سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق ارزش مدیریت استراتژیک 40


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع :  ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 39 صفحه


 قسمتی متن : 

 

ارزش مدیریت استراتژیک

مقدمه

جاذبه هر رویکرد مدیریتی، انتظار رهنمون شدن سود بیشتر موسسه است. این، ویژه نظام مدیریت استراتژی تاثیر عمده‌ای که تدوین اجرای برنامه‌ها دارد، صادق است.

مجموعه‌ای مطالعات انجام شده سازمان‌های کسب کار ، تاثیر فرایندهای مدیریت استراتژیک نتیجه نهایی اندازه‌گیری کرده‌اند. یکی نخستین مطالعات عمده توسط انسوف همکاران سال 1970 اجرا گردید.

در بررسی 93 موسسه تولیدی امریکایی، پژوهشگران دریافتند که برنامه ریزان رسمی که رویکرد مدیریت استراتژیک استفاده می‌کرده‌اند، حسب معیارهای مالی که فروش، دارایی‌ها، قیمت فروش، درامد هر سهم رشد درامد اندازه می‌گرفت، نسبت موسسات بدون برنامه‌ریزی، موفقیت بیشتری کسب نموده بودند. برنامه‌ریزان همچنین پیش‌بینی نتیجه فعالیت‌های عمده استراتژیک دقت بیشتری داشتند.

دومین پژوهش پیشاهنگ توسط تیون هاوس سال 1970 چاپ که 36 موسسه شش صنعت مختلف مطالعه کرده‌ بودند. انها دریافتند که برنامه‌ریزان رسمی صنایع نفت، غذایی، دارویی،فولاد، شیمیایی ماشین‌الات بطور قابل ملاحظه‌ای موسسات بدون برنامه همان صنایع پیشی گرفته بودند. علاوه، برنامه‌ریزان، عملکرد خودشان میزان معتنابهی بعد پیاده‌کردن فرایند رسمی مقایسه عملکرد مالی سالهای بدون برنامه‌ریزی، بالا برده‌ بودند.

بعدا ( 1972) هارولد تکرار بخشی پژوهش تیون هاوس شرکتهای دارویی شیمیایی گزارش داد. یافته‌های او مطالعه پیشین تایید کرد واقع نشان داد که تفاوت میان عملکرد مالی موسسات برنامه‌ریزی موسسات بدون برنامه‌ریزی طول زمان افزایش یافته بود.

در 1974 فولمر رو ، مطالعه‌ای تجربه مدیریت استراتژیک 386 شرکت طی 2 سال منتشر کردند. نویسندگان دریافتند که موسسات تولیدکننده کالاهای بادوام، مدیریت استراتژیک موسسات بدون مدیریت استراتژیک موسسات بدون مدیریت استراتژیک موفق‌تر بودند. مطالعه شرکتهای تولیدکننده کالاهای مصرفی خدمات شامل نمی‌شدـ احتمالا دلیل که پژوهشگران، فکر می‌کردند که مدیریتی استراتژیک موسسات پدیده جدیدی نتیجه کاملا روشن نشده است.

در 1974 شوفلر همکاران نتیجه مطالعه‌ای طراحی شده اندازه‌گیری تاثیر مطالعات بازار سود منتشر ساختند. پروژ اثرات برنامه‌ریزی استراتژیک بازده سرمایه برمی‌گرفت. پژوهش نتیجه می‌رسد که بازده سرمایه بیش اینکه تحت تاثیر سهم بازار، تراکم سرمایه وتنوع فعالیت بود. پروژه کامل که 37 متغیر عملکرد شامل می‌شد، نشان داد که 80 درصد پیشرفت ممکن سوداوری موسسه طریق تغییر جهت استراتژیک شرکت حاصل شده بود.

مطالعه دیگری تاثیر گسترده توسط کارگر مالیک 1975 گزارش شد. پژوهش ایشان که 90 شرکت امریکایی پنج صنعت برمی‌گرفت، نشان داد که عملکرد شرکتهایی که برنامه‌ریزی استراتژیک بلندمدت استفاده می‌کردند برحسب معیارهای معمول مالی میزان قابل توجهی بهتر شرکتهایی که برنامه‌ریزی رسمی داشتند.

سرانجامدر حالی که بیشتر مطالعات، مدیریت استراتژیک شرکتهای بزرگ ازمون کردند، گزارشی سال 1982 نشان داد که برنامه‌ریزی استراتژیک تاثیر مطلوبی عملکرد کسب کارهای کوچک داشته است. رابینسون پس مطالعه 101 موسسه چک خرده‌فروشی خدماتی تولیدی ظرف مدت 3 سال ، دریافت شرکتهایی که برنامه‌ریزی استراتژیک استفاده می‌کردند، بهبود قابل توجهی نظر فروش، سوداوری بهره‌وری نسبت موسساتی که فعالیت سیستماتیک برنامه‌ریزی نداشتند دست اورده بودند. الگوی کلی نتیجه‌های حاصل هفت مطالعه،‌ارزش مدیریت استراتژیک اساس معیارهای مختلف مالی روشنی نشان می‌دهد. پایه شواهدی که دست است،سازمان‌هایی که رویکرد مدیریت استراتژیک کار می‌برند، بطور منطقی جدی انتظار دارند که سیستم جدید، عملکرد مالی انها بهبود بخشد.

تعریف، مدیریت استراتژیک عبارت از: مجموعه تصمیمات فعالیتهای موجه صورت‌بندی واجرای استراتژی طراحی شده دستیابی هدفهای سازمان.

این کار شامل توجه نه حوزه پراهمیت که شامل:

1ـ تعیین رسالت شرکت

2ـ تجزیه وتحلیل شرکت

3ـ ارزیابی محیط خارجی شرکت

4ـ تجزیه وتحلیل گزینه‌های ممکن برابر نهادن وضعیت شرکت

5ـ تشخیص گزینه دلخواه

6ـ انتخاب استراتژیک مجموعه هدفهای بلندمدت استراتژیهای اصلی لازم گزینه دلخواه

7ـ تدوین هدفهای سالیانه

8ـ اجرای تصمیمات انتخاب استراتژیک ااس تخصیص منابع بودجه شده تعیین هماهنگی میان فعالیتها

9ـ بررسی ارزیابی موقعیت فرایند استراتژیک

ابعاد تصمیمات استراتژیک:

کدامیک تصمیمات کسب کار موسسه استراتژیک . لذا سزاوار توجه مدیریت استراتژیک؟ مسائل استراتژیک معمولا شش بعد قابل تشخیص دارند: مسائل استراتژیک تصمیمات مدیریت مالی نیاز دارد. تصمیمات استراتژیک واحد چندبخش عملیات موسسه سروکار دارند بنابراین دخالت مدیران مالی تصمیم‌گیری ضروری است. تنها سطح چشم‌انداز درک


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.