سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق دوران ظهور اسلام


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 31 صفحه


 قسمتی متن : 

 

دوران ظهور اسلام

پس فتح جهان توسط حضرت یکپارچگى تمام دولتهاى جهان صورت یک حکومت اسلامى ، امام ( ع ) جهت تحقق بخشیدن اهداف الهى ابعاد گوناگون میان ملتهاى جهان اقدام مى کند ، وبراى تعالى بخشیدن وشکوفائى زندگى مادى تحقق توانگرى رفاه همگان قیام نموده جهت گسترش فرهنگ دانش ، بالا بردن سطح اگاهى دینى دنیایى مردم مى کوشد .

طبق برخى روایات ، میزان افزایش دانشى که حضرت بردانش مردم اضافه مى کند ، نسبت 25 2 ، یعنى اضافه 2 جزء علم که قبلا دارا بوده اند 25 جزء دیگر افزوده طور کلى دانش بشر 27 جزء خواهد . چنانکه زمان حضرت پاى ساکنان زمین سوى ساکنان کرات گشوده مى شود بلکه مرحله گشوده شدن درهاى عالم غیب روى جهان مادى ما اغاز مى گردد ، که انسانهائى بهشت زمین مى ایند که براى مردم اعجاز اور خارق العاده خواهد روزگار حضرت بعد شمارى پیامبران امامان علیهم السلام زمین باز خواهند گشت هر زمان که اراده حق تعالى باشد فرمانروایى خواهند نمود.

واین امر نشانه هاى رستاخیز مقدمات مى باشد . نظر مى رسد که جنبش دجال ملعون فتنه واشوب او یک حرکت انحرافى بهره گیرى پیشرفت علوم حالت رفاهى باشد که زمان امام ( ع ) جامعه بشرى دست مى یابد ، دجال روشهاى پیشرفته چشمبندى ، براى فریب جوانان پسر دختر زنان که بیشتر پیروان او تشکیل مى دهند ، استفاده مى کند .

از رو جهان موجى فتنه اشوب بوجود مى اورد که فریبکارى هاى او باور مى کنند ، اما حضرت مهدى ( ع ) نیرنگ هاى وى اشکار ساخته زندگى او وهوادارانش خاتمه مى بخشد .

این دورنمائى کلى حرکت وانقلاب جهانى حضرت مهدى موعود ( ع ) .

اما روزگارى که حوادث رخ مى دهد ، اشکارترین نشانه رویدادهاى زبان روایات چنین :

- نخست فتنه اى که امت اسلامى پیش مى اید روایات ، اخرین سخت فتنه توصیف مى کند که انان وارد شده ، وبا ظهور امام ( ع ) طرف مى گردد . نکته قابل که تمام ویژگیهاى کلى مشروح اشوب فتنه سلطه غربى کشورهاى شرقى پیمان انان اغاز قرن ، تطبیق مى کند چه که اشوب سراسر ممالک اسلامى تمام خانواده انان مى گیرد . " خانه اى وجود ندارد مگر که فتنه داخل شده هیچ مسلمانى نمى ماند مگر که اسیب واقع مى شود . "

ملت هاى کافر کشورهاى مسلمانان هجوم مى اورند ، انگونه که گرسنگان ازمند سفره چرب رنگین حمله مى کنند . " هنگام فتنه اشوب ، گروهى غرب گروهى شرق امده امت من حکمرانى کنند . " فتنه سرزمین شام ، سرزمینى که دشمنان ما سلطه گرى استعمارى سیاه خویش انجا اغاز نموده ، کانون پرتوافکن تمدن من نامند شروع مى شود نتیجه اشوبى پا مى شود که زبان روایات " فتنه فلسطین " یاد شده ، اشوبى که کشور شام اثر ، چون اب درون مشک مى خورد . " چون فتنه فلسطین پا شود منطقه شام دچار اشفتگى نابسامانى گردد ، مانند بهم خوردن اب مشک ، وانگاه که زمان پایانش فرا رسد پایان یافته اندکى شما پشیمان مى شوید . "

روایات ، نسل وفرزندان مسلمانان بدین گونه توصیف مى کند : که انان فرهنگ فتنه اشوب نشو ونما مى کنند گونه اى که دیگر فرهنگ بى اطلاع مى مانند فرمانروایان ستمگرى که احکام کفر هوا هوس مسلمانان حکمرانى نموده انان بدترین وضعى شکنجه مى دهند . احادیث شریف ، وجود اورندگان اشوب رومیان ( غربیها ) وترکان که ظاهرا مراد انان ( روسها ) باشند ، نام برده ، انگاه که حوادث بزرگى سال ظهور حضرت مهدى ( ع ) رخ مى دهد ، انان نیروهاى خود رمله فلسطین انطاکیه ساحل ترکیه سوریه جزیره ، واقع مرزهاى سوریه عراق ترکیه ، مستقر مى سازند . " زمانیکه روم ترک (روسیه غرب ) علیه شما شورش یکدیگر مخالفت کشمکش مى نمایند جنگ درگیرى جهان رو افزایش مى رود ، هواداران ترکان ، جهت استقرار جزیره خوارج روم انگیزه فرود امدن رمله حرکت مى ایند "

هم چنین روایات امده که اغاز ظهور بزرگوار ایران خواهد . " نقطه اغاز ظهور او سوى مشرق چون هنگام فرا رسد ، سفیانى خروج مى کند . " یعنى ، اغاز مقدمات وزمینه ظهور حضرت بدست طرفداران سلمان فارسى ، یاران درفش هاى سیاه انجام پذیرفته نهضت انان دست مردى قم وجود مى اید"

مردى قم قیام نموده مردم حق دعوت مى نماید . گروهى که گرد او جمع مى شوند ، دلهاشان چون پاره هاى اهن محکم واستوار انچنان نستوه اند که تندبادها طوفانهاى کارزار نمى هراسند ، نبرد خسته افسرده نشده وحشتى دل راه نمى دهد ، همواره توکل اتکاء انها خدواند فرجام نیکو تقوا پیشگان خواهد . "

انان پس بپاخاستن وچود اوردن انقلابشان دشمنان خود ( ابرقدرتها ) مى خواهند که انها حال خود رها نموده امور انها دخالت نکنند ، اما انان امر اصرار دارند . " حق مى جویند ، انان سپرده نمى شود ، بار دیگر خواستار مى شوند دیگر بار سپرده نمى گردد ، مشاهده وضع سلاح دوش گرفته ، مبارزه ادامه مى دهند خواسته انها عملى مى نمایند ولى بار اینان نمى پذیرند ، که قیام نموده پرچم نهضت دست صاحب شما یعنى حضرت مهدى ( ع ) مى سپارند ، کشته هاى انان شهیدان راه حق هستند " گفته روایات انها سر انجام جنگ طولانى خود پیروز گشته دو شخصیتى وعده داده شده میان انان ظاهر مى شوند . که یکى خراسانى بعنوان فقیه ومرجع ، رهبر سیاسى ، ودیگرى شعیب بن صالح که جوانى گندم گون ، باریش کم پشت اهالى رى ، مى باشد عنوان فرمانده نظامى مى باشد . سپردن دو شخصیت پرچم اسلام حضرت مهدى ( ع ) ، نیروهاى خود نهضت حضرت شرکت مى نمایند ، وشعیب بن صالح سمت فرماندهى کل قواى حضرت مهدى ( ع ) نائل مى گردد .

هم چنین روایات حرکتى یاد مى کند که سوریه توسط " عثمان سفیانى " که هواداران رومیان وهم پیمان یهود پا شده وى سوریه واردن یک پارچه قلمرو حکومت خویش مى اورد . " خروج سفیانى امرى حتمى که اغاز انجام پانزده ماه طول مى انجامد . شش ماه جنگ کشتار پرداخته تصرف اوردن پنچ منطقه ، نه ماه کامل مناطق فرمانروائى مى کند . "

طبق گفته روایات مناطق پنجگانه علاوه سوریه اردن ، احتمالا لبنان مى گیرد . وحدت نامیمونى که توسط سفیانى کشور شام وجود مى اید ، زیرا که هدف ایجاد یک خط دفاعى ( عربى ) اسرائیل ، پایگاهى براى رویاروئى ایرانیان زمینه سازان حکومت حضرت مهدى ( ع ) مى باشد . رو سفیانى اقدام اشغال تصرف عراق نموده نیروهاى وى وارد عراق مى گردند . " او تعداد یکصد وسى هزار نیرو کوفه اعزام مى نماید انها محلى بنام " روحاء " " فاروق " فرود مى ایند ، انگاه شصت هزار تن انان روانه کوفه شده محل مقبره حضرت هود ( ع ) نخیله منزل مى کنند ، گویا من سفیانى ( همراه یار او ) مى بینم که کوفه زمینهاى پهناور سرسبز شما رحل اقامت افکنده منادى او بانگ مى اورد که هر فردى سر شیعه على بیاورد هزار درهم او داده مى شود ، هنگام که همسایه همسایه اش حمله ور شده مى گوید شخص زمره انان . "

انگاه سفیانى پرکردن خلا سیاسى که حجاز بوجود امد وادار مى نمایند براى مبارزه نابودى حکومت حضرت مهدى ( ع ) که زبانزد مردم بوده انتظار اغاز مکه دارند ، حکومت سفیانى تقویت مى نمایند . رو سفیانى سپاه خود حجاز گسیل داشته نیروهایش ورود شهر مدینه انجا دست فساد زده سپس اهنگ مکه مى نمایند ، جائى که حضرت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.