سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق پرتال تجارت الکترونیک


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 45 صفحه


 قسمتی متن : 

 

مقدمه

امروزه رشد اینترنت دسترسی ساده‌تر طرف دیگر، فهم اینکه استفاده محیط ارتباطی، می‌توان انجام امو سریع‌تر کرد، بحث IT مواردی چون تجارت الکترونیکی، دولت الکترونیکی، اموزش الکترونیکی ده‌ها دیگر داغ شد.

این مقاله سعی دارد اساس مفاهیم تاکید IT، یکی اهداف اصلی مقوله که همانا Customer- Based بودن محصول است، برسد.

از مواردی که باعث می‌شود سازمان‌ها ارگان‌ها دید بهتری تکنولوژی اطلاعات دپارتمان خود که بعضا بدان احساس نیاز فراوان می‌شود، بنگرند، مبحث پرتال که بهره‌گیری نکات دقیق اساسی سرویس‌دهی بهتر ذینفع‌ها، امروزه توجه بسیاری تولیدکنندگانی چون اوراکل، Redhat ... خو جلب کرده است. واقع پرتال، راهی جهت دادن اختیارات راحتی بیشتر کاربران.

تعریف

در محیط رقابتی اقتصادی امروز، سازمان‌ها تحت فشار شدیدی طرف ذینفع‌ها کم کردن هزینه‌های عملکردی هستند. وجود این، مشتریان، شرکا کارمندان سازمان‌ها، دسترسی سنگین سرویس‌ها اطلاعات دارند. نهایت، سازمان‌ها حال پیاده‌سازی پرتال‌های وب عنوان یک درگاه هستند که طریق کاربران می‌توانند سادگی برنامه‌های کاربردی چندگانه، سرویس‌ها منابع اطلاعاتی دسترسی پیدا کنند. پرتال‌ها مجالی تاسیس توسعه ارتباطات درامدزایی فراهم می‌کند.

کابران باید مطمئن باشند که یک سازمان مشروع روبرو هستند اطلاعاتشان محافظت خواهد شد. طرف دیگر، سازمان‌ها باید مطمئن باشند که می‌توانند برنامه‌های کاربردی سرویس‌های ارزشی طریق پرتال ارائه دهند، حالی که اطلاعات تعاملاتشان محافظت خواهد شد. شکل زیر شاید حدودی بتواند مفهوم پرتال ذهن تداعی کند.

شکل

+++

تاریخچه پرتال

وب عنوان یک فضای گسترده اطللاعاتی که منابع اطلاعاتی مختلف، شکل ساختارهای متفاوت تشکیل شده است. فضای اطلاعاتی بسیار دینامیک عین حال توزیع شده که اطلاعات صورت لینک‌هایی متصل شده‌اند توزیع فیزیکی اتصال منطقی قدرت‌های اصلی وب محسوب می‌شود، ولی همین ویژگی بروز پیچیدگی‌هایی امر جستجوی اطلاعات شده است.

راه حل‌های زیادی رابطه ارائه شده که حال حاضر موتورها (مثل google, altavista) دایرکتورها (مثل yahoo) استفاده قرار می‌گیرد. بدین ترتیب که کلمات کلیدی استخراج شده متن‌ها همراه تعداد دفعات تکرار انها یک پایگاه داده بزرگ ذخیره می‌شود هنگام جستجو پایگاه داده مراجعه می‌شود. اما روی، ممکن انچه که کاربر نیاز دارد، انچه که جستجو دست می‌اید، بسیار فاصله داشته باشد، حتی استفاده متدهای پیشرفته‌تر ایندکس‌گذاری مشکل حل نکرده است.

در نوامبر سال 1998، Merrill Lynch پرتال شرح زیر ارائه داد:

«Enterprise Information Portal، برنامه‌های کاربردی هستند که کمپانی‌ها امکان ارائه اطلاعات داخلی خارجی می‌دهد یک دروازه تک (Single gateway) همراه امکان Personalization، اطلاعات نیاز کاربر او فراهم کرده منجر تصمیم‌گیری‌های بهتر می‌شود.

بدین ترتیب پرتال‌ها همراه موتورهای جستجو پا عرصه گذاشتند. پرتال عنوان یک دایرکتوری بزرگی که لینک‌هایی منابع اطلاعات داشت کلیه منابع اطلاعاتی یکجا جمع می‌کرد (منطقا). کم‌کم پرتال‌ها پیشرفت کردند توانمندی‌های زیادی پیدا کردند. جمله، گروه‌بندی اطلاعات منظور بهبود عملیات جستجو سرویس‌های برقراری ارتباط مثل E-Mail، اینکه امروزه حتی کاربر اجازه می‌دهد Homepage خود اساس نیازها تمایلات شخصی‌اش بسازد او می‌تواند مشخص کند که چه المان‌های اطلاعاتی نیاز دارد.

بدین ترتیب سایت‌های جستجویی مثل Altavista, Yahoo, Google، پرتال پایه‌ریزی کردند.

جمع‌اوری اطلاعات پراکنده دسته‌بندی انها اساس کار پرتال گردید. پرتال، کانال‌هایی ورود دریای عظیم اطلاعاتی، فراهم نمود کلیه داده‌ها، چه ساختاریافته (Database) چه داده‌های بدون ساختار (E-Mail فایل ارشیو) تحت پوشش خود قرار داد.

شکل زیر یک مدل کامل پرتال است.

+++

معرفی پرتال

پرتال یک برنامه کاربردی که اطلاعات سرویس‌های متنوعی که کل اینترنت پراکنده هستند، جمع‌اوری کرده نهایت طریق یک واسط، دسترسی منابع کاربر امکان‌پذیر می‌کند (Single Point).

پرتال فارسی معنای دروازه همانگونه که تعریف بالا مشخص است، دروازه تنها نقطه ورود دسترسی همه منابع اطلاعاتی است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.