تمام سالهای جوانیش راصرف تحقیق درزمینه نوع سوخت وشرایط چنین احتراقی کرد.
تاریخچه سیستم سوخت رسانی انژکتوری بنزینی:
تلاش منظور تزریق سوخت ازحدود یک قرن پیش اغاز . درسال1898 شرکت موتور سازی Deutz پمپ پلانجری رابه منظور تزریق سوخت سری محدودی تولیدات خود بکار برد .
در سال 1912کمپانی بوش (BOSCH) المان شروع تحقیقات پمپ تزریق بنزین کرد کمپانی بوش پس ازسالها تلاش فراوان وصرف هزینه بسیارموفق شددر سال 1937 تولید انبوه سیستم تزریق سوخت انژکتوری مکانیکی جهت نصب موتور هواپیما اغاز کرد موتور توانست ( hp 1200 ) اسب بخار قدرت تولید کند.برتری موتور نسبت رقبایش جریان جنگ دوم جهانی عدم یخ زدگی ونتوری کاربراتور وخطراتش سوزی حاصل سیستم سوخترسانی انژکتوری .
/
دراواخردهه پنجاه میلادی کمپانی مرسدس بنز یک واحد تزریق سوخت رابرروی اتومبیل اسپرت مرسدس SL-300 نصب کرد...
مزایای استفاده سیستم انژکتوری نسبت سیستم کاربراتوری:
1 . افزایش راندمان حجمی حرارتی موتور بدلیل یکنواختی ترکیب صحیح نسبت هوا سوخت حالتهای مختلف کاری موتور
2 . افزایش راندمان حجمی باعث افزایش گشتاور توان خروجی موتور 15 درصد شود .
3 . نسبت هوا ورودی هر سیلندر بدلیل استفاده تمام سیلندرها یک حجم ثابت تقریبا برابر .
4 . بدلیل استفاده سیتم اندازه گیری دقیق الکترونیکی اندازه گیری دبی هوای ورودی سوخت متناسب تامین شده نتیجه مصرف سوخت کاهش یابد .
5 . سیستم علت حذف کاربراتور پیاله بنزین بخارات حاصل تیخیر سوخت پیاله بین رود .
6 . کنترل موتور شرایط مختلف کاری کارکرد موتور مناسب تر بهتر شده موتور هوای سرد سریعتر روشن شده نیازی بوجود ساسات نمی باشد .
7 . بدلیل یکنواختی ترکیب سوخت هوا احتراق مناسب تر صورت گرفته بدلیل افزایش راندمان احتراق موتور نرم تر صدا ترکار کند .
8 . بدلیل امتزاج مناسب سوخت هوا راندمان احتراق افزایش یافته نتیجه توان ضریب تراکم حجمی موتور افزایش داد .
9 . سیستم انژکتوری بدلیل اینکه نیازی گرم کردن منیفولد ورودی نمی باشد نتیجه