فرمت فایل: ورد ( قابلیت ویرایش )
تعداد صفحات : 31 صفحه
اصول اموزشی. جمله مهمترین اصول اموزشی کشور ترکیه توان موارد ذیل اشاره نمود: ـ ارائه اموزش عمومی کلیه شهروندان ترکیه ـ رفع نیاز فردی اجتماعی حوزه اموزش کشور ـ ازادی انتخاب گزینش محل تحصیل ـ برخورداری همگانی حق تحصیل ـ ارتقاء کیفیت فرصت اموزشی ـ ارائه اموزش همگانی طول دوران زندگی ـ تبعیت اصول اصلاحی اتاتورک حوزه اموزش نظیر ایجاد مدارس غیر مذهبی ـ برقراری ساختار دمکراتیک حوزه اموزش ـ ارتقاء سطح کیفی رویکردهای علمی ـ فراهم سازی امکانات اموزش مختلط ـ افزایش میزان همکاری اولیای دانش اموزان دست اندرکاران مدارس کشور اهداف اموزشی جمله مهمترین اهداف نظام اموزشی کشور ترکیه توان موارد ذیل اشاره نمود: - تربیت کلیه افراد مملکت راستای اصول ملی گرایانه اصلاح طلبانه اتاتورک(پدر ملت ترک) - تربیت افراد خلاق، سازنده مولد که ثبات متعادل بوده، حقوق بشر احترام گذارده نسبت جامعه مسائل مشکلات پیرامون احساس مسئولیت نمایند. - اماده سازی شهروندان زندگی اینده(برخورداری دانش مهارت خاص شغلی که متضمن رفاه فردی اجتماعی است) - اتخاذ سیاست برابری درحوزه اموزش(برخورداری کلیه افراد امکانات اموزشی یکسان صرفنظر نژاد، جنسیت،مذهب) - براوردن نیازهای فردی اجتماعی شهروندان ترکیه - جهت دهی افراد سمت گرایش برنامه اموزشی بنا برعلائق ، استعدادها توانائیهای انان - تاکید سکولاریسم معیارهای علمی حوزه اموزش - برگزاری کلاسهای اموزشی مختلط - اتخاذ برنامه ریزی مناسب اموزشی - برقراری همکاریهای دو جانبه میان مدرسه خانواده - اتخاذ اجرای سیاستهای اموزش همگانی اموزش ابتدایی ساختار اموزشی مقطع اموزش ابتدایی شامل کودکان گروه سنی بین 6 14 سال شود.
در مدارس دولتی رایگان اموزش کودکان دختر پسر اجباری .
مدارس ابتدایی موسسات اموزشی ملی هستند که توسط دولت تعلیم تربیت پسران دختران طریق دوره اموزش اجباری 5 ساله ایجاد شده اند .
طول مدت اموزش مدارس 8 سال .
در طول سال تحصیلی92-1991، 6870683 کودک تحت نظر 234154 معلم 50669 مدرسه ابتدایی اموزش دیده اند .24/95 صد کودکان رده سنی مدارس حضور یافتند.
اموزش ابتدایی تمامی شهروندان بدون نظر گرفتن جنسیت انها اجباری بهصورت رایگان مدارس دولتی ارائه میشود.موسسات اموزشی ابتدایی شامل مدارس اموزش ابتدایی، کلاسهای اموزشی جبرانی همچنین مدارس کلاسهایی که کودکان نیاز اموزش خاص( کودکان استثنایی) تاسیس میشود.
ساختار مراکز اموزش ابتدایی تعداد معلمان زن تعداد کل معلمان تعداددختران ثبت نامی تعدادکل ثبت نامی تعدادمدارس سال تحصیلی 95740 225852 3225259 6848083 51055 1990 99474 234961 3238599 6878923 50669 1991 100822 235721 3163808 6707725 49974 1992 102391 237943 3092337 6526296 49599 1993 101557 233073 3065485 6466648 48429 1994 101148 231900 3033082 6403300 48038 1995 94550 217131 3013550 6389060 46292 1996 اهداف دراز مدت اموزشی جمله مهمترین ا
متن بالا فقط تکه محتوی متن پروژه میباشد صورت نمونه در درج شدهاست.شما بعد پرداخت انلاین ،فایل فورا دانلود نمایید
لطفا نکات زیر هنگام خرید دانلود مقاله : توجه فرمایید.
« پرداخت انلاین دانلود قسمت پایین »