سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق رتبه بندی استرسهای اموزشگاهی دانش اموزان دختر پسر سه دوره


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 8 صفحه


 قسمتی متن : 

 

« رتبه بندی استرسهای اموزشگاهی دانش اموزان دختر پسر سه دوره تحصیلی ابتدائی ، راهنمایی متوسطه شهر اصفهان »

 

پژوهشگر : احمد صادقی

ناظر : دکتر محمد رضا عابدی

 

مقدمه

استرس غیر قابل اجتناب بخش طبیعی زندگی ما هستند ، بعضی استرسها جنبه سالم زندگی ما هستند ، استرسهای ضعیف ، ما مقابله چالشها حل مشکلات اماده می‏کنند . بسیاری دانش اموزان اوایل سال تحصیلی تشخیص دهند که ساعات کافی طول روز مطالعه ندارند ، همه مباحثی که کلاس نیاز نمی فهمند . اینها موجب بروز استرس دانش اموزان شوند روابط وضعیت تحصیلی زندگی خانوادگی انها صدمه بیند ، حتی دانش اموزانی که سعی کنند زندگی متعادلی داشته باشند طول مدرسه ، استرس برخورد کنند که علت ناتوانی انها کامل کردن تمام توقعات کلاس باشد (لاسو ، 1999 ).

اهداف پژوهش

هدف اصلی پژوهش حاضر رتبه بندی استرسهای اموزشگاهی دانش اموزان  سه دوره تحصیلی ابتدائی ، راهنمایی متوسطه شهر اصفهان .

 فرضیه‏ها ( سئوالهای پژوهش )

 1- استرسهای اموزشگاهی دانش اموزان  سه دوره تحصیلی ابتدائی ، راهنمایی متوسطه چیست ترتیب چگونه ؟

2-  استرسهای اموزشگاهی دانش اموزان  پایه مختلف  تحصیلی چیست  ترتیب چگونه ؟

3- سهم هر یک متغیر جنسیت ، نوع مدرسه دوره تحصیلی استرسهای اموزشگاهی دانش اموزان چقدر ؟

4- بین استرسهای اموزشگاهی دانش اموزان نوع مدرسه انان رابطه وجود دارد .

5-   بین استرسهای اموزشگاهی دانش اموزان جنسیت  انان رابطه وجود دارد .

6-   بین استرسهای اموزشگاهی دانش اموزان مقطع تحصیلی   انان رابطه وجود دارد .

متغیر پژوهش

اگر چه بیان متغیر مستقل وابسته توجه نوع پژوهش (توصیفی ) محلی اعراب ندارد ولی خصوصیات دموگرافیک متغیر پیش بینی استرس اموزشگاهی متغیر ملاک .

جامعه اماری , نمونه روش نمونه گیری

جامعه اماری پژوهش ، دانش اموزان دختر پسر سه دوره ابتدائی ، راهنمائی متوسطه شهر اصفهان باشند که سال تحصیلی 81 ـ80 اموزشگاه‏های سه دوره مشغول تحصیل هستند.

نمونه مطالعه پژوهش 550 نفر دانش اموزان دختر 550 نفر دانش اموزان پسر باشند که جمعا" 1100 نفر نمونه مطالعه تشکیل دهند بین مقاطع تحصیلی ابتدائی، راهنمایی متوسطه نواحی پنج گانه شهر اصفهان انتخاب شده اند. شیوه نمونه گیری پژوهش ، نمونه گیری طبقه متناسب حجم . توجه اینکه تعداد دانش اموزان نواحی مختلف دوره تحصیلی نزدیک تقریبا" یک میزان نظر کمیسیون تخصصی شورای تحقیقات نواحی پنج گانه هر پایه تحصیلی 50 نفر دانش اموز دختر 50 نفر دانش اموز پسر صورت تصادفی انتخاب شدند که هر پنجاه نفر, 40  نفر انها مدارس دولتی 10 نفر انها مدارس غیر انتفاعی انتخاب شدند . تعداد  کل نمونه 1100 نفر هستند که 11 پایه تحصیلی انتخاب شده اند .

ابزار جمع اوری اطلاعات روش تجزیه تحلیل داده‏ها

ابزار اندازه گیری تحقیق پرسشنامه استرسهای اموزشگاهی محقق ساخته ، که پایه اول پنجم ابتدایی پرسشنامه صورت مصاحبه ساختار یافته توسط ازمون‏نگر تکمیل . پرسشنامه استرسهای اموزشگاهی حاوی 175 سئوال که استرسهای اموزشگاهی پنج حیطه بررسی قرار دهد که عبارتند استرسهای مربوط : 1- محیط وضعیت ساختمانی اموزشگاه (34 سئوال ) 2- مقررات اموزشگاه (18 سئوال ) 3- وظایف تحصیلی (46 سئوال ) 4- کادر اموزشگاه ارتباطات (72


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.