سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق سیستم هیدرولیکی گیربکس


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 48 صفحه


 قسمتی متن : 

 

مقدمه :

سپاس خدای عزوجل توفیق ترجمه اثر بنده عطا فرمود . کتاب حاضر ترجمه بخش اول ویراست دوم کتاب AUTOMATIC TRANMISSION AND TARNAXLES توسط انتشارات Chek Chart استفاده منابع ارشیو کمپانی بورگ وارنر – کرایسلر موتورز – فورد موتورز – بندیکس همینطور کمپانی هیدراماتیک – اولدزموبیل – پونتیاک – شورلت موتورز – بیوک موتورز وابسته اتحادیه جنرال موتورز کمپانی تورینگتون کمپانی Harrah تهیه شده . تلاش مولفین راستا بوده مطالب ارائه شده کتاب حتی المقدور معتبر روز باشد .

مدیریت تدوین کتاب عهده اقای Roy Lyons تصاویر هنری گرافیکی عهده اقایان F.J Zienty – Koiten C.Lahue – C.J Hepworth – Jim Geddes –Jhon Badenhop – Gordon Agur خانم Janet Jamieson بوده .

ویراستاران کتاب عبارتند :

Michel T. Calkins

Richart K. dupuy

Janett E. Koke

Robert T. Whitmore

این کتاب دانشجویان رشته مکانیک گرایش صنایع خودرو بسیار مفید توان قالب دو واحد درسی طی یک نیمسال ارائه نمود . مطالب کتاب دارای یک سیر منطقی نیازی اطلاعات قبلی ندارد . لذا هنرجویان هنرستانها سایر علاقمندان توانند راحتی مطالب استفاده کنند .

جلد دوم کتاب شامل مطالب ارائه شده بخش دوم کتاب اصلی معرفی کاربرد تکنیک ارائه شده جلد اول پردازد شامل جزئیات کامل داشن فنی بکار رفته گیربکس اتوماتیک ساخت کمپانی خودروسازی امریکاست.

اگرچه ترجمه کتاب تلاش مترجم ساده روان بودن مطالب متمرکز بوده ، اما نهایت وفاداری متن اصلی رعایت شده . حال اعتقاد کتاب خالی اشکال نیست . لذا کلیه خوانندگان ، صاحب نظران همکاران گرامی صمیمانه تقاضا دارم بنده منت نهاده اشکالات موجود تذکر دهند ، انشاءالله چاپ بعدی اصلاح شوند .

طهمورث سالک

تیرماه 1379

سیستم هیدرولیکی گیربکس

TRANSMISSON HYSRAULIC SYSTEMS

هنگام مطالعه اصول هیدرولیک بخش دوم چند نوع سوپاپ تنظیم فشار سوپاپ سویچینگ بررسی کرده ایم . بخش یاد خواهیم گرفت سوپاپ درون گیربکس اتوماتیک چگونه عمل کنند . همچنین پمپ سه نوع فشار هیدرولیکی مختلف گیربکس اتوماتیک اماده کار کنند ، بررسی کنیم . سپس فشارها درون مجراها سوپاپ دنبال کنیم یاد گیریم چگونه فشارها کنترل تعویض مستقیم معکوس دنده عمل کنند .

فشارهای موجود گیربکس اتوماتیک

قبل شروع بررسی جزئیات پمپ سوپاپ گیربکس ، لازم بطور خلاصه نگاهی سه فشار اصلی موجود گیربکس اتوماتیک بیاندازیم :

فشار خط اصلی Main Line Pressure

فشار گاز Throttle Pressure

فشار گاورنر Gorernor Pressure

بخاطر دارید ایجاد فشار هیدرولیک بایستی یک چشمه جریان سیال مقاومتی برابر جریان وجود داشته باشد . گیربکس اتوماتیک پمپ همان ایجاد کننده جریان سوپاپ گذرگاههای مختلف بکار رفته باعث ایجاد فشار شوند .

فشار خط اصلی: Main Line Pressure

این فشار وسیله پمپ ( ایجاد جریان ) بوجود اید بوسیله سوپاپ رگلاتور فشار ، خروجی پمپ کنترل شود . فشار خط اصلی راه اندازی کلاچها سروها ، عضوهای مختلف مجموعه دنده سیاره ترمز کنند کار رود طریق نسبت دنده مختلف تعویض اتوماتیک دنده فراهم شود . فشار اصلی جز منشاء تمام فشارهای دیگر گیربکس باشد .

2- فشارگاز: Throttle Pressure

یک فشار هیدرولیکی اندازه زیاد شدن بار موتور مقدار باز بودن دریچه گاز افزایش یابد . فشار گاز فشار خط اصلی بوجود اید . اندازه فشار سوپاپ گاز کنترل شود . سوپاپ گاز طریق اتصالات مکانیکی متصل پدال گاز طریق یک دیافراگم خلائی اندازه خلاء مانیفولد ورودی حس کند ، بار موتور تاثیر پذیرد . فشار گاز تعامل فشار گاورنر کنترل نقاط تعویض دنده بکار رود . بعضی سازندگان خودروها اسامی دیگری قبیل فشار مدولاتور فشار گاز اشاره کنند . در


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.