سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

سامانه بازاریابی فایل های دانشجوئی

جستجو پیشرفته فایلهای دانشجویی از سایت های مختلف علمی ایران

تحقیق احتراق موتورهای اشتعال جرقه بدون شکل 55


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع :  ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 53 صفحه


 قسمتی متن : 

 

احتراق موتورهای اشتعال – جرقه ای

موتورهای اشتعال ( احتراق ) جرقه اتو

اصول کارکرد

این سیستم ، یک موتور احتراقی باشد که استفاده اشتعال بیرونی ، انرژی موجود سوخت ( بنزین ) انرژی جنبشی ( سینتیک ) تبدیل کند .

این نوع موتورها کارکرد خود یک مخلوط سوخت – هوا ( پایه بنزین گاز ) استفاده کنند .

هنگامی که پیستون داخل سیلندر سمت پایین حرکت کند مخلوط سوخت هوا داخل سیلندر کشیده شده هنگامی که پیستون سمت بالا حرکت کند مخلوط صورت متراکم اید.

این مخلوط ، سپس فواصل زمانی معین توسط شمع ، جهت احتراق اماده شود . گرمایی که طی مرحله احتراق حاصل شود باعث بالا رفتن فشار سیلندر گردیده سپس پیستون باعث حرکت درامدن میل لنگ شده نتیجه فعل انفعال ، انرژی مکانیکی ( قدرت ) حاصل گردد .

پس هر مرحله احتراق کامل ، گازهای موجود سیلندر خارج شده مخلوط تازه سوخت – هوا داخل سیلندر کشیده ( وارد )می شود . موتوراتومبیلها تبدیل گازها ( جابه جایی گازهای موجود ) اساس اصول چهار مرحله اغاز احتراق ( چهار حالت موتور ) حرکت میل لنگ که هر احتراق کاملی مورد نیاز باشد ، صورت گیرد . ( شکل 1 )

اصول کارکرد موتورهای چهار زمانه ای

موتورهای احتراقی چهار زمانه سوپاپهایی جهت کنترل جریان گاز بهره گیرند .

چهار حالت موتور عبارتند :

حالت تنفس

حالت تراکم جرقه

حالت انفجار

حالت تخلیه

-حالت تنفس

سوپاپ هوا ( ورودی ) : باز

سوپاپ دود ( خروجی ) : بسته

حرکت پیستون : سمت پایین

احتراق : وجود ندارد .

حرکت رو پایین پیستون باعث افزایش حجم مفید داخل سیلندر شده بدین طریق مخلوط سوخت – هوای تازه داخل سوپاپ ورودی ، وارد سیلندر شود .

حالت تراکم جرقه

سوپاپ هوا( ورودی ) : بسته

سوپاپ دود ( خروجی ) : بسته

حرکت پیستون : سمت بالا

احتراق : فاز اشتعال اولیه

هنگامی که پیستون سمت بالا حرکت کند باعث کاهش حجم مفید سیلندر شده مخلوط سوخت – هوا متراکم کند .

درست چند لحظه قبل رسیدن پیستون نقطه مرگ بالا شمع بالای سیلندر جرقه زده باعث احتراق مخلوط سوخت – هوا شود .

نسبت تراکم توسط مقدار حجم سیلندر حجم تراکم مطابق ذیل محاسبه شود:

ε=( V n + Vc ) Vc

نسبت تراکم خودروهای مختلف بستگی طراحی موتور دارد .

افزایش نسبت تراکم موتورهای احتراق داخلی ، باعث افزایش بازده گرمایی مصرف سوخت گردد .

به طور مثال افزایش نسبت تراکم 6:1 8:1 باعث زیاد شدن بازده گرمایی مقدار 12 درصد گردد .

ازادی عمل افزایش نسبت تراکم ، توسط عامل نام « ضربه » ( پیش اشتعال ) محدود شود . « ضربه » اثر فشار ناخواسته احتراق کنترل نشده وجود اید . عامل باعث وجود امدن خساراتی موتور شود .

سوختهای نامناسب شکل نامناسب محفظه احتراق باعث بوجود امدن پدیده نسبت تراکم بالاتر شود .

-مرحله قدرت

سوپاپ هوا ( ورودی ) : بسته

سوپاپ دود ( خروجی ) : بسته

حرکت پیستون : سمت بالا

احتراق : صورت کامل انجام گرفته .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.