نوع فایل : پاورپوینت ( Power Point ) قابل ویرایش
تعداد :34 اسلاید
بخشی :
طرح تجاری چیست؟ Business Plan-BP))
سند مکتوبی است که ان تمام عوامل استراتژیهای داخلی خارجی برای شروع یک سرمایه گذاری جدید تشریح می گردد.
طرح تجاری یک نقشه راهی است نشان میدهد:
- اکنون کجا هستیم؟
- قصد داریم کجا برویم؟
- چگونه انجا خواهیم رسید؟
بایدها نبایدهای BP
بایدها:
- بهتر است تعداد صفحات BP بجز ضمائم حداکثر 20 باشد.
- حد امکان بجای استفاده توضیحات لیستهای تیتر وار برای بیان مطالب استفاده کنید.
- جاهای مناسب گرافها، دیاگرامها، تصاویر استفاده کنید.
از فردی ثالث ترجیحا بیاطلاع بدون اشنایی زمینه کاریتان بخواهید BP را بخواند نظر بدهد.
- مطالب تحقیق شده ، صادقانه و اجزا کار را بخوبی نشان دهد.
-BP حتما همراه فهرست مطالب باشد.
نبایدها:
-کلمات جملات طولانی تنها باعث گیج شدن سر گمی خواننده میشود.
-عدم استفاده کلمات فنی اصطلاحات غیرضروری ، مگر واقعا نیاز باشد.
-عدم استفاده حروف مخفف یا کلمات خاص مگر کاملا مصطلح باشد. اگر این اصطلاح خیلی فنی باشد حداقل معنی مفهوم ان را بیان کنید.
خلاصه مدیریتی
- مهمترین بخش یک Business Plan
- اولین بخش BP است یک سرمایه گذار ان را خواند تواند اخرین ان نیز باشد.( اگر ضعیف نوشته شده باشد)
- خلاصه مختصر مفید کل Business Plan
- درک ذهنی اولیه شما موسسه تان ذهن خواننده ایجاد کند، لذا جملات مختصر واضح استفاده کنید.
- کلماتی استفاده کنید منطقی، واضح، جذاب تحریک کننده باشد.
خواننده بتواند ان را 4 5 دقیقه بخواند بفهمد و ان تشویق خواندن ادامه ان شود.(حداکثر 2 3 صفحه)
پیشنهادها:
تشریح موسسهCompany Description
شرکت مشاوره کامپیوتر
- این شرکت ابتدا کاملا خصوصی طبق ضوابط قانون تجارت ایجاد خواهد شد.
- هدف این است کار کمترین هزینه ممکن اغاز شده بدهی نداشته باشد.
- راه اندازی کسب کار صورت یک اداره خانگیHome Office) ) خواهد بود.
- کل مخارج راه اندازی شرکت حدود 2000 دلار خواهد بود همگی طریق سرمایه شخصی مالک تامین خواهد شد.
- اکثر این مخارج مربوط فرایند اداری دوره راه اندازی است
- سرمایه نقدی اولیه معادل هزینه مقدماتی 400 دلار خرید یک دستگاه چند کاره(تلفن- فاکس پرینتر) است.
تعریف چشم انداز ماموریت
چشم انداز:
ارزوی بلند مدت شما دستیابی ان چالش برانگیز باشد. کوشش دائمی شما دستیابی ان دلیلی بودن
ماموریت:
چیزی شما قصد دارید بشوید یا انجام دهید. هر چند ممکن است چالش بر انگیز باشد اما قابل دستیابی است.
تدوین یک ماموریت قوی یعنی شما کسب کارتان را خوب درک کرده اید توانید ان را خوبی دیگران نیز تشریح کنید.