سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق اینده نگری نظام اموزشی


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 25 صفحه


 قسمتی متن : 

 

اینده نگری نظام اموزشی ( پنج سال اینده )

مقدمه

امروزه علیرغم توسعه فناوری الکترونیک اینترنت رایانه هنوز کتاب کتاب خوانی مهمترین شاخصه توسعه یافتگی هر ملتی وقت بیشتری مطالعه میگذارد مسیر توسعه پیشرفت اسانتر طی کند هر ملتی هر دلیلی خواه ضعف برنامه ریزی اموزش یاعلل دیگر کتاب فاصله داشته باشد همان میزان توسعه پیشرفت فاصله دارد یک اصل محتوم سنجش ترقی توسعه ملتها محسوب می‌شود.

امروزه علیرغم توسعه فناوری الکترونیک اینترنت رایانه هنوز کتاب کتاب خوانی مهمترین شاخصه توسعه یافتگی هر ملتی وقت بیشتری مطالعه میگذارد مسیر توسعه پیشرفت اسانتر طی کند هر ملتی هر دلیلی خواه ضعف برنامه ریزی اموزش یاعلل دیگر کتاب فاصله داشته باشد همان میزان توسعه پیشرفت فاصله دارد یک اصل محتوم سنجش ترقی توسعه ملتها محسوب می‌شود.

در جانب دیگر هیچ ملتی تاکنون بدون توسعه فرهنگی ارتقا سطح دانش معلومات عمومی توسعه صنعتی کشاورزی پزشکی علمی پژوهشی نرسیده زیرا انسانها استفاده کتاب دستاوردهای سایر ملل پی بردند همین اطلاعات انها ترقی پیشرفت اقتصادی یاری رسانده بنابراین باید کتاب کتاب خوانی یکی ابزارهای ضروری ادامه حیات یک ملت شمار اورد . (۱ )

حالا ضرورت کتاب خوانی مشخص گردید اموزش روشها راهبردهای مناسب مطالعه باید برنامه درسی گنجانده شود چگونگی استفاده صحیح فرایندهای یادگیری زبان کودکان نوجوانان سنین مقاطع تحصیلی مختلف انها اموزش داده شود . (۲)

بدون شک اگر دانش اموزان سو سوق داده تشویق شوند بخشی شکستهای تحصیلی خود عدم استفاده روشهای درست مطالعه یادگیری نه عامل دیگری چون شانس کم استعدادی دشواری تکلیف نسبت دهند عین حال روشهای درست انها ارائه میشود انها توانند تلاش پشتکار مسئولیت پذیری قبال شکستها موفقیت تحصیلی کسب کنند . (۳ ) حال تعریف واژه شناخت فراشناخت می‌پردازیم :

●شناخت :

اصطلاح شناخت فرایندهای درونی ذهنی راههایی انها اطلاعات پردازش می‌شوند یعنی راههایی ما وسیله انها اطلاعات توجه قرار دهیم انها تشخیص داده رمز اوریم حافظه ذخیره سازیم هر وقت نیاز داشته باشیم انها حافظه فرا میخوانیم استفاده قرار دهیم گفته میشود . (۴ )

به طور خلاصه شناخته یعنی دانستن کسب شناخت جهان هستی یعنی دانستن اگاهی جهان هستی . (۵)

● فراشناخت :

اصطلاح فراشناخت دانش ما فرایندهای شناختی خودمان چگونگی استفاده بهینه انها رسیدن هدفهای یادگیری گفته شود. سخن دیگر فراشناخت دانش اگاهی فرد نظام شناختی خود او دانستن دانستن . دانش فراشناختی ما یاری دهد هنگام یادگیری دانستن امور پیشرفت خود ارزیابی کنیم . همچنین دانش ما کمک کند نتایج تلاشهایمان بررسی نماییم میزان تسلط خود مطالبی خوانده ایم بسنجیم دانش فراشناختی راههای مختلف سازمان دادن مطالب منظور سهولت بخشیدن یادگیری یاداوری اختیار ما میگذارد. انجا شناخت دانستن یادگیری معنی کردیم پس توان فراشناخت دانستن نحوه یادگیری تفکر خود معنی کنیم همین سبب یکی تعابیر بسیار نزدیک فراشناخت یادگرفتن یادگیری . (۶ )

●راهبردهای شناختی :

به هرگونه رفتار اندیشه عمل گفته میشود یادگیرند ضمن یادگیری استفاده قرار دهد هدف کمک فراگیری سازماندهی ذخیره سازی دانش مهارتها سهولت بهره برداری انها اینده . طور کلی راهبردهای شناختی ما کمک کنند اطلاعات تازه ترکیب اطلاعات قبلی اموخته شده ذخیره سازی انها حافظه درازمدت اماده کنیم . توان گفت راهبردهای شناختی ابزارهای یادگیری باشند عبارتند :

الف) تکرار مرور:

ساده نوع تکرار مرور ذهنی هدف نگهداری مطلبی حافظه موقتی حافظه کوتاه مدت زمان استفاده انجام شود. مثلا وقتی ما شماره تلفنی دفتر تلفن نگاه کنیم گوشی تلفن فاصله دور خودمان بینیم زمان رسیدن گوشی گرفتن شماره صدای بلند اهسته نزد خود تکرار کنیم فراموش شدنش جلوگیری نماییم راهبرد سود بریم . همچنین راهبرد ما کوشش انتقال اطلاعات حافظه دراز مدت کمک کند. ▪ راهبردهای تکرار مرور : بخش بخش حفظ کردن تمرین پراکنده مطالعه فاصله جمله راهبردهای تکرار موضوعات ساده پایه (غیر معنی دار) انتخاب نکات مهم و


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.